Gå til innhold

Buttons


Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skal lage noen "buttons" til menyen på min hjemmeside, men er veldig i tvil hvordan dei skal se ut. Noen som vil anbefale noen? :)

 

Eg tenkte eg skulle lage knapper som besto av vanlig skrift (times new roman e.l.), og att når en plasserte pilen over ordet så kom det en strek over og en under pluss att ordet skiftet farge da. Men eg er usikker på hvordan eg gjør dette, noen som hvordan? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruk flash eller javascript. du finner mange gode eksempler på det hvis du bruker google litt

Ehm?

 

skriv dette i head:

<style>
a {
 color: #000000;
 text-dexoration: none;
 font-family: verdana;
}
a:hover {
 color: #ff0000;
 text-decoration: underline; (kan byttes ut med overline?
}
</style>

JEg har byttet ut din times new roman med "Verdana" fordi den er tøffere. Fargen #000000 er svart, og #ff0000 er rød.

 

A:hover er når du holder musen over linken. Underline betyr strek under, som at overlilne er strek over. Du kan også få strek gjennom ordet, men det er ikke noe kult.

 

Prøv det først. Lær deg å bruke CSS så fort som mulig.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Kan en ikke lage slike knapper uten å kunne programmering da? Eg bruker Frontpage, kan en lage noen "fansy" knapper der?

Det er nok ikke programmering. Prøv dette, da... Kopier dette inn i notepad og lagre som index.html ett eller annet sted. Deretter åpner du filen i internet explorer...

<html>
<head>
<title>Dette er tittelen</title>
<style>
a {
color: #000000;
text-dexoration: none;
font-family: verdana;
}
a:hover {
color: #ff0000;
text-decoration: underline; (kan byttes ut med overline?
}
</style>
</head>
<body>
<p>Dette er en <a href="#">link</a>!<br>
Hold musen over linken og se at den skifter farge.</p>
</body>
</html>

Lenke til kommentar

Kan bruke "border" istedenfor text-decoration da, om det er en liten linje med tekst.. Blir den brutt i midten er det litt verre, vil jeg tro..

 

Og, hvordan får du Syntax Highlight på HTML koden? Har forumet noe slikt for PHP osv også?

 

Edit: ohh, en egen

 tagg, gu så hendig 
Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...