siri1 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Heisann, vet ikke om dette er riktig kategori.Jeg ble utsatt for svindel i dag, og var så dum at noen folk i bangledesh kom inn på pcen min. Da jeg skjønte hva greia var fikk jeg panikk og skurdde den av.Når jeg nå skulle skru den på for å formatere den fikk jeg bekjed om at jeg trenger et oppstartspassord. Noe jeg ikke har, og aldri har treng før. Er det noe jeg kan gjøre evnt. hva? Er snakk om windows 8. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 resette passordet? For eksempel: http://www.pcworld.com/article/2358680/locked-out-get-back-into-windows-8-by-resetting-your-password.html Egentlig blør du reinstallere hele PC'en ettersom du ikke kan være sikker på at svindlerne ike har lagt igjen noe malware på maskina di (trojaner som krypterer filene? passordsniffer som stjeler passordene dine?) Men det kan sikkert være greit å forsøke å få tak i filene dine (bilder osv.) først, hvis du ikke har en god backup. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Første bud er å ikke koble den opp til nett igjen. Dra ut en eventuell ledning. eller skru av det trådløse signalet på rutern midlertidig. Så er det virusscan / backup av filer før du formaterer. Slett all partisjoner så sant du ikke har 100% kontroll på disse. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Har du bootet på windows dvd/usb og sletter partisjonen(e) dine før du reinstallerte windows? Siden du snakker om "formatering" så antar jeg jo at du har re-installert windows, og at du har kontroll på backup. Min far fikk "politi virus" en gang. Jeg forsøkte en stund med Kaspersky boot DVD men det nytta ikke. Fullstendig wipe av partisjoner var veien å gå. Endret 9. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå