Ståle Nordlie Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Det du må gjøre i praksis er å søke, få avslag, og så klage på vedtaket. NAV-kontoret vil så se på saken på nytt, og hvis de ikke endrer vedtaket skal de sende klagen videre til Fylkesmannen. Saksbehandlingstiden ved klage kan være lang. Eventuelt kan du gi den informasjonen de krever, få stønad, og så klage på at du måtte legge fram unødvendig informasjon. Men en slik klage vil nok ikke bli behandlet like grundig. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 De kan ikke gjøre som de vil, men som sagt så er det mennesker det er snakk om, vi er (ofte) tvilende av natur. Muligens så er hun krass med vilje eller så kan hun ikke regelverket og gidder ikke dobbeltsjekke. Du kan rapportere henne, så vidt jeg vet så er det kommunen du rapporterer til siden det er der hun jobber, men det vet nok en advokat her inne mer om enn meg 1 Lenke til kommentar
tven Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Vil du ha behandlet søknaden raskt så bare gjør som de sier. Men du har full rett til å stryke ut transaksjoner på kontoutskriften du leverer. Hvis saksbehandler er for dum til å forstå dette kan du klage på vedtaket og på saksbehandler. Felles for begge klagene er at det tar tid. Så spørsmålet blir vil du ha rett eller vil du ha pengene raskt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå