Moskus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har nå hatt Lumia 950 i en uke, og jeg tenkte at en oppgradering fra 930 til 950 ikke var det store. Jeg tok imidlertid feil på et par punkter. 1. Skjermen er bedre. 2. Kameraet er bedre. 3. Windows Hello er genialt. 4. ... og det finnes knapt ord som beskriver hvor hendig Continuum er! Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Høres jo bra ut. Bruker du Chromecast til vanlig, evnt funnet en Workaround? Det er et av ankepunktene for min del. Jeg er klar over at det er en google-tjeneste, men er man først godt vant blitt.... Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har nå hatt Lumia 950 i en uke, og jeg tenkte at en oppgradering fra 930 til 950 ikke var det store. Jeg tok imidlertid feil på et par punkter. 1. Skjermen er bedre. 2. Kameraet er bedre. 3. Windows Hello er genialt. 4. ... og det finnes knapt ord som beskriver hvor hendig Continuum er! Jeg gikk og fra 930 til 950. Bra du liker oppgraderingen. Jeg begynner å bli noe lei av 950`en min dessverre og vurderer sterkt og trekke meg tilbake til Android 1. Virker som appene til Microsoft ikke er optimalisert. Ting krasjer hist og pist, lang tid å åpne, henger seg. (f.eks Pocketcast, FitBit nekter å oppdatere, Edge er en historie i seg selv...) Savner og en del apps til dingser jeg har rundt om, som jeg ikke får brukt siden microsoft ikke har apper til dem. 2. Windows Hello er for treig og upresis. Skal jeg bruke Hello må mobilen åpne seg med en gang og ikke ha 3-4 sekunder delay, da er hele nytten borte og i 2 av 5 tilfeller kjenner den meg ikke igjen og jeg må bruke PIN. Blir derfor fort en reaksjon og alltid skrive PIN... 3. Continuum ser jeg ikke nytten heller av desverre... Skal jeg ha den med meg på tur, jobb osv, er jeg avhengig av å finne en skjerm, og evt ha med meg mus og tastatur. Hvorfor skal jeg ikke heller bare ta med meg Suface`en som har skjerm og fullt OS som ALLE apper fungerer på? Continuum støtter f.eks ikke remote desktop enda en gang Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har nå hatt Lumia 950 i en uke, og jeg tenkte at en oppgradering fra 930 til 950 ikke var det store. Jeg tok imidlertid feil på et par punkter. 1. Skjermen er bedre. 2. Kameraet er bedre. 3. Windows Hello er genialt. 4. ... og det finnes knapt ord som beskriver hvor hendig Continuum er! Jeg gikk og fra 930 til 950. Bra du liker oppgraderingen. Jeg begynner å bli noe lei av 950`en min dessverre og vurderer sterkt og trekke meg tilbake til Android 1. Virker som appene til Microsoft ikke er optimalisert. Ting krasjer hist og pist, lang tid å åpne, henger seg. (f.eks Pocketcast, FitBit nekter å oppdatere, Edge er en historie i seg selv...) Savner og en del apps til dingser jeg har rundt om, som jeg ikke får brukt siden microsoft ikke har apper til dem. 2. Windows Hello er for treig og upresis. Skal jeg bruke Hello må mobilen åpne seg med en gang og ikke ha 3-4 sekunder delay, da er hele nytten borte og i 2 av 5 tilfeller kjenner den meg ikke igjen og jeg må bruke PIN. Blir derfor fort en reaksjon og alltid skrive PIN... 3. Continuum ser jeg ikke nytten heller av desverre... Skal jeg ha den med meg på tur, jobb osv, er jeg avhengig av å finne en skjerm, og evt ha med meg mus og tastatur. Hvorfor skal jeg ikke heller bare ta med meg Suface`en som har skjerm og fullt OS som ALLE apper fungerer på? Continuum støtter f.eks ikke remote desktop enda en gang Windows 10 for Lumia er fortsatt uferdig, uansett hva Microsoft og andre mener. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Jepp enig. Uferdig og jeg ønsker ikke være del av ett uferdig produkt. Prøver igjen om en stund å ser om det er kommet seg, for liker tankegangen og ideene, men per i dag fungerer det ikke. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Windows 10 for Lumia er fortsatt uferdig, uansett hva Microsoft og andre mener. Om det er "uferdig" eller ei kan sikkert diskuteres, men fremdeles bedre enn konkurrentene. Og det er ikke verst bare det! Uansett hva Microsoft eller andre mener... Jeg gikk og fra 930 til 950. Bra du liker oppgraderingen. Jeg begynner å bli noe lei av 950`en min dessverre og vurderer sterkt og trekke meg tilbake til Android 1. Virker som appene til Microsoft ikke er optimalisert. Ting krasjer hist og pist, lang tid å åpne, henger seg. (f.eks Pocketcast, FitBit nekter å oppdatere, Edge er en historie i seg selv...) Savner og en del apps til dingser jeg har rundt om, som jeg ikke får brukt siden microsoft ikke har apper til dem. 2. Windows Hello er for treig og upresis. Skal jeg bruke Hello må mobilen åpne seg med en gang og ikke ha 3-4 sekunder delay, da er hele nytten borte og i 2 av 5 tilfeller kjenner den meg ikke igjen og jeg må bruke PIN. Blir derfor fort en reaksjon og alltid skrive PIN... 3. Continuum ser jeg ikke nytten heller av desverre... Skal jeg ha den med meg på tur, jobb osv, er jeg avhengig av å finne en skjerm, og evt ha med meg mus og tastatur. Hvorfor skal jeg ikke heller bare ta med meg Suface`en som har skjerm og fullt OS som ALLE apper fungerer på? Continuum støtter f.eks ikke remote desktop enda en gang Kjenner meg ikke igjen i dette her, men folk har forskjellige behov. Edge fungerer greit (vesentlig bedre enn stock browser på Android), selv om jeg enda ikke helt har kommet over skuffelsen over den manglende plugin-støtten (hvem bruker ikke Adblock i dag, liksom?). Fitbit gjør jobben på 950 som på 930 uten dikedarer. Både Pebble og Microsoft Band snakker bedre med 950 enn med 930. Jeg vet ikke hvordan du satte opp Windows Hello, men jeg ble positivt overrasket. Det er mye enklere og like raskt som å taste en PIN-kode for meg, så jeg har tydeligvis klart å sette det opp riktig. Det samme gjelder forøvrig kona. Og vi bruker til og med briller, som visstnok kunne være et problem. De gangene jeg er ute av huset er det stort sett en skjerm eller en TV tilgjengelig hvis/når jeg skulle ha behov for. Selvfølgelig kan jeg bruke Surface'n, men selv om den er med meg nesten overalt har jeg den ikke 100% alltid med. Savner Remote Desktop jeg også, men ikke så mye som LogMeIn (det er rett før jeg bytter til TeamViewer). Og nok en gang, siden dette likevel må gjentas til døde: Microsoft har ingen apper til dingsene dine. Det er det produsenten av dingsen som må ha. Jeg ser at akkurat nå er ikke Windows Mobile for alle. Det er vel for folk som vil være produktive overalt, og setter det i førersetet. Som sagt, folk har forskjellige behov. Det er derfor vi kan velge. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Windows 10 for Lumia er fortsatt uferdig, uansett hva Microsoft og andre mener. Om det er "uferdig" eller ei kan sikkert diskuteres, men fremdeles bedre enn konkurrentene. Og det er ikke verst bare det! Uansett hva Microsoft eller andre mener... Jeg gikk og fra 930 til 950. Bra du liker oppgraderingen. Jeg begynner å bli noe lei av 950`en min dessverre og vurderer sterkt og trekke meg tilbake til Android 1. Virker som appene til Microsoft ikke er optimalisert. Ting krasjer hist og pist, lang tid å åpne, henger seg. (f.eks Pocketcast, FitBit nekter å oppdatere, Edge er en historie i seg selv...) Savner og en del apps til dingser jeg har rundt om, som jeg ikke får brukt siden microsoft ikke har apper til dem. 2. Windows Hello er for treig og upresis. Skal jeg bruke Hello må mobilen åpne seg med en gang og ikke ha 3-4 sekunder delay, da er hele nytten borte og i 2 av 5 tilfeller kjenner den meg ikke igjen og jeg må bruke PIN. Blir derfor fort en reaksjon og alltid skrive PIN... 3. Continuum ser jeg ikke nytten heller av desverre... Skal jeg ha den med meg på tur, jobb osv, er jeg avhengig av å finne en skjerm, og evt ha med meg mus og tastatur. Hvorfor skal jeg ikke heller bare ta med meg Suface`en som har skjerm og fullt OS som ALLE apper fungerer på? Continuum støtter f.eks ikke remote desktop enda en gang Kjenner meg ikke igjen i dette her, men folk har forskjellige behov. Edge fungerer greit (vesentlig bedre enn stock browser på Android), selv om jeg enda ikke helt har kommet over skuffelsen over den manglende plugin-støtten (hvem bruker ikke Adblock i dag, liksom?). Fitbit gjør jobben på 950 som på 930 uten dikedarer. Både Pebble og Microsoft Band snakker bedre med 950 enn med 930. Jeg vet ikke hvordan du satte opp Windows Hello, men jeg ble positivt overrasket. Det er mye enklere og like raskt som å taste en PIN-kode for meg, så jeg har tydeligvis klart å sette det opp riktig. Det samme gjelder forøvrig kona. Og vi bruker til og med briller, som visstnok kunne være et problem. De gangene jeg er ute av huset er det stort sett en skjerm eller en TV tilgjengelig hvis/når jeg skulle ha behov for. Selvfølgelig kan jeg bruke Surface'n, men selv om den er med meg nesten overalt har jeg den ikke 100% alltid med. Savner Remote Desktop jeg også, men ikke så mye som LogMeIn (det er rett før jeg bytter til TeamViewer). Og nok en gang, siden dette likevel må gjentas til døde: Microsoft har ingen apper til dingsene dine. Det er det produsenten av dingsen som må ha. Jeg ser at akkurat nå er ikke Windows Mobile for alle. Det er vel for folk som vil være produktive overalt, og setter det i førersetet. Som sagt, folk har forskjellige behov. Det er derfor vi kan velge. Edgen min lukker seg i hytt og pine. Sider vil ikke vises normalt og problemer med å scrolle på enkelte sider faktisk. (På android stock browser kommer siden raskere opp, passer til skjermen bedre osv.). Er vell ikke så mange måter å sette opp Hello på? Har tatt denne forbedringsveiviseren flere ganger i flere forskjellige lyssettinger for å optimalisere den, men til stadighet kjenner den meg ikke igjen og vil ha en PIN. Skal det fungere må det funke HVER gang og MED EN GANG. Stå og glo på mobilen til den har kjent meg i noen sekunder blir for dårlig. Joda, det er ofte en TV tilgjengelig, men tar du den der klumpen med deg da + ladeledning? Jeg klarer ikke helt å se bruksområdet dessverre. Jobber med IT selv, og er avhengig og kunne komme meg fort og overalt på nett. Ser ikke for meg at jeg begynner å plugge om en arbeidsstasjon til min Contrium for å jobbe kontra låne en maskin som allerede står der evt. vertfall når ikke alle appene/programmene jeg trenger fungerer enda... Joda, greit der er produsentene som må komme med apper, men microsoft kan bidra til en viss grad. (Støtte utviklere økonomisk, fortsette med denne android konverteringssaken de har lagt på is osv.). Det er vertfall en dealbreaker for mange. I Bergen f.eks må de med microsoft mobil betale 20kr mer for enn bussbilett enn de med iPhone og Android da det ikke eksisterer noe Skyss app til microsoft... (Jajaja, enig at det ikke er microsoft sin feil, men det er en mangel jeg opplever med å bruke microsoft telefon). hvordan er du mer produktiv overalt med en Microsoft tlf kontra en android tlf? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 hvordan er du mer produktiv overalt med en Microsoft tlf kontra en android tlf? Jeg har en telefon som fungerer for det som er viktig. Da tenker jeg i hovedsak på epost, kalender og nettleser. Dette fungerer utmerket for meg, og er vesentlig mindre dillete enn med en Android-telefon. Jeg kaster et blikk på mobilen, og ser om det er noe der jeg må ta hensyn til, og til dette mener jeg flisene gjør bedre enn widgets til Android. Jeg er i hovedsak siv.ing/rådgiver. Jeg skriver rapporter i Word og gjør beregninger i Excel (bl.a. selvfølgelig). Jeg holder foredrag med jevne mellomrom og bruker da Powerpoint. Jeg trenger vel ikke forklare å ha alt i lommen, uten større og irriterende begrensninger, er en enorm fordel. Jeg tror Microsoft har kommet med en løsning som kan bli tiltalende for flere enn meg. Jeg er forøvrig enig, det må komme flere apper som støtter dette også (noe de satser på), men som et "proof of concept" er Continuum (og operativsystemet i seg selv) meget overbevisende. At jeg kan bruke mobilen som normalt gjennom en hel dag og fremdeles ha godt med batteri igjen når kvelden kommer, har jeg til gode å oppleve med en Android-mobil. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Joda, greit det. Bare en siste kveruleringspost: - En iOS/Android mobil har og fungerende epost, kalender og nettleser (Du kan til og med laste ned nye epost/kalender/nettleser apper om du ikke er fornøyd med den som følger med telefonen, og mest sannsynlig finne en tilnærmet perfekt epostapp for ditt behov ) - Android har widgets i alle former og fasonger, så du kan nok få en firkantet "tile" der og om du vil... - Word, excel og powerpoint finnes på android også. - Er vell egentlig mindre begrensninger på en android telefon enn microsoft... - Finnes mange andre mobiler enn Microsoft sine som varer mer enn en dag.... (Sony sine for mye skryt for god batteritid). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 - En iOS/Android mobil har og fungerende epost, kalender og nettleser (Du kan til og med laste ned nye epost/kalender/nettleser apper om du ikke er fornøyd med den som følger med telefonen, og mest sannsynlig finne en tilnærmet perfekt epostapp for ditt behov )Det fungerer jo selvsagt. Men ikke like bra, det var poenget. .... og ja, jeg har prøvd mange klienter til Android. - Android har widgets i alle former og fasonger, så du kan nok få en firkantet "tile" der og om du vil...Men ikke like informativt, elegant og enkelt. Dessuten er det opp til App-produnsenten å designe widgeten. Eller så må jeg bruke masse unødvendig tid på å konfigurere en ny launcher. - Word, excel og powerpoint finnes på android også.Det gjør de. Men det gjør ikke Continuum. - Er vell egentlig mindre begrensninger på en android telefon enn microsoft...Ja, men det er ikke like enkelt og effektivt. - Finnes mange andre mobiler enn Microsoft sine som varer mer enn en dag.... (Sony sine for mye skryt for god batteritid).Ikke med mitt bruksmønster. Batteritid er en relativ målestørrelse, mitt forbruk er nok helt sikkert ikke det samme som ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg