Gå til innhold

kjøpe maskin før eller etter jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok litt an på hvilken butikk du velger. Det er jo sånn i dataverdenen at prisene går gradvis nedover på de fleste enheter, og får et ekstra hopp nedover når det kommer nyere og bedre utgaver. Hvis du velger å kjøpe det samme etter jul som du ville ha kjøpt før jul, sparer du kanskje litt, men ganske minimalt tror jeg. Om ikke noen butikker starter et eller annet salg etter jul.

Så har du jo Hardware.nos julekalender. Der kan du sikkert spare noen hundringser.

Det som neon king sier om at ut mot sommeren vil prisene falle mye er jo en vanlig misforståelse. Det er jo over et halvt år til. Selvfølgelig faller prisene fram til da. Men hadde det vært sommer nå, ville jo prisene falt omtrent tilsvarende fram til neste jul.

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Det er egentlig bare å kjøpe, tviler på at det blir julesalg på webshopene :p:

Dessuten så er det sjelden det kommer noe nytt som får prisene til å falle ett hakk nedover. I hvertfall nå som bådeNvidia, og ATI har lansert nye skjermkort. Innenfor CPU s¨å har prisene allerede blitt kuttet, og innen ram kommer det aldri noe nytt, unntatt høyere klokkefrekvenser osv.. :shrug:

Lenke til kommentar
Hei, jeg skal kjøpe ny maskin og lurer på om det er bedre å vente til etter jul ang. priser og slikt. eller er det like greit å kjøpe nå.

Pc kjøper jeg den dagen jeg trenger den. *grin*

Har du fryktelig lyst på pc, bestill den i kveld!

Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Kommer nok litt an på hvilken butikk du velger. Det er jo sånn i dataverdenen at prisene går gradvis nedover på de fleste enheter, og får et ekstra hopp nedover når det kommer nyere og bedre utgaver. Hvis du velger å kjøpe det samme etter jul som du ville ha kjøpt før jul, sparer du kanskje litt, men ganske minimalt tror jeg. Om ikke noen butikker starter et eller annet salg etter jul.

Så har du jo Hardware.nos julekalender. Der kan du sikkert spare noen hundringser.

Det som neon king sier om at ut mot sommeren vil prisene falle mye er jo en vanlig misforståelse. Det er jo over et halvt år til. Selvfølgelig faller prisene fram til da. Men hadde det vært sommer nå, ville jo prisene falt omtrent tilsvarende fram til neste jul.

Skjønner du hva jeg mener?

er med på tanken ja, men jeg tror kanskje det er best å drøye til etter jul pga julegaver osv også.

kjipt å gjøre seg helt blakk nå! :nice:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...