Gå til innhold

Nytt skjermkort

Dawgster

Anbefalte innlegg

Jeg sitter per i dag på to stk. AMD Radeon 280X i crossfire, men vurderer nå å oppgradere til noe bedre.

Tenker enten på Radeon Fury (ikke Fury X da jeg ikke tror jeg har plass til kjøleløsningen i kabinettet) eller Geforce 980 Ti. Hvilke av disse vil holde lengst? Kan også nevne at jeg ikke har større skjerm enn 24 tommer, så kan ikke spille i høyere oppløsning enn 1080p.

Mine andre spesifikasjoner er:

Intel Core i7 4820k

16 GB Kingston HyperX 1600MHz DDR3 RAM
Asus P9X79

XFX 1250W strømforsyning (litt usikker på hvilken modell)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter per i dag på to stk. AMD Radeon 280X i crossfire, men vurderer nå å oppgradere til noe bedre.

Tenker enten på Radeon Fury (ikke Fury X da jeg ikke tror jeg har plass til kjøleløsningen i kabinettet) eller Geforce 980 Ti. Hvilke av disse vil holde lengst? Kan også nevne at jeg ikke har større skjerm enn 24 tommer, så kan ikke spille i høyere oppløsning enn 1080p.

Mine andre spesifikasjoner er:

Intel Core i7 4820k

16 GB Kingston HyperX 1600MHz DDR3 RAM

Asus P9X79

XFX 1250W strømforsyning (litt usikker på hvilken modell)

Har du pengene, så vil jeg anbefale deg 980Ti. Spørs liksom om du trenger å oppgradere nå da, for som ene karen her skrev så kommer nVidia (og AMD) med kraftige saker neste år. Sannsynligvis ikke noe senere enn Juni. Er det for lenge å vente, så gå for 980Ti   :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg finner av tester så koster det mye mer enn det smaker å oppgradere til f.eks. 980Ti når du har 2x 280x, du vil få minimal ytelsesforbedring i 1080p.

I forhold til bruktmarkedet når det kommer et kort der du får en betydelig ytelsesøkning så vil du tape en god del tusenlapper hvis du oppgraderer ved neste generasjon og selger det du eventuellt kjøper nå. Jeg mener at man ikke kan vente på noe bedre hele tiden, men i dette tilfellet så er det nok lurt med tanke på pris/ ytelse.

Gjør som du vil, men det siste jeg anbefaler er 980, du får bedre ytelse pr krone hvis du går for 980Ti, Fury kortene er også fine.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Så fremt ikke skjermen din er en Freesync skjerm så anbefaler jeg deg å selge unna de 2 x 280X kortene dine og heller finne et brukt GTX970/980 til en billig penge. Det vil kjøre de fleste spill (BF4, SWBF etc.) på +120fps i 1080p på Ultra.

Da blir det ikke for dyrt nå slik at du kan spare noe av det du tenkte å bruke på oppgradering, og heller putte de i Pascal 16nm med HBM2  i 2016 en gang :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Kjører han singel 980Ti slipper han Crossfire/SLI problematikk også. 980Ti har 6GB vram vs 4GB på Fury korta, og ja jeg vet det er litt overkill for 1080p gaming. Å si at han ikke trenger ytelsen til 980Ti er teit da siden det hele tiden kommer nye spill som krever mer og mer. Spørsmålet er om ytelsen er verdt pengene for ham, og om han bør vente på 2016 korta.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på de som kjøper bare for at de vil ha noe bedre..

Har fortsatt 6950 og kjører det meste på high, har ikke overklokket

Jau, men da har du nok ikke testet å spille på en 144/165 Hz G-Sync skjerm, og til det kreves det mye av skjermkortet for å levere stabil fps så høyt  ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+987132984

Hvis du regner med å beholde skjermen din en stund til, så bør du kanskje beholde skjermkortene dine også. De klarer seg ganske godt i 1080p, uansett spill..

Jeg vil også driste meg til å påstå at dine to skjermkort ligger på et nivå som gjør at du minst burde gå til 980TI eller mer - den dagen du oppgraderer. Det er ikke poeng å bruke såpass mye penger på noe som ikke er ekstremt mye bedre.

Jeg sitter med 290 (ikke x) og 1080p-skjerm. Vil aller helst bytte ut skjermen til et raskt IPS-panel, men ser at 1440p gaming medfører behov for å nedjustere kvaliteten ganske mye med 290.

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...