Gå til innhold

PVR fra Get eller egen opptaker

Anbefalte innlegg

Er det noe vits å vurdere egen opptaker? Hva er det folk bruker i disse dager? Dreambox?

Fordelen må vel være å slippe leiekostnaden til Get og få mer lagringskapasitet.

Ulempene begynner vel å bli store da man vel ikke får til noen app-løsning og fordelene ved å kunne sette på opptak utefra hjemmet er ikke ubetydelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da blir neste spm.

Get Box 2 eller Get Box HD-PVR?

Prisforskjellen er rett nok "bare" 30 kr,  men er det eneste en får med Box 2 en trådløs router uten ekstern antenne? Har egen router som sikkert er mye bedre. Men jeg får kanskje et problem hver gang linja streiker og jeg ringer Get. "Har du egen router tilkoblet?"...Ehh, ja..."Da har vi en liste med komiske unnskyldninger for å utsette å ta tak i det som faktisk er problemet og du må ringe 15 ganger ekstra og stå i telefonkø hver bidige gang".

Lenke til kommentar

Jeg trodde Get hadde så propietær løsning at en kun bruke deres boks for å ta opp...?

Dreambox / vu+ osv fungerer fint også hos Get.

Er litt mer jobb å få til enn CanalDigital, men er ikke noe problem hvis man googler litt =)

Edit, legger til noen fordeler og ulemper etter å ha lest at TS sier det er viktig å kunne sette på opptak fra utsiden av hjemmet.

Fordeler med 3.part:

- Mer kontroll av eget utstyr

- Ikke krypterte opptak slik at de kan overføres til PC eller sky for backup

- Enkelt å utvide kapasitet på HDD

- Kan streame TV over internett eller lokalnett

- Kan sette på opptak fra internett

- Slipper unødvendig ruter-funksjon i TV boksen

- Slipper å betale leie på en box

- Finnes app for dreambox og vu+ til ios (streame tv / opptak / sette på opptak) (samme funksjoner kan gjøres i nettleser)

Ulemper: 

- Mister Get sin filmleie (gratis leie hver dag i jula hører jeg rykter om!)

- Mister Get sin support ved probelemer på tuner

- Mister Get sin kombinerte ruter og TV boks, trenger egen ruter ved siden av for internett

- Bryter vell egentlig avtalen med Get

Noen jeg kom på i farta, sikkert fler - men har ikke benyttet meg noen av Get sine bokser så farger nok litt mine erfaringer. 

Endret av sjurtf
Lenke til kommentar

Nå vil jeg tippe at en skal bruke ganske mye tid på å få et slikt hjemmesnekret opplegg til å komme opp på beina. Nå har jeg Android, så måtte hatt apper til Android. Jeg er vel sånn midt på treet når det gjelder teknisk innsikt på slike ting, men har ingen konkret erfaring på å sette opp akkurat noe slikt. Ser for meg et par timer med banning og søking på nett o.l.

Tar diskusjonen om hvilken get-boks i egen tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...