perpyro Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) For min del har jeg slutta å bruke hørselværn når jeg bruker motorsag for det blir så varmt og klamt. Den bråker ikke så mye i følge mine ører og øresus har jeg alikavel så det trenger jeg ikke være redd for å få. Bare litt sånn i motsatt ende av skalaen. Endret 10. februar 2016 av perpyro Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Ganske så i motsatt ende av skalaen ja. Du risikerer å bli tunghørt, og bli nødt til å bære høreapparat når du blir eldre. Det er også en tilvenning, og kanskje greit å slippe å måtte bruke slike hjelpemidler. Det kiler i ørene inntil en har blitt vant med det, hver gang man setter dem inn. Man kommer kanskje på å prøve å stappe fingeren inn i øret, også kommer man på, å søren der satt det jo et øreapparat i veien for at man kan klø seg Hva om din måte å håndtere støy på gir deg verre tinnituslyder en gang i framtiden, er det noe å se fram til. En jeg traff på tinnitusmestringskurset fortalte at livet var helt jævlig, for han hørte hele orkesteret (som han beskrev opplevelsen sin). Er selvfølgelig opp til deg, og kun eget ansvar. Men, det vet du. Anonymous poster hash: e8e6d...619 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Hvis tinnitus er det værste man har opplevd så har man hatt et fint liv. Jeg bryr meg nada om tinnitusen min, har hatt den i 25år. Det var nok litt uvant til å begynne med men det går seg til. Jeg har andre plager som er betydelig værre uten at jeg lar det ta knekken på meg heller. Jeg lever, det er det viktigste, så får man bare gjøre det beste ut av det livet man har. Uenig. Jeg har gåttt gjennom mye og tinnitus er likevel det verste jeg noen gang har opplevd. Du er jo bare guttungen. Det er begrenset hvor mye dritt du kan ha pådratt deg. Bare vent, livet kan ha noen skikkelige overraskelser på lur. Jeg har kronisk pancreatitt og galleveisdyskeni, går på 100mg syntetisk heroin i døgnet for å holde smertene på et noenlunde akseptabelt nivå. Litt tinnitus er bare moro sammenlignet. 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Det høres ut som du har en litt annen tinnitusopplevelse enn hva de fleste har. Jeg er ikke bastant her, vil bare fortelle deg det. Kan det være skjelettmessige, muskelmessige tiltak som kan hjelpe deg, siden du snakker om at tinnitus er mer på et øre, og at du framprovoserer det i forhold til liggestillinger etc.? For meg så kan jeg ikke definere hvor tinnituslyden sitter. Sitter midt inni hode liksom. Så jeg har aldri hatt noe øre hvor jeg hører det mer og mindre på. Jeg har det litt motsatt av deg når jeg våkner opp, men nokså likt, etter at jeg har sovnet inn (så hører jeg ikke lyden). Det er når jeg forsøker å innsovne at jeg hører lydene ekstra godt, men også når jeg nettopp har våknet, så er det der med en gang. Jeg merker minst til at jeg har tinnitus dersom jeg er engasjert med noe, eller dersom det er litt bakgrunnslyd. Men, jeg har også opplevd at lyd kan vekke opp tinnitus. Og jeg tror også at jeg kan ha skjellett- og muskelrelatert tinnitus. Det er bare så forbaska vanskelig å finne ut av, når leger og sånn ikke gidder å røre tema særlig. Det er så inderlig enkelt for en lege å bare platte over ved å si: "nei, jeg tror ikke det er en sammenheng i det du foreslår". Så jeg forstår godt alle som kommer til å fortelle at det er utfordrende og vanskelig å få noe nyttig ut av fastlegebesøk. Kan jo være at det finnes en flink fastlege der ute, men jeg tror det er som "å lete etter nålen i høystakken". Anonymous poster hash: e8e6d...619 Jeg tror at legen ikke gjør så mye. Ja min øresus ser ut til å ha mye med bevegelser å gjøre. Og er på et øre. Den forsvinner lettere når jeg beveger hodet i en viss stilling. Nei det er merkelig men regner med at det ikke er noe farlig. Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Du er jo bare guttungen. Det er begrenset hvor mye dritt du kan ha pådratt deg. Bare vent, livet kan ha noen skikkelige overraskelser på lur. Jeg har kronisk pancreatitt og galleveisdyskeni, går på 100mg syntetisk heroin i døgnet for å holde smertene på et noenlunde akseptabelt nivå. Litt tinnitus er bare moro sammenlignet. Hehe, det var jo noen dristige konklusjoner du kom med. Du vet aldri hva en person har gått gjennom. Alder spiller ingen rolle. Jeg er heldigvis en av dem som ikke blir lett fornærmet, men i fremtiden kan du vel være litt forsiktig med ordlegge deg så direkte. Jeg forstår at du prøver bare å hjelpe, så her går det bra. Når det kommer til "dritt jeg har pådratt meg" gjennom livet, så kan jeg si at jeg har en lang historie med beinmargkreft, PRES og cellegift. Men det handler jo ikke hvem som har det verst, eller hvem som har hatt det verre. Jeg vet ikke hva pancreatitt er, og det høres ikke bra ut, men likevel er det helt sikkert mange som har det mye verre enn deg også. Men spiller det egentlig noe rolle? Det er kanskje mange som har det verre, men det husk at det også er mange som har det MYE bedre. Jeg vet ikke hvor høy din tinnitus er, men min er høy nok til at jeg helt seriøst har tenkt på å avslutte livet til tider. Jeg har ikke sovet ordentlig på flere måneder. Jeg er totalt mentalt utslitt, og får ikke lenger fokusert på skolen. Så ja, dette er det verste jeg har opplevd gjennom livet. Med kronisk hodepine kan du bare ta en ibux så er alt over, men med tinnitus så fungerer ikke noe. Du må rett og slett leve med denne ulyden fra helvete resten av livet... Endret 10. februar 2016 av ceauses03 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Hehe, det var jo noen dristige konklusjoner du kom med. Du vet aldri hva en person har gått gjennom. Alder spiller ingen rolle. Jeg er heldigvis en av dem som ikke blir lett fornærmet, men i fremtiden kan du vel være litt forsiktig med ordlegge deg så direkte. Jeg forstår at du prøver bare å hjelpe, så her går det bra. Når det kommer til "dritt jeg har pådratt meg" gjennom livet, så kan jeg si at jeg har en lang historie med beinmargkreft, PRES og cellegift. Men det handler jo ikke hvem som har det verst, eller hvem som har hatt det verre. Jeg vet ikke hva pancreatitt er, og det høres ikke bra ut, men likevel er det helt sikkert mange som har det mye verre enn deg også. Men spiller det egentlig noe rolle? Det er kanskje mange som har det verre, men det husk at det også er mange som har det MYE bedre. Jeg vet ikke hvor høy din tinnitus er, men min er høy nok til at jeg helt seriøst har tenkt på å avslutte livet til tider. Jeg har ikke sovet ordentlig på flere måneder. Jeg er totalt mentalt utslitt, og får ikke lenger fokusert på skolen. Så ja, dette er det verste jeg har opplevd gjennom livet. Med kronisk hodepine kan du bare ta en ibux så er alt over, men med tinnitus så fungerer ikke noe. Du må rett og slett leve med denne ulyden fra helvete resten av livet... Håper du finner en løsning som går an å leve med, og at du velger å leve. Du er ihvertfall verdt noe for oss som leser innleggene dine, og jeg tipper at andre rundt deg verdsetter deg høyt. Jeg vet at kroppen har en respons på det å ha opplevd noe voldsomt. Det kan jo være så mangt, og du er ihvertfall i kategorien ser det ut til. Vet for lite om det, og hva det heter, men du kan få reaksjoner som sitter i veldig lenge. En jeg kjenner fikk sepsis (blodforgiftning), og som en etterreaksjon som først kom måneder siden, så ble han veldig redusert, fikk trøbbel med å trene mm. Komme seg ut en luftetur i frisk luft skader vel sjeldent. Kan det hende du er blitt et offer for noe slikt, og at tinnitus bare er en av mange følgesymptomer? Om du blir så frisk du kan i resten av kroppen, prøver å nyte og oppleve livet litt, så mye som du orker, kanskje den aller aller verste delen av det hele forsvinner litt? Fortell deg selv at det nok finnes håp, og at du nok skal komme deg igjennom det verste, bare du gir det litt tid og noe innsats. Anonymous poster hash: e8e6d...619 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg vet ikke hvor høy din tinnitus er, men min er høy nok til at jeg helt seriøst har tenkt på å avslutte livet til tider. Jeg har ikke sovet ordentlig på flere måneder. Jeg er totalt mentalt utslitt, og får ikke lenger fokusert på skolen. Så ja, dette er det verste jeg har opplevd gjennom livet. Med kronisk hodepine kan du bare ta en ibux så er alt over, men med tinnitus så fungerer ikke noe. Du må rett og slett leve med denne ulyden fra helvete resten av livet... Jeg vet at når man er 18 så oppleves alt så veldig mye mer intenst, men stol på meg: dette her er på ingen måte det værste som kommer til å skje deg i livet. Ikke på langt nær. Avhengig av hvor ekstremt du klarer å kjøre deg ned i gjørma og krisemaksimere dette her, så kommer det til å gå alt fra noen uker/måneder til opp i mot et år, så kommer du ikke til å merke noe til tinnitusen. Fordi du kommer til å være vant til den. Anonymous poster hash: 54dd5...b4b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Den anonyme som skriver i innlegget ovenfor er ikke meg. Greit å nevne det. Er litt bastant at en kommer til å bli vant til den, for jeg vil tro det er veldig individuellt. Men, kan hende det kan tenkes at man er mer vant med den og situasjonen om et år. Ellers en del positive vibber i innholdet. Får ihvertfall håpe det kan gå bedre. Det å tenke de verste tanker gjør ihvertfall ikke situasjonen noe bedre, for det var kanskje det som ble forsøkt sagt ovenfor? Anonymous poster hash: e8e6d...619 Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Den anonyme som skriver i innlegget ovenfor er ikke meg. Greit å nevne det. Er litt bastant at en kommer til å bli vant til den, for jeg vil tro det er veldig individuellt. Men, kan hende det kan tenkes at man er mer vant med den og situasjonen om et år. Ellers en del positive vibber i innholdet. Får ihvertfall håpe det kan gå bedre. Det å tenke de verste tanker gjør ihvertfall ikke situasjonen noe bedre, for det var kanskje det som ble forsøkt sagt ovenfor? Anonymous poster hash: e8e6d...619 Jeg tror ikke jeg noen sinne kommer til å bli vandt med denne situasjonen, med mindre øresusen går ned i volum eller gir seg helt. Jeg husker jeg hørte piping noen måneder tilbake før jeg fikk konstant øresus, og jeg tenkte ikke så mye over det da pipingen var så lavt og nesten ikke hørbar. Det ga seg neste dag, men jeg fortsatte å høre på høyt musikk. Jeg angrer at jeg ikke tok den advarselen på alvor, jeg kunne lett ha ungått denne gjørma jeg sitter fast i dag hvis jeg bare hadde brukt hodet. Jeg jeg har vært hos tre forskjellige øre-nese-hals leger som alle har fortalt meg at øresusen burde gi seg 100 % i løpet av kommende månedene, på grunn av min unge alder og at dette er første gang jeg opplever konstant øresus. Jeg håper for guds skyld de har rett... Endret 11. februar 2016 av ceauses03 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Den anonyme som skriver i innlegget ovenfor er ikke meg. Greit å nevne det. Er litt bastant at en kommer til å bli vant til den, for jeg vil tro det er veldig individuellt. Men, kan hende det kan tenkes at man er mer vant med den og situasjonen om et år. Ellers en del positive vibber i innholdet. Får ihvertfall håpe det kan gå bedre. Det å tenke de verste tanker gjør ihvertfall ikke situasjonen noe bedre, for det var kanskje det som ble forsøkt sagt ovenfor? Anonymous poster hash: e8e6d...619 Jeg tror ikke jeg noen sinne kommer til å bli vandt med denne situasjonen, med mindre øresusen går ned i volum eller gir seg helt. Jeg husker jeg hørte piping noen måneder tilbake før jeg fikk konstant øresus, og jeg tenkte ikke så mye over det da pipingen var så lavt og nesten ikke hørbar. Det ga seg neste dag, men jeg fortsatte å høre på høyt musikk. Jeg angrer at jeg ikke tok den advarselen på alvor, jeg kunne lett ha ungått denne gjørma jeg sitter fast i dag hvis jeg bare hadde brukt hodet. Jeg jeg har vært hos tre forskjellige øre-nese-hals leger som alle har fortalt meg at øresusen burde gi seg 100 % i løpet av kommende månedene, på grunn av min unge alder og at dette er første gang jeg opplever konstant øresus. Jeg håper for guds skyld de har rett... Det er grusomt plagsomt. Og å få det i ung alder kan ikke være kjekt.... Jeg er over midten av tredveårene, så litt plager må man få i den alderen... Jeg har jo vært frisk hele livet mitt. Aldri vært syk annet enn forkjølelser, og sånne ting. Så litt plager må man nok få etterhvert, men å få en slik plage så ung... må være frustrerende, og det er forståelig. Hodetelefoner med full musikk skal være ganske skadelig. En interessant film...: https://www.youtube.com/watch?v=4JIFc3e3cPs Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Det er grusomt plagsomt. Og å få det i ung alder kan ikke være kjekt.... Jeg er over midten av tredveårene, så litt plager må man få i den alderen... Jeg har jo vært frisk hele livet mitt. Aldri vært syk annet enn forkjølelser, og sånne ting. Så litt plager må man nok få etterhvert, men å få en slik plage så ung... må være frustrerende, og det er forståelig. Hodetelefoner med full musikk skal være ganske skadelig. En interessant film...: https://www.youtube.com/watch?v=4JIFc3e3cPs Det handler jo mer om at jeg selv deler skyld i problemet som har oppstått. Dette her var ingen genetisk problem, eller naturen som sto bak. Her var det jeg og ingen andre som skapte problemet for meg selv. Hater det faktumet om at jeg absolutt ALDRI hadde hørt om tinnitus før jeg fikk det selv. Jeg er tro det eller ei, veldig interessert i sjeldne sykdommer og mentale lidelser. Det var faktisk min sære "hobby" før jeg fikk tinnitus. Likevel har jeg aldri noen sinne hørt om konstant ringing i hodet som et resutlat av hørselskade. Ja, så er jeg også 18... Hadde hele livet mitt foran meg. Det har stjålet fra meg slik en barn blir stjålet fra sin mor. Å vite at jeg aldri kan høre og nyte stillhet og musikk gjør meg deprimert. Når jeg er på skolen i klasserommet mitt ser jeg hvordan alle andre på min alder smiler, har det bra og ler sammen. Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke er sjalu på deres glede. Mens de smiler, drukner jeg i mine tårer i timen, og jeg må alltid kjempe mot så ingen ser jeg griner... Faen så svak jeg er. Den gamle meg hadde ledd av meg. Jeg vil bare det her skal gå vekk. Jeg er lei av å klage. Lei av å gråte. Lei av livet generelt. Hvis dette her noen faktisk forsvinner, vil du se øynene til det gladeste mannen på jord. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Det er grusomt plagsomt. Og å få det i ung alder kan ikke være kjekt.... Jeg er over midten av tredveårene, så litt plager må man få i den alderen... Jeg har jo vært frisk hele livet mitt. Aldri vært syk annet enn forkjølelser, og sånne ting. Så litt plager må man nok få etterhvert, men å få en slik plage så ung... må være frustrerende, og det er forståelig. Hodetelefoner med full musikk skal være ganske skadelig. En interessant film...: https://www.youtube.com/watch?v=4JIFc3e3cPs Det handler jo mer om at jeg selv deler skyld i problemet som har oppstått. Dette her var ingen genetisk problem, eller naturen som sto bak. Her var det jeg og ingen andre som skapte problemet for meg selv. Hater det faktumet om at jeg absolutt ALDRI hadde hørt om tinnitus før jeg fikk det selv. Jeg er tro det eller ei, veldig interessert i sjeldne sykdommer og mentale lidelser. Det var faktisk min sære "hobby" før jeg fikk tinnitus. Likevel har jeg aldri noen sinne hørt om konstant ringing i hodet som et resutlat av hørselskade. Ja, så er jeg også 18... Hadde hele livet mitt foran meg. Det har stjålet fra meg slik en barn blir stjålet fra sin mor. Å vite at jeg aldri kan høre og nyte stillhet og musikk gjør meg deprimert. Når jeg er på skolen i klasserommet mitt ser jeg hvordan alle andre på min alder smiler, har det bra og ler sammen. Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke er sjalu på deres glede. Mens de smiler, drukner jeg i mine tårer i timen, og jeg må alltid kjempe mot så ingen ser jeg griner... Faen så svak jeg er. Den gamle meg hadde ledd av meg. Jeg vil bare det her skal gå vekk. Jeg er lei av å klage. Lei av å gråte. Lei av livet generelt. Hvis dette her noen faktisk forsvinner, vil du se øynene til det gladeste mannen på jord. For deg så skyldes øresusen hørselskade som følge av høy musikk osv? Jeg tror at det er årsaken til min øresus. Høy musikk, mye bruk av headset med musikk på i høy styrke, både ved trening og ellers. Det er nok ulike grader av hvor hardt man blir rammet av øresusen og. Tror at jeg har en ganske mild øresus. Men for ca litt over en måned siden så hadde jeg en natt der jeg slet veldig. Våknet av en ekstrem høy susing i det ene øret. Men nå er jeg kun plaget av svak øresus som kommer spesiellt ved bevegelser på ene øret. Av og til oppstår den av seg selv også uten bevegelser, men som oftest ved hodebevegelser. Jeg forstår hvordan du har det. For den ene natten da jeg våknet og det hylte i ene øret,- da fikk jeg panikk og holdt på å bli gal... Jeg ble stresset av det. Er du sykemeldt som følge av øresusen? Det kan være at det kan hjelpe å stresse helt ned. Jeg merker at jeg blir værre når jeg stresser. Hadde hørt om en som jeg kjenner som hadde øresus fra før av. Hun var døv på det ene øret, og hadde øresus på det. For meg virket det helt fjernt at jeg skulle få øresus på ene øret jeg og. Helt fjernt.... Men jeg har så svak øresus at jeg vet at om dette blir for resten av livet så klarer jeg fint å leve med det. Men det er værre hvis øresusen blir forsterket så er det vanskeligere. Er gjerne lurt å prate med leger om hvordan en skal håndtere det, har du tenkt på det? Stakkars.. du får min høyeste sympati.... Høres ikke greit ut i det hele tatt å ha det sånn som du beskriver det.... Det er viktig å beskytte seg for høy musikk... Jeg hører den pipelyden hun jenten får i videoen på øret ved den høye musikken... den typen pipelyd...men graden av denne susen er nok ulik...Kun på et øre hos meg, men vet ikke hvorfor kun ene øret er rammet... Det er faktisk lurt å være forsiktig med høy musikk, og hodetelefoner! https://www.youtube.com/watch?v=LnA0IE-2uMU Endret 11. februar 2016 av heartlife Lenke til kommentar
VoS Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Da har jeg funnet den ene tinnituslyden min. http://www.dagbladet.no/2014/06/02/nyheter/hertz/lyd/horsel/dbtv/33570897/ Den er veldig lik det dere kan høre på ca 12000 hZ i denne lenken mvh Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Da har jeg funnet den ene tinnituslyden min. http://www.dagbladet.no/2014/06/02/nyheter/hertz/lyd/horsel/dbtv/33570897/ Den er veldig lik det dere kan høre på ca 12000 hZ i denne lenken mvh Hva var meningen med den lenken? er det slik at man skal høre lyder helt nedenfra ca 20 Hz og oppover.. Jeg hørte ingen lyder før det var opp mot 130 Hz, da begynte jeg å høre noen svake lyder.... og så stoppet jeg å høre noe når den kom til 4932 Hz. Det betyr vel at jeg har dårlig hørsel regner jeg med... Mistenker det.... Mens jeg hørte på den så hørte jeg piping i høyre øret (øresusen kom tilbake når jeg forsøkte å høre etter) hele tiden gjennom.... - er ganske sikker på at jeg har dårlig hørsel og at det er derfor jeg har øresus på ene øret... Men vet du om høreapparat i øret kan hjelpe mot øresusen? Det værste er de som blir sinte på oss som har dårlig hørsel.... Glemmer aldri en gang: Jeg ble faktisk en gang dumpet av en date som jeg hadde datet i 2 måneder fordi han sa at jeg pratet for høyt...og han tenkte at jeg hadde dårlig hørsel.. og dermed så måtte han dumpe meg hehehehe... Er noen år siden nå. Må nesten le av det, for det er jo helt sykt dumt å si til noen det han sa til meg. Endret 12. februar 2016 av heartlife Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hva var meningen med den lenken? er det slik at man skal høre lyder helt nedenfra ca 20 Hz og oppover.. Jeg hørte ingen lyder før det var opp mot 130 Hz, da begynte jeg å høre noen svake lyder.... og så stoppet jeg å høre noe når den kom til 4932 Hz. Det betyr vel at jeg har dårlig hørsel regner jeg med... Mistenker det.... Mens jeg hørte på den så hørte jeg piping i høyre øret (øresusen kom tilbake når jeg forsøkte å høre etter) hele tiden gjennom.... - er ganske sikker på at jeg har dårlig hørsel og at det er derfor jeg har øresus på ene øret... Men vet du om høreapparat i øret kan hjelpe mot øresusen? Det værste er de som blir sinte på oss som har dårlig hørsel.... Glemmer aldri en gang: Jeg ble faktisk en gang dumpet av en date som jeg hadde datet i 2 måneder fordi han sa at jeg pratet for høyt...og han tenkte at jeg hadde dårlig hørsel.. og dermed så måtte han dumpe meg hehehehe... Er noen år siden nå. Må nesten le av det, for det er jo helt sykt dumt å si til noen det han sa til meg. Du får høreapparat som kan hjelpe med hørselen, og som samtidig i samme apparat, så kan legges på hvit støy som kan gjøre at det å leve med tinnitus kan bli lettere for deg. Tinnitus forsvinner ikke for det, men ting som hyperakusis, nevnt noen ganger tidligere, kan bli lettere å leve med. Anonymous poster hash: e8e6d...619 Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Du får høreapparat som kan hjelpe med hørselen, og som samtidig i samme apparat, så kan legges på hvit støy som kan gjøre at det å leve med tinnitus kan bli lettere for deg. Tinnitus forsvinner ikke for det, men ting som hyperakusis, nevnt noen ganger tidligere, kan bli lettere å leve med. Feil. Er tinnitusen et resultat av hørselsskade kan bruk av høreapperat linde tinnitus til det punket hvor du faktisk ikke hører det lenger. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hva var meningen med den lenken? er det slik at man skal høre lyder helt nedenfra ca 20 Hz og oppover.. Jeg hørte ingen lyder før det var opp mot 130 Hz, da begynte jeg å høre noen svake lyder.... og så stoppet jeg å høre noe når den kom til 4932 Hz. Det betyr vel at jeg har dårlig hørsel regner jeg med... Mistenker det.... Mens jeg hørte på den så hørte jeg piping i høyre øret (øresusen kom tilbake når jeg forsøkte å høre etter) hele tiden gjennom.... - er ganske sikker på at jeg har dårlig hørsel og at det er derfor jeg har øresus på ene øret... Men vet du om høreapparat i øret kan hjelpe mot øresusen? Det værste er de som blir sinte på oss som har dårlig hørsel.... Glemmer aldri en gang: Jeg ble faktisk en gang dumpet av en date som jeg hadde datet i 2 måneder fordi han sa at jeg pratet for høyt...og han tenkte at jeg hadde dårlig hørsel.. og dermed så måtte han dumpe meg hehehehe... Er noen år siden nå. Må nesten le av det, for det er jo helt sykt dumt å si til noen det han sa til meg. Du får høreapparat som kan hjelpe med hørselen, og som samtidig i samme apparat, så kan legges på hvit støy som kan gjøre at det å leve med tinnitus kan bli lettere for deg. Tinnitus forsvinner ikke for det, men ting som hyperakusis, nevnt noen ganger tidligere, kan bli lettere å leve med. Anonymous poster hash: e8e6d...619 Jeg tror at jeg har dårlig hørsel. Er ikke så mange som sier noe om det til meg, men jeg merker selv at visse personer sliter jeg mer med å høre. Kanskje den linken forklarer at jeg har dårlig hørsel.. for jeg hørte jo ingen lyder før den kom opp mot 130... Men tror Tinnitusen min skyldes hørselen ja. Det er vel slik at vi merker ikke så godt at vi har dårlig hørsel selv? Men jeg vet at jeg blir høytsnakkende, og jeg har problemer ofte å høre hva som blir sagt av visse personer men ikke alle. Og det var altså en date som dumpet meg for noen år siden fordi han sa at jeg snakket for høyt, og virket til å ha dårlig hørsel. Ganske frekkt å si , for det er jo veldig kjedelig lidelse å ha dårlig hørsel. Men det gjelder å gjøre det beste ut av det. Det er sånn jeg tenker. Jeg tenkte på i dag at den Tinnitusen kan være skjemmende når jeg for eksempel går ute. Den forsterkes ofte når jeg beveger meg utendørs Men men.... Et høreapparat håper jeg er ganske usynlig i øret.... Men jeg tror absolutt at jeg behøver hjelp for det med hørselen, for av og til så er det ufattelig kjedelig å bare se en munn bevege seg uten at jeg får med meg hva som blir sagt. Det skjer ikke sjelden heller. Ofte. Men det er ikke lett å vite om det er hørselen eller om det er folk som mumler heller. Får dere lett migrene av øresusen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg tror at jeg har dårlig hørsel. Er ikke så mange som sier noe om det til meg, men jeg merker selv at visse personer sliter jeg mer med å høre. Kanskje den linken forklarer at jeg har dårlig hørsel.. for jeg hørte jo ingen lyder før den kom opp mot 130... Men tror Tinnitusen min skyldes hørselen ja. Det er vel slik at vi merker ikke så godt at vi har dårlig hørsel selv? Men jeg vet at jeg blir høytsnakkende, og jeg har problemer ofte å høre hva som blir sagt av visse personer men ikke alle. Og det var altså en date som dumpet meg for noen år siden fordi han sa at jeg snakket for høyt, og virket til å ha dårlig hørsel. Ganske frekkt å si , for det er jo veldig kjedelig lidelse å ha dårlig hørsel. Men det gjelder å gjøre det beste ut av det. Det er sånn jeg tenker. Jeg tenkte på i dag at den Tinnitusen kan være skjemmende når jeg for eksempel går ute. Den forsterkes ofte når jeg beveger meg utendørs Men men.... Et høreapparat håper jeg er ganske usynlig i øret.... Men jeg tror absolutt at jeg behøver hjelp for det med hørselen, for av og til så er det ufattelig kjedelig å bare se en munn bevege seg uten at jeg får med meg hva som blir sagt. Det skjer ikke sjelden heller. Ofte. Men det er ikke lett å vite om det er hørselen eller om det er folk som mumler heller. Får dere lett migrene av øresusen? Forstår godt at du kjenner litt stigmatisering, når noen dumper deg for hørselen. Å snakke for høyt skal du heller ikke skjemmes over. Det holder at folk på en høflig måte forteller deg det, slik at du kan justere litt på samtalen. Jeg tror slik du forteller om din nedsatte hørsel at du vil ha stor nytte av et høreapparat. Jeg har nedsatt hørsel, men det ligger utenfor talefrekvensene, så derfor plages jeg ikke i like stor grad som deg. Men, jeg har likevel både tinnitus og hyperakusis. Tror likevel at det kan virke som om du er mer plaget enn meg. Et høreapparat har mye bedre utseendet i dag. De fås i nøytrale farger slik at de forsvinner fra syne. De fås i spreke farger om du vil ha det. De fås i normal størrelse og som en liten "mygg inne i øret". Den siste er visst letter å miste. Du kan få forsikring på høreapparatet hos HLF som er bedre enn fra forsikringsselskapet, da den HLF har en kollektiv avtale. Apparatet er dyrt å erstatte for egen lomme. Jeg tenker at det er normalt at du kan få følgesymptomer av tinnitus. Jeg får en del spenningshodepiner, men jeg er ikke så plaget av migrene. Men, jeg har hatt en type migrene som heldigvis kommer sjelden fra lenge før jeg fikk tinnitus. Dessuten så er det vanskelig å si hva som leder til hva. Anonymous poster hash: e8e6d...619 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Utrolig nok er det nesten ingen som påpeker dette med hørselen min. Ingen kollegaer sier noe om det, ikke sjefen heller. Men de på min jobb er ganske så høflige. Men noen i familien min påpeker det at det virker som om jeg har problemer med hørselen. Ved hjelp av høreapparat så vil nok det hjelpe meg slik at jeg slipper å stresse sånn med å forsøke å lese av munnen på hva folk sier. Jeg stresser ganske mye med å klare å høre enkelte når de sier noe ja. Og det gjør meg lett sliten og stresset. Det kan være så plagsomt at jeg forsøker å unngå telefoner og slik. Det er ganske grusomt dersom jeg ikke klarer å høre hva folk sier i en telefon. Spesiellt hvis jeg ikke kjenner de så godt. Sosialt sett gruer jeg meg i visse situasjoner pga at jeg føler jeg ikke alltid klarer å høre hva folk sier. Hører bare noe mumling. Noen personer. .. sikkert de som prater høyt er lett å høre. Øresusen min kommer nok mest sannsynlig av nedsatt hørsel pga mye høy musikk og bruk av øretelefonene. Får bare håpe at øresusen ikke forverrer seg med årene. Jeg synes synd i mange som skriver her for det virker ut som om mange er mer plaget av en kraftigere øresus enn hva jeg er. Itilegg så er de så altfor unge til å måtte lide med dette. Jeg er tross alt passert midten av tredvetallet. Og til dere andre mennesker som kritiserer dem som har nedsatt hørsel og snakker høyt... "si det forsiktig og aldri kritiser det for det er noe vi ikke kan for" . Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Utrolig nok er det nesten ingen som påpeker dette med hørselen min. Ingen kollegaer sier noe om det, ikke sjefen heller. Men de på min jobb er ganske så høflige. Men noen i familien min påpeker det at det virker som om jeg har problemer med hørselen. Ved hjelp av høreapparat så vil nok det hjelpe meg slik at jeg slipper å stresse sånn med å forsøke å lese av munnen på hva folk sier. Jeg stresser ganske mye med å klare å høre enkelte når de sier noe ja. Og det gjør meg lett sliten og stresset. Det kan være så plagsomt at jeg forsøker å unngå telefoner og slik. Det er ganske grusomt dersom jeg ikke klarer å høre hva folk sier i en telefon. Spesiellt hvis jeg ikke kjenner de så godt. Sosialt sett gruer jeg meg i visse situasjoner pga at jeg føler jeg ikke alltid klarer å høre hva folk sier. Hører bare noe mumling. Noen personer. .. sikkert de som prater høyt er lett å høre. Øresusen min kommer nok mest sannsynlig av nedsatt hørsel pga mye høy musikk og bruk av øretelefonene. Får bare håpe at øresusen ikke forverrer seg med årene. Jeg synes synd i mange som skriver her for det virker ut som om mange er mer plaget av en kraftigere øresus enn hva jeg er. Itilegg så er de så altfor unge til å måtte lide med dette. Jeg er tross alt passert midten av tredvetallet. Og til dere andre mennesker som kritiserer dem som har nedsatt hørsel og snakker høyt... "si det forsiktig og aldri kritiser det for det er noe vi ikke kan for" . Hvorfor booker du ikke en time med øre-hals-nese spesisalt og får sjekket ut hørselen din? Av og til kan dårlig hørsel og øresus være et resultat av ørevøks i øret. Det er veldig sjeldent, men det er likevel greit å få utelukket det. Men er du likevel sikker på at høyt musikk er årsaken til din tinnitus, isåfall burde du vel være rammet i begge ørene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå