Gå til innhold

Litt kritikk på min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Jeg kunne gjerne ha tenkt meg litt kritikk på hjemmesiden min, den er ikke nært ferdig enda, men det er bedre å få slengt "dritten" i tryne tidlig i prosessen slik at det blir lettere å fixe.

Ps, når jeg sier kritikk mener jeg konstruktiv kritikk. =)

Edit:

Å legge ut link til siden kan da være smart.

Her er den.

Endret av Godstoge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psilocybe:

For mørk: Seriøst? Hmm, jeg trodde den var sånn passe, har holdt på å eksperimentere med farger og syntes at den ble akkurat sånn passe. Vel, for se om jeg finner noen som er litt lysere og markerer seg bedre.

Hakkete rundinger: Enig, har ikke tenkt på det i det hele tatt.

Kjedelig skrift: Noen som vet av en "standard"-skrift som er sånn passe, eller brukes skrift å bestemmes etter hvordan hjemmesiden ser ut. Personlig så har jeg alltid brukt den der, men det er kanskje på tide med noe annet da. =)

Takker for alle forslagene, bare fortsett med det. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En grotesk font type arial, verdana o.l. er å foretrekke på web, 10 punkts så klart. For mørk; hvit på svart er vondt å lese i lengden. Siden trenger et banner. De hakkete kantene er allerede blitt nevnt, bort med dem. Mouse-over på linkene; enten bruker du underline eller farger, ikke begge deler på en gang.

En positiv ting er at hele siden ikke reloader når man trykker på en link. Sånn sett funker siden bra.

Lenke til kommentar

* Times New Roman gjør seg ikke bra om du vil ha en pen webside. (Artikler på VGNett passer den heller bedre til). Verdana/Tahoma/Arial gjør seg som regel bra.

* Enig i at siden ble veldig mørk.

* Er den røde "logoen" laget i MSPaint? Slik ser det ut... Prøv å få til noe penere enn det, slik trekker vanvittig ned på totalintrykket. (Ihvertfall mitt)

* GOS.WILDSURGE.COM ble veldig dominerende. Mangler også antialiasing, som førøvrig alt annet på siden også gjør.

* Synes selve layouten ble altfor enkel og ikke noe for min smak.

Lenke til kommentar

- Fargekombinasjon: Greit, da er det ikke tvil. Fargene er ikke bra. Hva er bra? Altså, brae fargekombinasjoner.

- Gos.wildsurge.com/banner: Dominerende? Ja, ser det nå. Det må fikses. Er ikke helt sikker hvordan, men fikses må det. =D Banner er absolutt en mulighet.

- Enkel layout (Polecat): Ja, det er en enkel layout, fordi jeg har ikke akkurat laget så veldig mange hjemmesider før. Kommer vel med tiden. (Har ikke noen problemer med at du nevner det. ,)

- Rød logo: Lage penere, greit det. Forslag? (Edit: Ja, alt er laget i M$Paint. =P )

Endret av Godstoge
Lenke til kommentar

Synes du burde revurdere om du vil ha slikt design, og ikke heller lage noe lysere og penere. Men det er seff ditt valg, designet ditt var enkelt og uttrykket "less is more" liker du ;)

Jeg ville dog forandret på tables med css, og satt tekstruta lenger ned. Evt. få tak i en logo. Jeg kan godt lage en logo til deg hvis du er interessert.

-Jens.

Lenke til kommentar

OMG?? WTF?? LOL!!! - Torbjørn, har du ikke noe bedre å komme med,så hold deg vekk.

DiMiles - Vel, fargene er jeg ikke helt ferdig med, så der får vi se.

Logo: Den kommer oppenfor der, som jeg antar vil presse alt ned. Derfor er den så høyt oppe som den er nå.

Ja, det kunne være interessant om du kunne lage en logo for meg.

Lenke til kommentar

Torbjørn: Jeg har ikke noe problemer med at folk sier hva de mener om siden min, det er derfor jeg har postet det på ett offentlig forum.

Men kommentarer som dette:

"omg.. smått og rart for en personlig hjemme side.", og ikke noe mer, vil jeg ha meg frabedt. Konstruktiv kritikk er stikkordet. ,)

Litt for liten skrift? Hehe. Greit, da prøver vi litt større skrift etterhvert.

Og gjøre linkene lysere slik at folk kan lese de.

Insider: Nei, bruker ikke frontpage.

Lenke til kommentar

greit nok. det var det første som slo meg og det eneste jeg egentlig kom på. ikke heng deg oppi "omg" - vanligvis skyr jeg sms-forkortelser, cs-prat og fjortiss-chatting som pesten, aner egentlig ikke hvorfor jeg slengte det med.

men jeg mener fortsatt at det var for smått da :)

hvis du skal dedikere siden til musikk og liste opp lyrics, er det ikke så ille, men jeg vet ikke om tekstene var noe du hadde lagt inn for å fylle opp. (innholdet på menyene til venstre og høyre kan tyde på det)

og som en vanlig "her er jeg"-type hjemmeside, så har den litt snålt design.

en annen ting:

jeg har ennå til gode å se en side hvor "naturlige" tabell-borders ser bra ut. groovy eller sunken tablell border layout må være en av de største floppene i html-sin historie.

legg på css, style="border: 1pt solid #d0d0d0" for eksempel, border-bottom på den ene cella for å få til en header.

alt annet enn border="x" i <table> taggen - mine 2 øre.

Lenke til kommentar

Joda, det er smått. Jeg skal gjøre om det. (Er på arbeid nå, så jeg får vente til jeg kommer hjem, evt. for litt bedre tid.)

Tenkte ikke å dedikere siden min til lyrics, det er for å fylle opp. =P

Snålt Design; Ja, kanskje det. Jeg kan ikke påstå at jeg er verdens beste webdesigner i allefall. ,) Jeg prøver meg frem, og da blir det slik.

Det du nå mente om tabellene; var det at du kun mener det skal stå <table>,<tr>,<td> og ikke masse "dilldall" inne i taggene?

Kan ikke det bli litt problematisk?

Lenke til kommentar

jeg mente den naturlige borderr'en man får med <table border="2">

dilldall som gjør utseendet bra kan få stå ja, har ikke noe prinipielt miot det :)

jeg pleier i 95% av tilfellene å bruke <table style="border:1pt solid black"> for å få border på tabell (endre farge som det passer)

det kan også settes stiler på border'en (finn enn CSS referanse!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...