Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford assosiasjoner?


unsure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sex, pulte mye i Ford Courier og en Transit den tiden jeg brukte bil :D

 

Edit; Og varme siden den ene forbanna Courieren jeg kjørte hadde "ødelagt" varmeapparat som kjørte på max varme hele tiden. Måtte ha vinduet åpent på vinteren :p

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tenker på Ford Sierra, som kom i 1982. På den tiden var den en revolusjon innen design, INGENTING så ut som den. Den ble en bestselger og ble en helt vanlig bil. Til slutt gikk det så langt at bankranere begynte å bruke hvite Sierraer som fluktbil. Det var ingen som la merke til dem...

Lenke til kommentar

19 60 og 70 tallet - samt fra 2000 = Glimrende kjøregenskaper, varierende design, nøktern innredning og finish, elendige merkeverksteder. Godkjent kvalitet og som regel mye bil for pengene. Billige deler, lett å skru på.

 

80 og 90 tallet ser jeg bort fra - stort sett elendig, untatt Fiesta - som var ok.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Har selv hatt 2 hvite Sierra`er, den ene var "is" ellernosånt. Begge ble misbruk og kjørt helt i filler.

 

Man hadde også en type Sierra som ble kalt for "bastard" på folkemunne. Det var en eller annen motor/gir kombo, DOCH, jeg husker ikke, please enlighten me.

 

Husker jeg kjørte gjennom Vinstra en vinter i Sierraen min og det var bikkjekaldt(over 30 minus). Is på innsiden av rutene og bilen stoppet hele tiden. Sto langs veien å klødde meg i huet da det kom en skikkelig orginal type å hjalp meg. "Ha itj papn frosse te inne drjyppkam`en?" ellernoe sånt sa han. Jeg skjønte hvertfall ikke et ord av hva han sa, men han tauet meg til nærmeste bensinstasjon. Ising i forgasseren var problemet så da fikk jeg oppleve den. Pakket inn hele motoren i papp å kjørte videre.

 

På den gamle KENT motoren er det faktisk ikke lenge siden jeg måtte sette på plass en støtstang. Disse har jo da underliggende kamaksel og litt morsom konstruksjon. På gammel Ford er det også klassisk at man mister de små "spacerere" som ligger inni kork-toppdeksel pakningen så du klemmer den helt flat når du skrur det sammen. Føkkings irriterende.

 

Første gang jeg byttet reg.reim på Ford Puma 1,7 så brukte jeg vel 2 dager. Disse var de første som kom med "flytende register" etter min erfaring og det var en helvettes dritjobb den gang.

 

Var også med på et rally i skauen rundt brummundal en plass når jeg var liten. Det var en Cosworth som trengte radiator så vi var 15-20 stk som kjørte rundt å så etter en Cosworth og når vi fant en så stjal vi radiatoren og la lapp i ruta :p

 

Jeg har mye historier rundt Ford og dette kan ta dagesvis.

 

Skrudd mye Ford og kvaliteten er ish. Bedre enn mye annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...