unsure Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Hvilke assosiasjoner får dere når dere hører om Ford?? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Fikses Og Repareres Daglig 2 Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Fire ordinære reparasjoner daglig 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Sex, pulte mye i Ford Courier og en Transit den tiden jeg brukte bil Edit; Og varme siden den ene forbanna Courieren jeg kjørte hadde "ødelagt" varmeapparat som kjørte på max varme hele tiden. Måtte ha vinduet åpent på vinteren Endret 8. desember 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ford "greit" når man ikke har særlig sansen for finish eller kvalitet. Ser forsåvidt bra ut nå, designmessig, men har fortsatt litt å gå på mtp finish. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Morsomme kjøreegenskaper, bra design, god kvalitet og mye bil for pengene. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Etter at de fikk ny grill tenker jeg Aston Martin når jeg ser en Ford. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg tenker på Ford Sierra, som kom i 1982. På den tiden var den en revolusjon innen design, INGENTING så ut som den. Den ble en bestselger og ble en helt vanlig bil. Til slutt gikk det så langt at bankranere begynte å bruke hvite Sierraer som fluktbil. Det var ingen som la merke til dem... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) 19 60 og 70 tallet - samt fra 2000 = Glimrende kjøregenskaper, varierende design, nøktern innredning og finish, elendige merkeverksteder. Godkjent kvalitet og som regel mye bil for pengene. Billige deler, lett å skru på. 80 og 90 tallet ser jeg bort fra - stort sett elendig, untatt Fiesta - som var ok. Endret 13. desember 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Når jeg tenker etter så er det ikke bare griseri og skjærsilden jeg får assosiasjoner til. Dette var faktisk den første boka jeg leste, klarte ikke slutte så jeg var oppe hele natta. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Til slutt gikk det så langt at bankranere begynte å bruke hvite Sierraer som fluktbil. Det var ingen som la merke til dem... Det var vel gjerne Cosworthene det, og det var vel neppe pga anonymiteten. Rimelig kjappe på den tiden og veldig enkle å stjele. 3 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har selv hatt 2 hvite Sierra`er, den ene var "is" ellernosånt. Begge ble misbruk og kjørt helt i filler. Man hadde også en type Sierra som ble kalt for "bastard" på folkemunne. Det var en eller annen motor/gir kombo, DOCH, jeg husker ikke, please enlighten me. Husker jeg kjørte gjennom Vinstra en vinter i Sierraen min og det var bikkjekaldt(over 30 minus). Is på innsiden av rutene og bilen stoppet hele tiden. Sto langs veien å klødde meg i huet da det kom en skikkelig orginal type å hjalp meg. "Ha itj papn frosse te inne drjyppkam`en?" ellernoe sånt sa han. Jeg skjønte hvertfall ikke et ord av hva han sa, men han tauet meg til nærmeste bensinstasjon. Ising i forgasseren var problemet så da fikk jeg oppleve den. Pakket inn hele motoren i papp å kjørte videre. På den gamle KENT motoren er det faktisk ikke lenge siden jeg måtte sette på plass en støtstang. Disse har jo da underliggende kamaksel og litt morsom konstruksjon. På gammel Ford er det også klassisk at man mister de små "spacerere" som ligger inni kork-toppdeksel pakningen så du klemmer den helt flat når du skrur det sammen. Føkkings irriterende. Første gang jeg byttet reg.reim på Ford Puma 1,7 så brukte jeg vel 2 dager. Disse var de første som kom med "flytende register" etter min erfaring og det var en helvettes dritjobb den gang. Var også med på et rally i skauen rundt brummundal en plass når jeg var liten. Det var en Cosworth som trengte radiator så vi var 15-20 stk som kjørte rundt å så etter en Cosworth og når vi fant en så stjal vi radiatoren og la lapp i ruta Jeg har mye historier rundt Ford og dette kan ta dagesvis. Skrudd mye Ford og kvaliteten er ish. Bedre enn mye annet. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 For min del så vokste jeg opp i en Taunus, og overtok den når jeg flytta til Tromsø. Den holdt i 30 år før rusten tok den. Ellers var den i ok stand. Utrolig morsom på vinteren også, dog med sandsekker over bakhjulene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg husker registeret røyk på Granada 2,8en jeg hadde. Skikkelig dårlig timing, i en ekkel sving og alt.. Der ble jeg stående. Heldigvis ganske greit å fikse, en kveld i garasjen så var den good to go igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå