Audiovisuelt2 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Hei alle sammen. Når folk skal gratulere hverandre på facebook er det blitt en trend at man legger ved et bilde av personen som har bursdag. Ideen om bilde er grei nok den, spesielt om det er et artig bilde, men veldig mye er jo helt enkle bilder KUN av bursdagsbarnet. Er det ikke mer logisk å ta bilde av seg selv og si grattis? Noen velger legge ved et bilde som det er tydelig at stammer fra et screenshot fra snapchat, uten at det er noe spesielt ved bildet, bare et helt vanlig (fint, koselig) bilde - av vedkommende som har bursdag. Har og sett folk legge ut bilder som de finner på bursdagsbarnets profil, f.eks et 2-3 år gammelt bilde som kan være et artig ett, men fortatt - av bursdagsbarnet og et som h*n definivt har sett før. Jeg syns dette er supermerkelig, spesielt om bildet er et "vanlig" et, og som vedkommende har sett før, eller til og med sendt fra sin egen snapchat. Og for all del, det finnes mange unntak og det er mye kreativt en kan gjøre i forhold til slike grattis-bilder, det trenger ikke å være merkelig. Et bilde vedkommende aldri har sett før f.eks. Men et screenshot fra en 4 måneder gammel selfie-snap der vedkommende står med en cola i hånden med teksten "endelig ferdig på jobb" og Rimi i bakgrunnen? Kom igjen! Er det fordi "hei! gratulerer! håper dagen blir som deg" - ikke er godt nok lengre? Hva syns folk om denne trenden? Endret 8. desember 2015 av Audiovisuelt2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det er et kjempeproblem 1 Lenke til kommentar
Audiovisuelt2 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Det er et kjempeproblem Haha! Ikke sant. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det viktigste er å gjøre som alle andre. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Dette er vel først og fremst et jenteproblem? Jeg for min del, og de fleste kameratene mine skriver bare en enkel gratulasjon på Facebook, uten bilder. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det gjør jo det hele mer personlig og viser at det ligger mer arbeid og kanskje omtanke bak da. Ikke en trend jeg har benyttet meg av selv da. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Hvis man er en sau så følger man de sosiale trendene og legger ut bilder og hva enn som blir neste trend. Hvis man er selvstendig som menneske så gratulerer man på den måten man selv synes passer best. Være det melding, personlig, snap osv.... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Det gjør jo det hele mer personlig og viser at det ligger mer arbeid og kanskje omtanke bak da. Så copy/ paste av et bilde er mye mer arbeid og viser omtanke? Jeg må si meg uenig der, veldig lite arbeid (tar under 1 minutt når man har bildet på telefon/ PC fra før) og stort sett gjør man det siden alle andre gjør det. Å lage for eksempel et fint (fysisk) kort er å legge litt arbeid i det og vise litt mer enn bittelitt omtanke. Det er faktisk ikke så vanskelig å sende ting i posten. Dette bildet er litt artig og bekrefter poenget med å sende et kort i posten: Endret 9. desember 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Så copy/ paste av et bilde er mye mer arbeid og viser omtanke?Enn å skrive "Gratulerer med dagen" på Facebook-veggen? Ja. Jeg må si meg uenig der, veldig lite arbeid (tar under 1 minutt når man har bildet på telefon/ PC fra før) og stort sett gjør man det siden alle andre gjør det. Å lage for eksempel et fint (fysisk) kort er å legge litt arbeid i det og vise litt mer enn bittelitt omtanke. Det er faktisk ikke så vanskelig å sende ting i posten.Jeg må si meg uenig i det. Veldig lite arbeid å lage et fint fysisk kot og sende i posten. For eksempel å arrangere en hyttetur, surprise party eller en koselig kveld og vise bittelitt mer omtanke er mye bedre. Håper du tok poenget i svaret over. Endret 9. desember 2015 av Nimrad Lenke til kommentar
Audiovisuelt2 Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2015 Føler ikke helt dere forstår poeng mitt. Jeg er enig i at det viser mer omtanke om man tar seg tid til å finne frem et bildet, enn om det bare er snakk om 1 min, det er ikke det. "problemet" mitt hva som er avbildet. Hvorfor skal bursdagsbarnet være interessert i å se et bilde av seg selv? Som sagt, det finnes nok av unntak hvor bildet har et veldig humoristisk preg, intern humor og slikt. Men disse helt 'vanlige' bildene, kun av bursdagsbarnet. Hva med å legge ut et bilde av seg selv når man skal gratulere noen? Eller et bilde av deg og bursdagsbarnet? Eller et annet artig bilde du finner på internett, et bilde som kan få en person til å smile. Men et helt ordinært bilde av hovedpersonen selv? Det siste jeg trenger å se på min egen bursdag er et to år gammelt profilbilde av meg selv som hvem som helst kan finne frem til. Jeg syns det hele virker ulogisk, og at det er trend folk følger blindt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 @Nimrad; Ja, tok poenget Hva med å legge ut et bilde av seg selv når man skal gratulere noen? Eller et bilde av deg og bursdagsbarnet? Jeg forstår og er helt enig. Random kjedelig bilde av bursdagsbarnet er (nesten?) verre enn ikke noe bilde. Bilde av seg selv der man skriver inn gratulerer med paint eller noe er bedre Meeeeen flokkmentaliteten står sterkt selv om mange ikke vil innrømme det. Det er dog i mange tilfeller ikke vanskelig å påvirke den, selv om man gjør det alene. Du får starte du, jeg for min del glemmer alle bursdager uansett så det blir å si gratulerer en dag eller to på etterskudd, noen ganger på forskudd også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Uansett hva slags bilde: ikke ha på nisselue. En dag, da det var 15 blå ute, fikk jeg et julekort fra en kollega som hadde flyttet til Dubai. Det viste henne og døtrene, i svømmebassenget, med nisseluer. Fra den dagen har jeg hatet nisseluer. Lenke til kommentar
Rune Flækøy Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Jeg lager bilder selv med tekst .Det er min måte å gjøre det på. Her er et eksempel jeg har laget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå