Blond1993 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Hei! På jobben har jeg Exchange e-post. Jeg ønsker nå å få denne på mobilen eller tilgang til å logge inn på internett hjemme for å sjekke mailen når jeg ikke er på jobb. Når jeg logget meg inn for første gang fikk jeg e-postadresse og passord. Dette var nok til å logge meg inn på datamaskinen på jobben, men jeg skjønner nå at jeg trenger mer for å komme inn på en annen enhet. Får opp at brukernavn og passord ikke stemmer også. Inne på Account Settings har jeg funnet Server som jeg også har prøvd og lagt inn på Tjener. Er det noen som vet hva problemet kan være? Er brukernavn det samme som e-postadresse? Får opp feil på denne. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Brukernavnet er det navnet du logger deg på på e-postserveren med. Det er nok helt sikkert det samme som for når du logger på domenet (logger på en PC). Det samme med passordet. Ellers er det to andre felter som er usikre. Det er navnet på serveren og eventuelt domenet i nettverket. Domenet finner du nok enklest ved å se hva som står når du logger på en PC. Under påloggingsfeltene vil det stå hvilket domene du logger på. Navnet på serveren kan være hva som helst og trenger ikke være det samme som står under account settings i din Outlook. ...det enkleste er vel å kontakte din interne IT-avdeling/Servicedesk og spørre om detaljene. 1 Lenke til kommentar
Blond1993 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Brukernavnet er det navnet du logger deg på på e-postserveren med. Det er nok helt sikkert det samme som for når du logger på domenet (logger på en PC). Det samme med passordet. Ellers er det to andre felter som er usikre. Det er navnet på serveren og eventuelt domenet i nettverket. Domenet finner du nok enklest ved å se hva som står når du logger på en PC. Under påloggingsfeltene vil det stå hvilket domene du logger på. Navnet på serveren kan være hva som helst og trenger ikke være det samme som står under account settings i din Outlook. ...det enkleste er vel å kontakte din interne IT-avdeling/Servicedesk og spørre om detaljene. Ok, takk :-) Her på kontoret logger mailen seg på automatisk så er ikke sikker på hva som står. Jeg skal høre med noen her :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå