Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

elektrikerhjelp?

Anbefalte innlegg

Heisann☺

Jeg har endelig fått hengt opp julestjernene mine, og nå viser det seg at kun den ene fungerer på bryteren. Vi har 4 brytere til stuen, 1 til spotter, 1 til hver taklampe og en til alle kontakerr (utenom bak tv). Har kontakter over hvert vindu, men nå er det kun den ene som henger sammen med resten av kontaktene? dette irriterer meg grenseløst! Er det en enkel måte å fikse dette på? Uten å rive hele veggene? Feks kun med å fjerne det panelet bryterene er på å utføre en slags måling for å finne ut hvilket "rør" dette gjelder å så koble om?

Håper noen skjønner hva jeg mener å kan hjelpe... har problemer med å legge fra meg slike småting, så dette kommer virkelig til å forstyrre å irritere meg i det uendelige......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kanskje ha en trådløs enhet du plugger mellom støpselet til julestjernene og kontakten. Disse kan på forskjellig vis kobles sammen og styre alle lysene av og på fra samme fjernkontroll. Ikke dyre greiene, og fåes kjøpt på bla. Clas ohlson.

Å koble om kurser/kursen er ikke nødvendigvis så lett , og definitivt ikke lov å gjøre selv, og er noe for elektrikeren ja. Det er ikke sikkert noe må gjøre inngrep i vegger, men ingen umulighet heller. Det kommer helt ann på hvordan alt er koblet.

Men ja, det er mulig å måle hvor ledningene går på flere forskjellige måter, alt etter testutstyret man har tilgjengelig. Dog anbefales det noe mer elektrokunnskap for å finne ut av det. Det er ikke nødvendigvis ulovlig å gjøre, men uten utstyr og kompetanse, og lott teft for "feilsøking", er man like langt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...