Morgens Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hei, f.k. lørdag er jeg i Oslo og tenkte å kjøre til Sverige for litt harryhandel. Vil ha polvarer, røyk og en tur på matbutikk. Inn og ut slik en mann som er alene gjør... Hvor bør jeg dra? Shoppingsenter hvor jeg kan parkere utenfor foretrekkes. Husker Thon har et par men ikke alle har Systembolag. Takk! Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Jeg pleier å reise til Nordby. http://nordby.se/ Rett over grensa ved Svinesund (som har tapt seg betraktlig), forholdsvis stort senter, matvare- og godteributikkene ligger rett ved en av inngangene og det er forholdsvis stor parkeringplass (les: aldri slitt med å finne parkering). Endret 7. desember 2015 av Klatt3n 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Takk, har det polvarer der også? Minst mulig stress siden det er lørdag like før jul. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg tror ikke det er noe pol/Systembolaget på senteret, nei. Vil tro det finnes i nærheten, men jeg må ærlig si jeg er litt usikker. 1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Om du ønsker å dra på systembolaget rett over grensen må du nok innom Strømstad (er 10 min kjøring fra Nordby)http://svinesund.org/systembolaget 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Takk, jeg er klar over det utsalget i sentrum. Vet noen om det er avdelinger som ligger i senter og dermed lettere tilgjengelig? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 På Charlottenberg (spelling?) er det pol på senteret, samt alt annet du kan tenke deg. Senteret er vel noe mindre enn Nordby, men har selvfølgelig både matvarebutikk og godteributikk. Er dog en del lenger å reise dit enn til Nordby hvis du er i Oslo, tror jeg. Litt usikker. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Et tips: Jeg pleier å dra til Nordbysenteret, men så tidlig at jeg er der rett etter det har åpnet. Spesielt lørdager blir det fort mye folk og mye stress, men tidlig på morgenen er det rolig og stille, man kan gå i sitt eget tempo inne i matbutikken, det er lite kø i kassen og ikke minst; man får parkeringsplass rett ved inngangen. Vanligvis når jeg er på vei tilbake til bilen, ser jeg massene av Harry'er på vei inn og priser meg lykkelig for at jeg var tidlig ute Enda litt senere på lørdagen kan det være mye kø mellom Oslo og grensa, begge veier. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg bor 10 min fra nordby og har vært der mye. Hvis du skal ha alkohol med større % en 2.8 må du til strømstad, ca 10 min med motorvei unna nordby senteret. Som molekylet over meg her sier så vær der tidlig på en lørdag, da unngår du stresset. Fordi den største bølgen med folk kommer litt utover dagen. var der feks i dag rundt 14-17, fyttisøren så mange folk, blir helt utslitt... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg bor 10 min fra nordby og har vært der mye. Hvis du skal ha alkohol med større % en 2.8 må du til strømstad, ca 10 min med motorvei unna nordby senteret. Har de sluttet med 3.5% på alle svenske matbutikker eller er det kun på Nordby? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Charlottenberg har alt det du ser etter, men på hamburgerfronten har de dessverre bare McDonalds. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg bor 10 min fra nordby og har vært der mye. Hvis du skal ha alkohol med større % en 2.8 må du til strømstad, ca 10 min med motorvei unna nordby senteret. Har de sluttet med 3.5% på alle svenske matbutikker eller er det kun på Nordby? Det vet jeg ikke. har bare sett at de ikke selger noe mer en 2.8% på Nordby Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg kjøpte 3.5% på Nordby nå i sommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå