hotslash Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Heisann☺ Jeg har endelig fått hengt opp julestjernene mine, og nå viser det seg at kun den ene fungerer på bryteren. Vi har 4 brytere til stuen, 1 til spotter, 1 til hver taklampe og en til alle kontakerr (utenom bak tv). Har kontakter over hvert vindu, men nå er det kun den ene som henger sammen med resten av kontaktene? dette irriterer meg grenseløst! Er det en enkel måte å fikse dette på? Uten å rive hele veggene? Feks kun med å fjerne det panelet bryterene er på å utføre en slags måling for å finne ut hvilket "rør" dette gjelder å så koble om? Håper noen skjønner hva jeg mener å kan hjelpe... har problemer med å legge fra meg slike småting, så dette kommer virkelig til å forstyrre å irritere meg i det uendelige...... Lenke til kommentar
hotslash Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Nyrestaurert hus, og han som har koblet har tydeligvis ikke fulgt med i det hele tatt... flere feil her og der, men dette er virkeligvirkelig det mest irriterende! Som den perfeksonisten jeg er kan ikke kun 1 stjerne lyse om natten. Vinduene er helt like og nesten ved siden av hverandre, så det må enten være begge på eller begge av Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hei på deg. Er ikke så lett å si hvor lett dette kan fikses med mindre man undersøker hvordan kablingen ligger i veggene. Og jeg forsto heller ikke helt hvordan lysstyringen funket per nå.. Slik jeg forsto det så har du stikk over hvert vindu, som skal styres over 1 og samme bryter, men der den ene ikke henger med og derfor står på konstant? Hvis det er tilfellet så mistenker jeg en kvikk fiks, og den aktuelle stikkontakten (eller den før) må kobles om. Dette er selvfølgelig elektrikermat. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Dette bør vel kunne fikses godt nok ved bruk av en skjøteledning? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Hvor lenge siden er det huset ble restaurert og vet du hvilket firma som gjorde elektrikerjobben?Viss det ikke er alt for lenge siden, ville jeg klagd på dårlig utført arbeid og krevd at de ryddet opp etter seg vederlagsfritt.Det er forøvrig 2-5 år reklamasjonstid på håndtverkertjenester.http://www.fagmann.no/html/reklamasjon-h-ndverkertjenester Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Som El-ateisten sier så kan ingen her svare 100% på det uten å ha sett anlegget ditt. Går kablene fra bryteren til stikk 1 og videre til stikk 2 tar det nok 10-15 minutter å fikse (eks. kjøretid, bæring av verktøy ol). Går derimot kablene kun fra bryteren til det ene stikket og det andre mates fra et annet sted kan det bli en mer omfattende jobb. Det første alternativet er dog mer trolig. Du trenger ikke å rive noe vegg eller tak for å løse dette. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Det åpenbare først, har du sjekket at det ikke er noe galt med julepynten? Ta den som virker og plugg inn i de andre kontaktene. Om ikke må det åpnes opp og sjekkes som nevnt over. Altså stikkontaktene, ikke veggen 1 Lenke til kommentar
h33t Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Det åpenbare først, har du sjekket at det ikke er noe galt med julepynten? Ta den som virker og plugg inn i de andre kontaktene. Om ikke må det åpnes opp og sjekkes som nevnt over. Altså stikkontaktene, ikke veggen så det du sier er at siden det er noe galt med julepynten så skal det ikke gå ann å slå av lyset. blir ikke dette det samme som om du drar ut stikkontakten og lysene ennå lyser. er ikke meningen å trolle her men lol. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Det åpenbare først, har du sjekket at det ikke er noe galt med julepynten? Ta den som virker og plugg inn i de andre kontaktene. Om ikke må det åpnes opp og sjekkes som nevnt over. Altså stikkontaktene, ikke veggen så det du sier er at siden det er noe galt med julepynten så skal det ikke gå ann å slå av lyset. blir ikke dette det samme som om du drar ut stikkontakten og lysene ennå lyser. er ikke meningen å trolle her men lol. slik jeg forsto det var det en bryter til alle stikk, alle julelys er koblet i hvert sitt stikk men bare ett lyser. Så derfor ville jeg sjekket om de andre stikkene faktisk virker. Mulig jeg overså noe, var ikke akkurat ett ryddig første innlegg:) Lenke til kommentar
h33t Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 nei det var det ikke:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå