gaffel1 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg registrerte mitt enkeltpersonforetak i Brønnøysundregisteret nå. Jeg krysset også av der at det skulle registreres i enhetsregisteret i og med at jeg skal drive med varesalg. Blir foretaket automatisk registrert i enhetsregisteret nå, eller må jeg registrere det selv i enhetsregisteret? Hvordan betaler jeg for dette i og med at jeg ikke fikk betalt gjennom nettbanken når jeg registrerte meg? Får jeg regning i posten? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg registrerte mitt enkeltmannsforetak via Altinn og det kostet ikke noe. Fikk foretaksnummer. Trur derfor at jeg er registrert i enhetsregistret å (driver også litt med varesalg). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Registrering i enhetsregisteret koster ikke noe, foretaksregisteret krever gebyr. ENK som driver med salg av varer som ikke er produsert selv skal være registrert i foretaksregisteret. 1 Lenke til kommentar
gaffel1 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Hvordan registrerer jeg det i foretaksregisteret da? Når jeg fylte ut det skjemaet i Brønnøysundregisteret, er foretaket mitt registrert da, og jeg må bare vente til de ordner det, eller er det noe mer jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Sjekk denne linken: https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Registrere/Registrere-foretaket/Hvem-har-registreringsplikt-i-Foretaksregisteret/Hva-koster-det-a-registrere-seg-i-Foretaksregisteret/ og dette: https://www.brreg.no/bedrift/gebyr/ Endret 9. desember 2015 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå