Gå til innhold

Gikk for den skjermen her, men starter å få kalde føtter...

Eastengen

Anbefalte innlegg

Dell har sluppet en relativt ny skjerm på markedet : 

http://cdon.no/elektronikk/dell-s2716dg-27-p35930785?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=27inch+Dell+S2716DG+2560%C3%971440+LED+HDMI+DP+G-Sync+USB+27%22&utm_content=35930785&utm_campaign=prisjakt_no_Monitor+25-

Jeg har sett litt rundt på nettet og etter å ha sett en video av HardwareCanuks(et eller annet) står kommentarfeltet fullt av ¨Hvorfor kjøpe TN skjerm til så mye penger¨? Bør jeg be om å endre orderen min til en annen skjerm?

Endret av Eastengen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte meg etter å ha lest mange ( veldig mange) reviews igår. Var pixelfeil og diverse på den asusen, så velger å gi dell en sjanse etter veldig mange positive anbefalninger fra kunder på sider som newegg og amazon. Kommer tilbake med egen mening anngående skjermen.

Lenke til kommentar

Enig, G-Sync er fanstastisk. Måtte derimot sende tilbake en Asus PG278Q etter et års bruk pga. konstant flimring på nederste halvdel og noe som virket som elendig kontrast kun på øverste halvdel av skjermen. Fortsatt en fantastisk skjerm, men har vel lest om en del andre som har lignende problemer. Ganske kjedelig å måtte gå tilbake til en mindre skjerm uten G-sync nå, forskjellen er veldig merkbar. Jeg var i din posisjon når jeg kjøpte den, med folk som klaget over TN panel til den prisen.

Det viste seg å ikke ha noe å si i det hele tatt for min del værtfall, kunne faktisk ikke se at bildet var noe dårligere enn på en annen (dog litt billigere) skjerm med IPS panel. Jeg ble enormt overrasket over hvor vakre fargene var, og hvor raskt og levende bildet ble. Du har nok gjort et godt valg, TN paneler er ekstremt raske og egner seg svært bra til f.eks. FPS og RTS spill. Dersom bildet på den er like bra som på Asus swiften (Det er det nesten garantert til den prisen), så er jeg sikker på at du kommer til å bli storfornøyd med kjøpet  :)

Endret av Stigus
Lenke til kommentar

Ser fram til å se hva g-sync har å tilføye ja. Er litt bittert at slike dyre skjermer har disse problemene, men dette ser man jo går igjen i alt. F.eks bilproduksjon. 

Det har vært stort fokus i kommentarfeltene at fargene virker veldig givende for seer, men minus at man ikke kan se på skjermen fra siden.  Ikke helt relevant for meg som bare skal bruke 1 skjerm, og se direkte på denne og ikke sitte på skrå :) Betryggende å høre fra flere folk at TN-panelene kan også levere gode bilder. Startet så vidt å bygge ny pc til denne skjermen idag :) ser fram til litt juleferie...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestemte meg etter å ha lest mange ( veldig mange) reviews igår. Var pixelfeil og diverse på den asusen, så velger å gi dell en sjanse etter veldig mange positive anbefalninger fra kunder på sider som newegg og amazon. Kommer tilbake med egen mening anngående skjermen.

Har du fått testet skjermen? Vurderer denne selv da det så langt jeg kan se er den billigste 27" 1440p skjermen med G-synk pr i dag. Sitter på en gammel 27" 1080p 60Hz Samsung med TN pannel i dag, vil tro dette er en bra opgradering selv om det er TN pannel 

Lenke til kommentar

Kan med sikkerhet anbefale denne skjermen. Null døde pixler og ingen feil har dukket opp etter en måneds bruk. 144hz funker godt med g-sync. Hvis du gjør visse innstillinger i nvidia programvare ser skjermen nesten ut som et ips-panel.

Det er jo ikke nødvendig siden bildekvaliteten er meget bra. TN- skjerm funker bra også idag. De har utviklet seg mye

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan med sikkerhet anbefale denne skjermen. Null døde pixler og ingen feil har dukket opp etter en måneds bruk. 144hz funker godt med g-sync. Hvis du gjør visse innstillinger i nvidia programvare ser skjermen nesten ut som et ips-panel.

Det er jo ikke nødvendig siden bildekvaliteten er meget bra. TN- skjerm funker bra også idag. De har utviklet seg mye

Vet tråden er litt gammel, men jeg spør uansett. Var det Dell S2716pg du gikk for? Hva syns du om skjermen, var den verdt pengene? Ser den koster 4700 på multicom nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...