Gå til innhold

Norsk barnevern sammenliknet med nazisme og menneskehandel

Anbefalte innlegg

Det er enkelt å si at noe må forbedres. Det er vanskeligere når utgangspunktet er så vanskelig og mange faktisk er ødelagt lenge før barnevernet kommer inn i bildet.

Har du med egne øyne sett at den "sannheten" stemmer, og har du også sett at de fleste du har hatt med å gjøre har blitt ødelagt før de kommer under behandling av barnevern systemet?

Når et barn må fjernes fra foreldrene så er situasjonen svært alvorlig, så barnet er allerede skadet i utgangspunktet. Det sier seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barnevernet har en viktig og vanskelig oppgave. Har de rett, oftere enn de tar feil, er det godt nok for meg. Jeg er konflikt sky.

Til de som kritiserer barnevernet. Still opp! Bidra! Gi noe annet enn tanker, som dere tror bidrar, men som er som tanker flest -subjektive.

Husk at barnevernet, som sitter på objektiv informasjon, ikke kan formidle den!

Foreldrenes subjektivitet er gull verdt for media og gjengis der.

Av og til skjønner jeg ikke at barnevernet gidder!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Norsk barnevern sammenliknet med nazisme og menneskehandel:

http://www.nrk.no/nordland/filmskaper-i-hardt-vaer-1.11703899

Ser det virkelig så ille ut???

Jeg håper nå endelig at barnevernet ikke er en kosete syklubb der en bare snakker hverandre etter munnen. Barna først, alltid! At innvandrere fra drittkulturer ikke helt fatter poenget er deres problem. Jeg håper virkelig at det norske barnevernet, og de norske verdiene rundt barnevernet, eksporteres til resten av verden for som fy.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er enkelt å si at noe må forbedres. Det er vanskeligere når utgangspunktet er så vanskelig og mange faktisk er ødelagt lenge før barnevernet kommer inn i bildet.

Har du med egne øyne sett at den "sannheten" stemmer, og har du også sett at de fleste du har hatt med å gjøre har blitt ødelagt før de kommer under behandling av barnevern systemet?

Når et barn må fjernes fra foreldrene så er situasjonen svært alvorlig, så barnet er allerede skadet i utgangspunktet. Det sier seg selv.

Du vrir deg unna nå, hvorfor det ... ikke helt sikker kanskje .. håper det!? Hvem er det som mest trenger hjelp, den som observere eller den som blir observert?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg håper nå endelig at barnevernet ikke er en kosete syklubb der en bare snakker hverandre etter munnen. Barna først, alltid! At innvandrere fra drittkulturer ikke helt fatter poenget er deres problem. Jeg håper virkelig at det norske barnevernet, og de norske verdiene rundt barnevernet, eksporteres til resten av verden for som fy.

Du er helt på styr ...vet du ikke at resten av verden har fått barn og tatt vare på barna lenge før det ble oppfunnet det som kalles "barnevernet"?

Du ser meg ut som drittkultur du

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du er helt på styr ...vet du ikke at resten av verden har fått barn og tatt vare på barna lenge før det ble oppfunnet det som kalles "barnevernet"?

Du ser meg ut som drittkultur du

Jeg vet at selv om barn vokser opp og blir voksne og så får egne barn, så betyr ikke det at de har blitt tatt vare på. Det er få kulturer som er like omsorgsfulle som den nordiske. Hvorfor må vi ellers lære opp flere innvandrer-kulturer at det ikke er greit å slå ungene sine, og at det er straffbart her i landet?

Lenke til kommentar

Jeg vet at selv om barn vokser opp og blir voksne og så får egne barn, så betyr ikke det at de har blitt tatt vare på. Det er få kulturer som er like omsorgsfulle som den nordiske. Hvorfor må vi ellers lære opp flere innvandrer-kulturer at det ikke er greit å slå ungene sine, og at det er straffbart her i landet?

Det er kun delvis sant at det ligger i vår kultur, for det var vanlig opp til nyere tid med fysisk avstraffelse. Men da helst i form av smekk på fingrene. På skolene var det vanlig å smekke barna på fingrene med linjalen om de hadde gjort noe, eller slå dem et slag med pekestokken kanskje...

Likevel håper jeg det ikke var så vanlig med grov vold og direkte opp-banking. Har lest en skildring fra en gutteskole på 1880-tallet, der en ung gutt var opprørsk mot læreren. Læreren gikk da ned for å gi ham en oppstramming, men det gikk ikke så bra siden denne gutten var svært høy og storvokst, og større enn læreren.

I nyere tid er det slik at det er forbudt å oppføre seg skremmende overfor barn. Dette har kanskje gått litt for langt igjen, slik at barna ikke behøver å ha respekt for noen lengre.

Professor dr.philos. Edvard Befring mener straff ikke har noen positiv effekt under oppdragelsen.

En kan faktisk si at det har blitt forbudt å være streng mot barna sine, og lærerne har ikke lov til å være strenge mot barna på skolen.

Hvis barna blir urolige er det bare å gi dem medisiner.

Det rimer ikke at psykologene er veldig kritiske til litt kjefting, mens de ikke ser at det er et stort overgrep å gi barn diagnoser og medisinere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...