Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Reparere merker etter nedplukket vegglampe?

Anbefalte innlegg

Tok ned en vegglampe i dag. Skal henge et bilde der, men tenkte å bevare boligen jeg har kjøpt mest mulig til den dagen jeg selger. Er det noen som har en bra fremgangsmåte på å reparere disse merkene? Gipsvegg ukjent tykkelse, har korrekt maling.

post-63221-0-16185600-1449514644_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken var å holde verdien av boligen oppe. Dette er min første selveide bolig, så å fjerne småskader føles naturlig.

Skal etterhvert flytte lampe nummer 2 (identisk) og der har jeg ikke planer om å henge opp bilde. Skaffer vel det jeg trenger av utstyr i dag.

Lenke til kommentar

Sparkel i hullene kan funke, men vær forberedt på at det krymper hvis du legger mer enn to mm sparkel om gangen og hullene kan måtte etterfylles en gang eller to.

Selv ville jeg brukt akrylfugemasse. Fins i flere farger, velg hvit som passer bra til veggen. Dette selges som regel på 300ml-patroner som skal festes i ei pistol-lignende presse. Ingen kjempeutgift, men dersom man ikke trenger det til flere formål enn noen skruehull, føles det litt bortkastet å kjøpe nesten en tredels liter. Flytt derfor alle lamper etc som skal flyttes og finn alle steder du kan trenge å fuge før akrylpatronen størkner. Den tåler å ligge noen måneder etter den er åpnet, men ikke år.

For aller best resultat, gi hele veggen et strøk maling når alle huller er fuget, eller før du averterer boligen for salg.

Lenke til kommentar

Bare noe å tenke på til neste gang, alltid bor hull før du skrur inn noe, da får du kun hullet og ikke det stygge rundt kantene, noe som gjør det mye lettere å pynte på etterpå, samt mindre synlig selv om du ikke pynter, og lettere å skru inn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...