|SeVen| Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvordan får dere av shimsen som sitter rundt core på 9800pro ? Prøver med at på min, men får ikke av shimsen. Hr laget meg en ny kjøler og vil gjerne ha ¨på den, men blir ikke god nok kontakt med shimsene på. ps. Hvordan løste dere det problemet at på den orginale kjøleren til 9800pro så er jo kjøleren uthevet akkurat der coren skal treffe ribba. Jeg har problemer med å plassere ribben min fordi jeg er redd den går nedi kortet å kortslutter, noen som har løst dette på en lett måte ? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 jeg reiv den av med kniven. helt sant Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 jeg reiv den av med kniven. helt sant Prøvd med nesten alt nå, hatt kortet til og med i fryserern. Tror min shims er limt med "supa ultra turbo kompressor lim" Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Bruk en skalpell eller tapetkniv og skjær den løs. Bare vær forsiktig så du ikke skjærer i PCB´n.. da dør kortet ditt nemlig fort. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Bruk en skalpell eller tapetkniv og skjær den løs. Bare vær forsiktig så du ikke skjærer i PCB´n.. da dør kortet ditt nemlig fort. PCB vil si den grønne platen som shimsen er limt på ? Lenke til kommentar
SnoelK Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Eg brukte hobbykniv og kraft... pluss litt forsiktighet <---viktig... Du må for all del ikkje skjære i den grønne plata (PCB'en) Written by: Snoelk Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Gruer meg Får prøve på mitt 9600np først Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 I hjørnene er den ikke limt (ihvertfall ikke på mitt 9500Pro), så får du først kniven under der er det ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Sitter også her med et kort jeg sliter å fa av shimsen på! Funker det å varme med hårføner? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 er ikkje det betre å finne fram ei god pil i kjelleren/garasjen eller kor de har verktye dikka og lage ein like fin utheving som det er på orginal kjøleren? maks ein time arbeid mindre fare for at kortet går til ein stygg heit plass. skal til å lage vannblokk til gpu og det var planen min. kobber og alu er jo fine mjuke metaller Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hvorfor skal du fjerne den, om det er for å montere vannkjøling er det ikke nødvendig å fjerne den, jeg har selv vannkjøling og det er ikke noe problem. Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen. Endret 21. november 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Hvorfor skal du fjerne den, om det er for å montere vannkjøling er det ikke nødvendig å fjerne den, jeg har selv vannkjøling og det er ikke noe problem.Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen. Har ikke fått vannkjølingen min enda, var utsolgt på 3dfxcool.SÅ har moddet en CPU kjøler som jeg skal bruke så lenge. Men shimsen er jo høyere enn core, så kjøleren får jo ikke ordentlig kontakt med GPU. Ser jo det på de orginale kjøleribben og at det er uthevet en forkant akkurat der GPU er. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen. Er nettopp det som er grunnen til at man tar den av. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Er den lik den på 9700pro så er det bare ta en skalpell i en av hjørnene og brekke den oppover, den satt ikke så godt som jeg trodde når jeg først hadde fått skalpellen under. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hvorfor skal du fjerne den, om det er for å montere vannkjøling er det ikke nødvendig å fjerne den, jeg har selv vannkjøling og det er ikke noe problem.Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen. Har ikke fått vannkjølingen min enda, var utsolgt på 3dfxcool.SÅ har moddet en CPU kjøler som jeg skal bruke så lenge. Men shimsen er jo høyere enn core, så kjøleren får jo ikke ordentlig kontakt med GPU. Ser jo det på de orginale kjøleribben og at det er uthevet en forkant akkurat der GPU er. Vel , nå har jeg et 9800 pro og et 9800 XT begge fra hercules og på begge er kjølene helt plane under Lenke til kommentar
douwd Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har selv 9800 pro. Shimsen er lavere enn gpu. Montert zalman kjøler med hel plan kjøleflate, ingen problemer. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har selv 9800 pro.Shimsen er lavere enn gpu. Montert zalman kjøler med hel plan kjøleflate, ingen problemer. Tviler på den er lavere, da vil den i såfall bare være till pynt. Men muligens sånn ca paralell som den er på må mitt powercolor r9800pro. Lenke til kommentar
teddy07 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Snekkern har rett og han tar feil. Den shimsen bestemmer hvor mye du kan klokke. På orginale ATI kort og Powercolor kort ligger shimsen så plan med core at den må taes av. Herc og sapphire har en noe lavere shim. Så fjærning er unødvendig. Du finner fort ut om du må ta shim av, smør et tynt lag med goop på core, og trykk en glassplate på. Da ser du om du får avtrykk som er etter godt nok etter ønske. Bedre kontakt mellom kjøler og core gir bedre kjøling. Shims har heller ikke noen annen funksjon enn å støtte opp kjølern. Skal du fjærne shims så anbefaler jeg deg å tape rundt core, bruk et barberblad, og skjær forsiktig i hjørnene, forsiktig så du ikke kutter noe du ikke bør kutte. Så jekker du opp hjørnene, når du får en fin liten bue på kanten så bruker du negglene (hvis du ikke har bitt alle av) og jekker shimsen av. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Gir opp å få av shimsen min, den er rett og slett sveisa fast virker det som. Så jeg slipte og tilpasset en CPU kjøler jeg hadde og bruker nå denne. Dette fungerer svært bra med 80mm vifte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå