Gå til innhold

Hvordan få dere av Shimsen på 9800pro ?

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere av shimsen som sitter rundt core på 9800pro ?

Prøver med at på min, men får ikke av shimsen. Hr laget meg en ny kjøler og vil gjerne ha ¨på den, men blir ikke god nok kontakt med shimsene på.

ps. Hvordan løste dere det problemet at på den orginale kjøleren til 9800pro så er jo kjøleren uthevet akkurat der coren skal treffe ribba. Jeg har problemer med å plassere ribben min fordi jeg er redd den går nedi kortet å kortslutter, noen som har løst dette på en lett måte ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikkje det betre å finne fram ei god pil i kjelleren/garasjen eller kor de har verktye dikka og lage ein like fin utheving som det er på orginal kjøleren? maks ein time arbeid mindre fare for at kortet går til ein stygg heit plass. skal til å lage vannblokk til gpu og det var planen min. kobber og alu er jo fine mjuke metaller :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du fjerne den, om det er for å montere vannkjøling er det ikke nødvendig å fjerne den, jeg har selv vannkjøling og det er ikke noe problem.

Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvorfor skal du fjerne den, om det er for å montere vannkjøling er det ikke nødvendig å fjerne den, jeg har selv vannkjøling og det er ikke noe problem.

Er det en vanlig kjøler skall ikke det heller vere noe problem, den org kjølern på mitt kort er helt slett under og hviler da på shimsen.

Har ikke fått vannkjølingen min enda, var utsolgt på 3dfxcool.SÅ har moddet en CPU kjøler som jeg skal bruke så lenge. Men shimsen er jo høyere enn core, så kjøleren får jo ikke ordentlig kontakt med GPU. Ser jo det på de orginale kjøleribben og at det er uthevet en forkant akkurat der GPU er.

Lenke til kommentar

Har ikke fått vannkjølingen min enda, var utsolgt på 3dfxcool.SÅ har moddet en CPU kjøler som jeg skal bruke så lenge. Men shimsen er jo høyere enn core, så kjøleren får jo ikke ordentlig kontakt med GPU. Ser jo det på de orginale kjøleribben og at det er uthevet en forkant akkurat der GPU er.

Vel , nå har jeg et 9800 pro og et 9800 XT begge fra hercules og på begge er kjølene helt plane under

Lenke til kommentar
Snekkern har rett og han tar feil.

Den shimsen bestemmer hvor mye du kan klokke. På orginale ATI kort og Powercolor kort ligger shimsen så plan med core at den må taes av.
Herc og sapphire har en noe lavere shim. Så fjærning er unødvendig.
Du finner fort ut om du må ta shim av, smør et tynt lag med goop på core, og trykk en glassplate på. Da ser du om du får avtrykk som er etter godt nok etter ønske.

Bedre kontakt mellom kjøler og core gir bedre kjøling. Shims har heller ikke noen annen funksjon enn å støtte opp kjølern.

Skal du fjærne shims så anbefaler jeg deg å tape rundt core, bruk et barberblad, og skjær forsiktig i hjørnene, forsiktig så du ikke kutter noe du ikke bør kutte.
Så jekker du opp hjørnene, når du får en fin liten bue på kanten så bruker du negglene (hvis du ikke har bitt alle av) og jekker shimsen av.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...