fjarle Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Mattels nye leke får pepper fra sikkerhetseksperter.Snakkende Barbie kan være sikkerhetstrussel Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Wow, nå har det gått for langt. Trenger man virkelig en leke som må sende informasjon til en server for å fungere? Denne artikkelen gjorde meg faktisk litt mer nervøs enn jeg har vært på en stund (mtp nettsikkerhet). 5 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Shit. Jeg har en snakkende Barbara. Betyr dette at all dirty talken ve har på fredagskveldene kan plukkes opp av andre??? Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Det må være noe de tjener penger på. Jeg kan ikke forstå at en Barbie må kunne koble seg til et utenlandsk (eller norsk) datasenter for å kunne gi et svar tilbake til barnet.Det er gitt at Mattel tok en del snarveier under utviklingen, men å hardkode krypteringsnøkkelen er uakseptabelt. Selv om en utvikler er presset for tid er det så mye informasjon og ferdig kode tilgjengelig for å gjøre dette på en god og trygg måte.Det er tross alt ikke noe sikkerhetsprodukt, men det ligger litt IT-Profesjonalitet og etikk i å gjøre en god (nok) jobb ikke sant? Endret 7. desember 2015 av BNixx Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Atter en god grunn til hvorfor "tingenes internet" er sikkerhetsmessig den dummeste ideen noensinne. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 CSI: Cyber, Sesong 1 Episode 2 (tror jeg) Snakkende dukke blir hacket, hackeren lurer en unge til å tro at dukken vil at h*n skal åpne vinduer og dører før h*n legger seg ..... Noen ser for mye på TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg