danielch Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hei. Er student og vurderer en benkoppvaskmaskin på det sterkeste. Er ingen handy person, også en student - noe som medfører at jeg ikke har noe spesielt god råd til rørlegger. Hva trengs eventuelt for å få montert en benkoppvaskemaskin her? Ser det er et ledig avløp som sikkert kan brukes, må jeg eventuelt montere t-rør? Hvordan går man evt. frem? Og hvordan gjør man det med strøm når man ikke kan borre i benken? Vurderer bare å ha den under vasken. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen oppvaskemaskiner kan kobles direkte til kranen, blant annet denne https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kjokkenmaskiner/hvitevarer/oppvaskmaskiner/benkoppvaskmaskin-802469/ Avløpslangen kan stikkes ned i det avløpet, men du trenger å feste den sliken at den ikke hopper utav. Slikt feste følger med. Sjekk bruksanvisningen til maskinen du vurderer å kjøpe. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hei. Er student og vurderer en benkoppvaskmaskin på det sterkeste. Er ingen handy person, også en student - noe som medfører at jeg ikke har noe spesielt god råd til rørlegger. Hva trengs eventuelt for å få montert en benkoppvaskemaskin her? Ser det er et ledig avløp som sikkert kan brukes, må jeg eventuelt montere t-rør? Hvordan går man evt. frem? Og hvordan gjør man det med strøm når man ikke kan borre i benken? Vurderer bare å ha den under vasken. Oppvaskmaskiner bør monteres av fagfolk, eller i det minste av noen som er over middels handyman. En liten lekkasje kan gi store skader over tid... Hvis den skal plasseres under vasken på bildet, så vil det etter all sansynlighet være for lite plass både i høyden og dybden. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen oppvaskemaskiner kan kobles direkte til kranen, blant annet denne https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kjokkenmaskiner/hvitevarer/oppvaskmaskiner/benkoppvaskmaskin-802469/ Avløpslangen kan stikkes ned i det avløpet, men du trenger å feste den sliken at den ikke hopper utav. Slikt feste følger med. Koblingen til denne maskinen er tilsvarende alle andre vanlige oppvaskmaskiner. Den skal kobles til en gjenget 3/4 tommes tilkobling (som det står i bruksanvisningen), og det er det nok ikke i skapet til TS. Maskinen skal ikke kobles til blandebatteriet på oppvaskbenken. Det er ikke noe avløp å stikke avløpsslangen ned i på disse bildene. Det man ser på bildene er en stuss for kobling av tømmeslange som festes med slangeklemme. Omtrent som til venstre på dette bildet. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Hei. Er student og vurderer en benkoppvaskmaskin på det sterkeste. Er ingen handy person, også en student - noe som medfører at jeg ikke har noe spesielt god råd til rørlegger. Hva trengs eventuelt for å få montert en benkoppvaskemaskin her? Ser det er et ledig avløp som sikkert kan brukes, må jeg eventuelt montere t-rør? Hvordan går man evt. frem? Og hvordan gjør man det med strøm når man ikke kan borre i benken? Vurderer bare å ha den under vasken. Oppvaskmaskiner bør monteres av fagfolk, eller i det minste av noen som er over middels handyman. En liten lekkasje kan gi store skader over tid... Hvis den skal plasseres under vasken på bildet, så vil det etter all sansynlighet være for lite plass både i høyden og dybden. Er det ikke bare å skru av vannet? :'D Får høre med huseier, han virker handy nok til jobben da han nettopp byttet en pakning på toalettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå