Misha Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hei jeg lurte på en ting, håper dere kan svare på det. Det er slik at jeg hatt studiespesialisering på videregående skole og i tilegg har jeg hatt eleveksamen i sosiologi i vg2. Det jeg lurer på nå er at kan jeg få 2 eksamenskarakter på kortet mitt fra mitt andre året ettersom jeg har hatt elveeksamen i sosiologi. Altså hvis jeg tar opp Mattematikk 2P (fra vg2 ) og får også bestått karakter på den, kan jeg da legge den inn på vitnemålet mitt? jeg er veldig usikker siden regel er at man kan kun komme opp i et fag i vg2? Jeg har standpunkt i matte2p men ville bare ta opp eksamen som privatist for å øke snitte mitt. Sosiologieksamen har jeg allerede hatt i 2vg, men nå lurerer jeg på at kan rågiveren på skolen min legge inn eksamenskarakteren fra Matte2P også? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hvis du har tatt privatisteksamen i matematikk, så vil den erstatte både standpunkt og gammel eksamenskarakter. Så hvis du f.eks hadde fire i standpunkt og tre på eksamen, også avlegger du ny privatisteksamen med karakter fem, så vil du da kun bli stående igjen med femmeren. Lenke til kommentar
Misha Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Hvis du har tatt privatisteksamen i matematikk, så vil den erstatte både standpunkt og gammel eksamenskarakter. Så hvis du f.eks hadde fire i standpunkt og tre på eksamen, også avlegger du ny privatisteksamen med karakter fem, så vil du da kun bli stående igjen med femmeren. Takk for svar så det ekke mulig å ha 2 eksamenskarakter på kortet fra 2vg? Endret 7. desember 2015 av Misha Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Hvis du har tatt privatisteksamen i matematikk, så vil den erstatte både standpunkt og gammel eksamenskarakter. Så hvis du f.eks hadde fire i standpunkt og tre på eksamen, også avlegger du ny privatisteksamen med karakter fem, så vil du da kun bli stående igjen med femmeren. Takk for svar så det ekke mulig å ha 2 eksamenskarakter på kortet fra 2vg? Jo, men ikke i samme fag. Lenke til kommentar
Misha Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Okei, så det vil si at jeg ikke kan ha karakteren fra matte eksamen når j allerede har karakteren fra sosiologi eksamen på kortet mitt fra 2vg? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Okei, så det vil si at jeg ikke kan ha karakteren fra matte eksamen når j allerede har karakteren fra sosiologi eksamen på kortet mitt fra 2vg? Nå roter du veldig her synes jeg Matematikkarakteren har ingenting med dine andre karakterer å gjøre. Dersom du går opp til privatisteksamen i matematikk så vil den nye karakteren du får erstatte din gamle standpunktkarakter og eksamenskarakter i matematikk, men det får ingen konsekvenser for karakteren din i andre fag. 1 Lenke til kommentar
Misha Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Åja daså! Takk for svar ☺️ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå