Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

eksamenskarakter på vitnemålet, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på en ting, håper dere kan svare på det. Det er slik at jeg hatt studiespesialisering på videregående skole og i tilegg har jeg hatt eleveksamen i sosiologi i vg2. Det jeg lurer på nå er at kan jeg få 2 eksamenskarakter på kortet mitt fra mitt andre året ettersom jeg har hatt elveeksamen i sosiologi. 

Altså hvis jeg tar opp Mattematikk 2P (fra vg2 ) og får også bestått karakter på den, kan jeg da legge den inn på vitnemålet mitt? 

jeg er veldig usikker siden regel er at man kan kun komme opp i et fag i vg2? Jeg har standpunkt i matte2p men ville bare ta opp eksamen som privatist  for å øke snitte mitt.

Sosiologieksamen har jeg allerede hatt i 2vg, men nå lurerer jeg på at kan rågiveren på skolen min legge inn eksamenskarakteren fra Matte2P også? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tatt privatisteksamen i matematikk, så vil den erstatte både standpunkt og gammel eksamenskarakter. Så hvis du f.eks hadde fire i standpunkt og tre på eksamen, også avlegger du ny privatisteksamen med karakter fem, så vil du da kun bli stående igjen med femmeren. 

Takk for svar :D

så det ekke mulig å ha 2 eksamenskarakter på kortet fra 2vg? 

Endret av Misha
Lenke til kommentar

Hvis du har tatt privatisteksamen i matematikk, så vil den erstatte både standpunkt og gammel eksamenskarakter. Så hvis du f.eks hadde fire i standpunkt og tre på eksamen, også avlegger du ny privatisteksamen med karakter fem, så vil du da kun bli stående igjen med femmeren. 

Takk for svar :D

så det ekke mulig å ha 2 eksamenskarakter på kortet fra 2vg? 

Jo, men ikke i samme fag.

Lenke til kommentar

Okei, så det vil si at jeg ikke kan ha karakteren fra matte eksamen når j allerede har karakteren fra sosiologi eksamen på kortet mitt fra 2vg?

Nå roter du veldig her synes jeg :p

Matematikkarakteren har ingenting med dine andre karakterer å gjøre. Dersom du går opp til privatisteksamen i matematikk så vil den nye karakteren du får erstatte din gamle standpunktkarakter og eksamenskarakter i matematikk, men det får ingen konsekvenser for karakteren din i andre fag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...