jarmush Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 I det siste har min desktop pc begynt å henge seg opp, i tillegg til at power lampa begynner å blinke heftig. Må slå av pc.n ved å holde inn power tasten. Hvis jeg starter pc,n igjen kan den virke noen minutter (1-30 min), så henger den seg opp igjen samtidig som power lampa starter å blinke heftig. Det er en 4 år gml Acer Aspire M3920 desktop pc Windows 10, build 10586 Kan man feilsøke pc'n på noen måte for å forsøke å finne ut hva som er problemet? Vil tro det er noe hardware som er i ferd med å ta kvelden. Forklar gjerne på et enkelt språk da jeg ikke er all verdens pc kyndig. Hadde egentlig tenkt å kjøpe med en oppgraderingspakke hos komplett.no, med hovedkort, CPU og ram pluss et nytt kabinett, men nå vet jeg jo ikke hva jeg evt kan beholde fra min nåværende pc. https://www.komplett.no/product/783614/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4460# Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Nå vet jeg ikke om du har Sanforce SSD?De SSD diskene har fått mye dårlig rykte med bluescreen og frysninger. Har du mulighet å sjekke om maskinen blir varm prøv å fjern støv kanskje det er problemet, hvis det er vanskelig å komme til bruk luft på boks. Har du kun harddisker, kanskje harddisken begynner å bli dårlig. Det kan være strømforsyningen eller hovedkortet. Skal du bytte hovedkort + cpu bør du bytte PSU først, siden de som følger med vanlig Pcer er ofte for svak for nyere maskinvare. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Takker for innspill. Jeg satte inn en Samsung EVO 850 SSD for noen uker siden, hvor jeg la inn Win 10 på. HDD'n brukes kun til klagring. Maskinen blir ikke varm og jeg har åpnet pc'n og blåst ut støv regelmessig så det er ikke problemet, vil jeg tro. Når det gjelder strømforsyning fikk jeg problemer (pipelyd) med den orginale bare 1-2 uker etter at jeg kjøpte pc'n. Da sendte jeg min Acer pc tilbake til komplett.no (kjøpt der) hvorpå de satte inn ny PSU (FSP 450-60EP). Den skal mere enn kraftig nok til hardwaren på pc'n. Min begrensede pc kunnskap heller også mot at det er hovedkort eller PSU'en som kan være problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå