Gå til innhold

Multicom Kunshan P640R Killer Edition

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en gaming laptop, har seff stasjonær som hoved. 

Max 13 000,- Bør ha 970M skjermkort. 

Så spørsmålet er om noen har erfaring fra Multicom sine maskiner, da det er den eneste som møter mine krav så vidt jeg kan finne. 

Har hørt rykter om at det er dårlig kvalitet på maskinene til Multicom, det er ikke akkurat greit når den koster nesten 13 lapper! 

Håper noen har litt å dele, gjerne videoer. 

Hilsen spot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vanskelig da denne modellen ikke er lansert enda. Finner ingen internasjonale tester heller enda.

Du kan jo følge med litt på tråden hos notebookreview: http://forum.notebookreview.com/threads/official-clevo-p640re-owners-lounge.781512

Stor sannsynlighet for at bruker erfaringer og tester blir linket der etterhvert.

Syns ikke clevo er dårlig kvalitet, en del plast følelse ja, men allikevel god byggekvalitet og komponentene er av god kvalitet. Det negative er stort sett høyt støynivå og for noen modeller høyt varmenivå, er spesielt skeptisk til dette på en 14" med GTX970M. Multicom sin support er dog ikke blant de beste, de kan ofte være kranglete å ha med å gjøre.

P651 f.eks har kommet godt ut i flere tester ( eks: http://www.notebookcheck.net/Clevo-P651SE-Schenker-XMG-P505-Barebones-Notebook-Review.127978.0.html) men har som nevnt høyt støynivå. P651R er samme som P651SE, bare med oppdatert CPU og skjerm.

Er få maskiner med GTX970M under 13k, den dårlige dollar kursen har økt prisene mye.

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe brukt:Lenovo Y50-70 15.6" GTX 860M

Det er vanskelig å finne noe bedre laptop i den prisen med ytelsen.

Eneste ulempen er nok med tanke på batterilevetid er nok 970M bedre.

Men prismessig er det umulig å få bedre laptop til billigere pris.

Selv skulle jeg gjerne vurdert multicom laptop, mest med tanke på oppgraderinger senere, men virker ikke ut som de er så veldig mye bedre, så vurder heller hva du trenger, og kjøp deg etter det, skal du spille lite burde det være greit å ha en slik 1-2 år så kjøper man bedre igjen.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Asus N551JM i tillegg til stasjonær. Maskiner med GTX860M/960M er godt nok for min del som tilleggsmaskin til stasjonær (Har GTX980 i stasjonærmaskina).

Denne drar de spill jeg spiller (strategi/MMO/RPG) på medium til høy grafikk avhengig av spill, som er nok for meg.

Asus N551JM kostet 7995,- da jeg kjøpte den, mye for pengene, nå koster jo tilsvarende maskin over 10k (eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3128045) som jeg syns er overpriset. Men nå er jo alle bærbarmaskiner overpriset pga dollarkursen.

Lenke til kommentar

ytelsesforskjellen er rundt 10% ved samme frekvens, så det er ikke mye å hente, men man får også nyere brikkesett/støtte for DDR4 og litt slikt.

Totalt sett ville jeg ikke betalt mye mer for å få skylake, om prisforskjellen er liten (under en tusing) kan det være verdt å vurdere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Hva med å kjøpe brukt:Lenovo Y50-70 15.6" GTX 860M

Det er vanskelig å finne noe bedre laptop i den prisen med ytelsen.

Eneste ulempen er nok med tanke på batterilevetid er nok 970M bedre.

Men prismessig er det umulig å få bedre laptop til billigere pris.

Selv skulle jeg gjerne vurdert multicom laptop, mest med tanke på oppgraderinger senere, men virker ikke ut som de er så veldig mye bedre, så vurder heller hva du trenger, og kjøp deg etter det, skal du spille lite burde det være greit å ha en slik 1-2 år så kjøper man bedre igjen.

Har selv en Y50-70 med 960M 4GB, utrolig fornøyd forsovit, men noen maskiner sliter med litt grafikkproblemer, inkl. min. En kompis har samme maskin uten problemer, men for meg er det litt mer problemer. Mitt store tips er å sjekke support forum til maskiner før de kjøpes for å se om det er noen problemer som folk rapporterer som uløselige. Såklart er det som regel bare 1-5% av maskinene som er påvirket, men greit å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...