Gå til innhold

Geforce 3...til DVD


Claw-

Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell på utgavene med 64mb og 128mb ram til spill o.l.

 

Hva er forskjellen på S-VHS (S-VIDEO?) og Composite, når det gjelder TV-ut?

 

Er Daytona Geforce 3 TI 200 128MB DDR det beste kortet til rundt 2000-2500kr?

Det sies jo at det er det beste når det gjelder overklokking, men hva med TV-ut/DVD?

 

Lønner det seg å kjøpe et Radeon kort hvis man tenker på DVD?

Hørt at Geforce kortenes DVD-koding er dårlig, og at TV-ut suger på disse kortene.

 

Thnx..

 

[ Denne Melding var redigert av: Claw- på 2002-02-24 17:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nivida å TV-UT e to ting så ikkje bør snakkas om.

Eg kjupte et GF3 kort å hadde nå tenkt å bruka den TV-utgangen, men på dei drittkortå te nivida så kan du bare ha enten TV eller PC skjermen på om gongen.

Sko kjøpa meg et Radeon 8500 kort men eg gidda ikkje venta te dei fekk dei på lager, d angre eg på nå!

Kjøp et Radeon kort du om du ska bruka d te DVD/TV generelt.

 

S-Video/S-VHS

beste løsningen og kvalitet, men TVen må støtta d

 

composite e billige kabel me mindre go kvalitet.

 

Eg har ein S-Video kabel så eg bruke men TVen støtte ikkje S-Video så eg må velga komposite i oppsettet på PC-en for å få fargebilde.

Eg kjupte ein omformar S-Video/audio/composite te scart kontakt så eg satte bakpå TVen.

Siden småsøsknå mine har ein N64 så putta eg lyd å, composite kabelen fra den inn på omformaren min.

Lenke til kommentar

Leste et innlegg her for noen dager sida om en som irriterte seg over at Radeon 8500 kortet ikke kunne gi mer enn 50Hz på TV-ut(noe som førte til dårlig bildet og slitsomt å se på). Om det stemmer eller om det bare var han som hadde gjort noe galt i oppsettet veit jeg ikke.Men om det er tilfellet med Radeon så er jo det ikke noe bra da. Bedre med Geforce3 kanskje siden det vistnok gir 60Hz i TV-ut.

Men at man kun kan ha enten TV eller PC på er litt kjipt ja,men vi har jo forskjellige behov.

Skal selv snart kjøpe et Geforce3 kort. Lå og vippet mellom Radeon og Geforce men etter at jeg har lest at Radeon har dårligere 3D ytelse men bedre 2D, pluss det problemet med kun 50Hz TV-ut, så går jeg for Geforce3.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-25 10:45, Clintern skrev:

Leste et innlegg her for noen dager sida om en som irriterte seg over at Radeon 8500 kortet ikke kunne gi mer enn 50Hz på TV-ut(noe som førte til dårlig bildet og slitsomt å se på). Om det stemmer eller om det bare var han som hadde gjort noe galt i oppsettet veit jeg ikke.Men om det er tilfellet med Radeon så er jo det ikke noe bra da. Bedre med Geforce3 kanskje siden det vistnok gir 60Hz i TV-ut.

Men at man kun kan ha enten TV eller PC på er litt kjipt ja,men vi har jo forskjellige behov.

Skal selv snart kjøpe et Geforce3 kort. Lå og vippet mellom Radeon og Geforce men etter at jeg har lest at Radeon har dårligere 3D ytelse men bedre 2D, pluss det problemet med kun 50Hz TV-ut, så går jeg for Geforce3.



 

jepp jeg skjønner ikke folk som klager på tv`ut til nvidia dere har jo tv tool og greier har sjøl radeon 8500 tv ut suger big time kun 50hz bilde er dårlig du man se flere meter fra tv skjermen for å se ok bilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...