Fartlitter Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hallois!Er ikke den bestvitende fotografen her i verden og kunne tenkt meg å fotografere å filme i skibakker.Har Nikon D3200 med bl.a UV-filter, Nikon ME-1mikrofon, Flycam Flyboy-III stabilizer, Wu-1a Wireless adapter og ganske raske og store minnekort.Det jeg ikke har er objektiv, kun standard 18-55. Så jeg lurer på om hva som er best til hopp, dvs vidvinkel? (Mtp landskap) Skal også filme mye i fart. Tar også imot fotografi-tips 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Står du på siden av hoppet og fotograferer en som hopper så prøv denne teknikken: Hold kameraet på høykant og panorer kameraet vannrett fra før hopperen når hoppkanten til etter nedslaget. Det er sikkert litt vanskelig å styre kameraet vannrett når hopperen nødvendigvis beveger seg først oppover og så nedover, men litt øvelse gjør mester. Fotografer med seriebildefunksjonen. Bildene kan du sette sammen i etterkant til et panoramabilde med hopperen i en serie. 18-55mm stilt på 18mm er helt ok til slik bruk så fremt det er dagslys. Du kan også filme slike hopp, men da bør du holde kameraet vannrett og du kan godt zoome inn og følge hopperen i stedet for å panorere vannrett. Både ved foto og video bør du unngå å få sola inn i bildet. Dvs. ha sola i ryggen. 18-55mm på 55mm er godt egnet for dette. Hvis du skal filme når du selv er i fart så duger også 18mm her. Ønsker du noe ennå videre så er Sigma sin 10-20mm f/4,5-5,6 også en mulighet, men da mister du stabilisering. Tamron har riktignok en stabilisert 15-30mm f/2,8, men den er svindyr og bare litt mer vidvinkel enn 18mm. Hvis stabiliseringen er viktig bør du heller kjøpe eget kamera med innebygget stabilisering og vidvinkelobjektiv til det kameraet. Gjerne et kamera som tåler litt snø og fukt i motsetning til Nikonen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå