Gå til innhold

[Løst] GPRS oppsett, ikke for smarttelefon, men en Tracker


Anbefalte innlegg

Jeg har en GPRS/GSM tracker. Dette er en sporingsenhet som sender GPRS posisjon gjennom GSM mobiltelefon nettet. Denne benytter seg av "drt litt eldre" 2G GSM nettet.

 

Så har jeg søkt en del både på nettet og her inne på forumet. Finner mye om oppsettet for telefonen, men det er ikke der problemet ligger. Det er å få satt opp tracker enheten med sin ip adresse og port nummer som mobiloperatøren benytter seg av for GPRS internett. One Call support er jo som vi vett lik null, når det går litt videre enn generelt oppsett/automatisk oppsett av telefonen, har jeg også opplevd i denne sak.

 

Jeg bruker Dataroaming og min operatør er oppført til Mobile Norway (= vel NetCom i dag?). Når jeg skal bruke GPRS må jeg sende en SMS til min tracker enhet med opplysning om ip server adresse + port nr som benyttes GPRS. Jeg har nå gått gjennom de IP adresse som finnes både for One Call, Mobile Network Norway, og nå NetCom sine, men mottar adminip fail! fra min GPRS enhet (en tracer).

 

Noen med erfaringer om hvilken IP adresse som benyttes for operatøren min samt port nr?

 

Etter vellykket oppsett av adminip, er det APN som står for tur, men det får jeg  ta etter hvert.

 

Som transponder for svakt GSM nett på min adresse bruker jeg en NEC produsert femTOcelle repeater, mottatt fra One Call (er en repeater for GSM dekning ved bruk av bredbåndsnettet og opptrer som egen GSM sender med rekkevidde ca 30 meter). I skrivende stund er jeg litt usikker på om femTOcelle enhenten støtter 2G, men jeg har en operatør som klikker inn på trackerenheten hvor status LED blinker hver 4. sekund (=OK GSM nett forbindelse). For øvrig virker trackeren ved oppring andre SMS'er osv.

 

Håper på hjelp av forum deltakere og bukker og takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I sms'ene nedenfor så er 123456 passordet.

Les av imei på trackeren eller send sms (kanskje etter sms 1 nedenfor) imei123456 til trackeren. Noter imei (på lapp/i notepad e.l).


Send følgende sekvens av kommandoer til trackeren (selv om du har sendt noen av de tidligere):

Sms 1: begin123456
Trackeren skal svare: begin ok
 
Sms 2: adminip123456 193.193.165.167 20668
Trackeren skal svare: Adminip OK
 
Sms 3: apn123456 internet
Trackeren skal svare: Apn OK
 
Sms 4: gprs123456
Trackeren skal svare: Gprs OK
 
Vent noen minutter før du sender sms 5: check123456
Trackeren skal svare med batteri% samt status på GPS, GSM og GPRS. Hva er status?
 
Sms 6: t060s003n123456
Trackeren skal ikke svare.

 

Gå til http://id.wialon.net/i nettleseren på pc'en og se om det dukker opp en enhet som matcher din tracker sin imei (Unique ID).

 

Vær oppmerksom på at trackeren sannsynligvis ikke dukker opp på denne nettsiden dersom den ikke har tilstrekkelig GPS-signal.

Lenke til kommentar

Dette ga resultater. Mitt IMEI nr ble vist. De ip adresser er linket til en server som jeg ikke har tilgang til. Min XEXUN produsent har egen WEB side for de samme funksjoner som dem server du viser til. Da er det bare for meg å endre disse ip instillingers ip adresser. MEN det er vel min SIM kort leverandør sin ip adresse jeg skal adminip til? APN internet =OK. Underveis ville jeg endret password. Uansett hvilket passw jeg nå benytter er dette pasw feil. Sjekker med logg på min mobil for siste forsøk, men ikke det gir heller + res. Leste meg opp til at jeg kan formatere trackeren til fabrikk instillinger under XEXON sine web sider. Så vi får se. Takker for info så langt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...