misanthrope Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Vestlige verdier kom ikke til på grunn av kristendommen, men på tross av den.Vestlige verdier er basert på antikkens, renessansens og opplysnings- tidenes filosofer. Ikke Jesus. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Uten Jesus Kristus hadde den vestlige verden ikke eksistert... Jøss. Det var litt av en påstand. Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Så resten av verden vil klare seg bedre? De delene av verden som ikke har støtte i Jesus? Endret 16. februar 2016 av afterall Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Jeg misstenker de hadde det greit både i Norge og på Island før tvangskristningen av landene. Endret 16. februar 2016 av perpyro Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Så resten av verden vil klare seg bedre? De delene av verden som ikke har støtte i Jesus? Det er ikke bedre utenfor den vestlig verden. Du kan sikkert finne et og annet sted, men dette er ikke representativt for hvordan det ellers er å leve der Endret 16. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Så resten av verden vil klare seg bedre? De delene av verden som ikke har støtte i Jesus? Det er ikke bedre utenfor den vestlig verden. Du kan sikkert finne et og annet sted, men dette er ikke representativt for hvordan det ellers er å leve der Bare prøver å skjønne logikken i utsagnene dine, jeg. At du ikke klarer å få frem dette, eller begrunne påstandene dine på rasjonelt vis, tar jeg ikke på min kappe. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg misstenker de hadde det greit både i Norge og på Island før tvangskristningen av landene. Et menneskeliv var nok null verdt, akkurat som utenfor den vestlige verden i dag. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg misstenker de hadde det greit både i Norge og på Island før tvangskristningen av landene. Et menneskeliv var nok null verdt, akkurat som utenfor den vestlige verden i dag. Har du noen som helst kilder til disse påstandene dine? Et menneskeliv var verdt noe i antikkens Hellas og Roma, og helt klart andre steder også. Til sammenligning kan en si at det ikke er mye respekt for menneskeverdet i nedslaktingen og folkemordene i Gamle Testamentet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg misstenker de hadde det greit både i Norge og på Island før tvangskristningen av landene. Et menneskeliv var nok null verdt, akkurat som utenfor den vestlige verden i dag. Har du noen som helst kilder til disse påstandene dine? Et menneskeliv var verdt noe i antikkens Hellas og Roma, og helt klart andre steder også. Til sammenligning kan en si at det ikke er mye respekt for menneskeverdet i nedslaktingen og folkemordene i Gamle Testamentet. Gamle testamentet viser hvordan det var før Jesus Kristus. Folk døde som fluer i Hellas og Roma Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Gamle testamentet viser hvordan det var før Jesus Kristus. Folk døde som fluer i Hellas og RomaIkke døde bare folk som fluer, guds folk fikk holde slaver og gud selv bedrev folkemord på sine motstandere.Vi kunne ikke gjort det bedre en det gamle testamentet beskriver nedslakting om vi så hadde brukt kjernevåpen i dag. Endret 16. februar 2016 av perpyro Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Gamle testamentet viser hvordan det var før Jesus Kristus. Folk døde som fluer i Hellas og RomaIkke døde bare folk som fluer, guds folk fikk holde slaver og gud selv bedrev folkemord på sine motstandere.Vi kunne ikke gjort det bedre en det gamle testamentet beskriver nedslakting om vi så hadde brukt kjernevåpen i dag. ... og alt fordi denne guden er så liten at han ikke evnet å favne alle mennesker på jorden, mn måtte velge seg ut det mest ignorante, primitive og brutale folket han kunne finne, et folk han etter en tid valgte å forlate for å satse på kristne i steden... De viste seg å være minst like brutale og primitive så han er vel fornøyd med byttet tenker jeg... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Gamle testamentet viser hvordan det var før Jesus Kristus. Folk døde som fluer i Hellas og RomaIkke døde bare folk som fluer, guds folk fikk holde slaver og gud selv bedrev folkemord på sine motstandere.Vi kunne ikke gjort det bedre en det gamle testamentet beskriver nedslakting om vi så hadde brukt kjernevåpen i dag. Så da var det bra Jesus Kristus kom å forandret på alt dette, slik at den nye vestlige verden kunne oppstå. Endret 16. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg misstenker de hadde det greit både i Norge og på Island før tvangskristningen av landene. Et menneskeliv var nok null verdt, akkurat som utenfor den vestlige verden i dag. Har du noen som helst kilder til disse påstandene dine? Et menneskeliv var verdt noe i antikkens Hellas og Roma, og helt klart andre steder også. Til sammenligning kan en si at det ikke er mye respekt for menneskeverdet i nedslaktingen og folkemordene i Gamle Testamentet. Gamle testamentet viser hvordan det var før Jesus Kristus. Folk døde som fluer i Hellas og Roma Men det var jo gud selv som både utførte og befalte denne nedslaktingen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Men det var jo gud selv som både utførte og befalte denne nedslaktingen? Sier jødene Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Uten Jesus Kristus hadde den vestlige verden ikke eksistert... Jøss. Det var litt av en påstand. Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Jeg vil ikke akkurat si denne verden er så veldig fri for synd da, det er vel heller motsatt. Vi har bygget vår lykke på synd, og kirken har brukt Jesus til å bygge sin makt og undertrykke folk i Europa. Hvordan Europa hadde utviklet seg uten kristendom er vanskelig å si, men jeg vil tippe noenlunde på den samme måten vi har utviklet oss, minus kirken og sannsynligvis pluss en hel drøss lokale religioner, skikker og annet. Hadde ikke Europa utviklet seg til å bli kristent kunne det godt være at vi hadde utviklet oss enda fortere og enda bedre, og det er til og med sannsynlig at synd ikke hadde vært så utbrakt i et slik samfunn som det er idag. Bare for å nevne det iallefall. Uansett følger nok ikke vårt samfunn budskapet til Jesus uansett, selv om han er vårt samfunns viktigste filosof. Hvem vet? Om ikke Jesus hadde blandet seg inn hadde kanskje Europa hatt en stor populasjon av jøder idag. Endret 16. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Uten Jesus Kristus hadde den vestlige verden ikke eksistert... Jøss. Det var litt av en påstand. Ja og uten Jesus Kristus vil ikke den vestlige verden bestå. Det er hans tanker ord og følelser som har skapt denne verden. Jeg vil ikke akkurat si denne verden er så veldig fri for synd da, det er vel heller motsatt. Vi har bygget vår lykke på synd, og kirken har brukt Jesus til å bygge sin makt og undertrykke folk i Europa... Ingen har sagt at den vestlige verden ikke synder (som resten av verden) forskjellen er at de kristne gjør noe med sin synd (rensere seg) og det gjør dem sterkere enn resten av verden, som da sikkert føler seg liten og undertrykt. NB Kirken bruker Jesus Kristus i samsvar med hans ønske. OBS Dette med jødene (som du nevner) er det Luther, Darwin og Hitler som har skylda for, ikke Jesus Endret 16. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Synd eksisterer ikke, og du kan umulig føle deg sterkere enn andre fordi du har fjernet noe fra deg som ikke eksisterer. Du er like sterkere enn meg på grunn av synd som jeg er sterkere enn deg på grunn av dnys. Du har ikke renset deg for dnys og føler deg da helt sikkert liten og undertrykt. Eller så bryr du deg akkurat like lite om andres fantasier som andre bryr seg om fantasiene dine. Egoet ditt vokser stadig ser jeg. Har du stort ego? Kan testes enkelt: Er du feilfri? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Merkelig dette her. Jesus, sønn av gud er godheten selv mens hans far er ond som belsebub der han ber sitt folk drepe menn, kvinner, barn og husdyr. Hans engler slo i hjel alle førstefødte barn i hele Egypt. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Merkelig dette her. Jesus, sønn av gud er godheten selv mens hans far er ond som belsebub der han ber sitt folk drepe menn, kvinner, barn og husdyr. Hans engler slo i hjel alle førstefødte barn i hele Egypt. jødiske myter, deres bilde av Gud var helt feil, akkurat som muslimenes Endret 16. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Så det gamle testamentet har aldri hendt altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå