RWS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Wikipedia "Herod the Great was appointed "King of the Jews" by the Roman Senate. When Herod died in 4 BCE, the kingdom was divided among his sons" Som du vet, var Jesus "King of the Jews" rettere sagt Israels konge Å dele opp kongeriket i flere deler er ikke demokrati IHS... Jødenes konge liksom... Hvorfor sviktet denne kongen sitt folk under holocaust? Jesus skulle komme igjen før de som sto og hørte på hadde smakt døden og det begynner å bli veldig lenge siden... (Jada, smakt døden har senere blitt unnskylt til å mene at de ikke er hverken her eller der og ihvertfall ikke døde de som sto og hørte jesus si dette...) Leser vi hva Paulus skrev så trodde han også at jesus ville komme igjen i slutten av uka liksom på måten han anbefaler folk og styre sex livet sitt. Å gifte seg var ikke et poengm, men var du skillelig kåt og nøden så mente han at det var lurt å gifte seg først (noe det sikkert også var på den tiden, da det var nok av steikastere som mente at horer ikke var noe særlig..). Men jebus kommer ikke igjen. Ei hjelper han noen og har aldri gjort det. Hadde kristne som tror at jesus er i stand til å hjelpe vært ærlige med resultatet jesus liksom står for ville de sett dette... For så langt er ingen helbredet i noen annen rate enn raten til tilfeldigheter... Også har du selvsagt vitsen jesus ser i å la folk bli syke, med åresvis av plager og smerte, hvis han allikevel vet at han vil helbrede folk... Men sånn tankegang er ikke lov for kristne, for det vil jo ødelegge troen og da er det bedre med skylapper og utelate all tvil.. Jesus er død og på tide å legge troen på dette sludderet dødt også... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Wikipedia "Herod the Great was appointed "King of the Jews" by the Roman Senate. When Herod died in 4 BCE, the kingdom was divided among his sons" Som du vet, var Jesus "King of the Jews" rettere sagt Israels konge Å dele opp kongeriket i flere deler er ikke demokrati IHS... Jødenes konge liksom... Hvorfor sviktet denne kongen sitt folk under holocaust? Jesus skulle komme igjen før de som sto og hørte på hadde smakt døden og det begynner å bli veldig lenge siden... Hvem har sagt Herodes-dynastiet var demokratisk ? Du må virkelig lese deg opp på historie siden RWS https://no.wikipedia.org/wiki/Herodes-dynastiet Ikke alle jøder godtar Jesus som konge Han kom igjen etter 3 dager etter 8 dager etter 40 dager osv. RWS 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Ikke alle jøder godtar Jesus som konge Dette kan vel sies å være en underdrivelse av dimensjoner. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Ikke alle jøder godtar Jesus som konge Ingen jøde godtar jesus som annet enn en kristen løgn histori IHS. Men hvis jebus er jødenes konge, hvem er de kristnes konge da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Ikke alle jøder godtar Jesus som konge Ingen jøde godtar jesus som annet enn en kristen løgn histori IHS. Men hvis jebus er jødenes konge, hvem er de kristnes konge da? I dag er dine historie kunskaper på et bunn nivå, RWS Når Jesus kom inn i bilde, var alle kristne jøder, Jesus selv var jøde. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 I dag er dine historie kunskaper på et bunn nivå, RWS Når Jesus kom inn i bilde, var alle kristne jøder, Jesus selv var jøde. Må du styre deg da og ikke knaske jesus piller så fort... Selvsagt fantes det INGEN kristne på jesus sin tid, de kom først etterpå de... Og Jesus selv var selvsagt en jøde... Alt som er funnet på om jesus og som i dag kalles kristendom er jo funnet på lenge etter at fyren daua og hadde han visst hva for en dødskult som fulgte i kjølevannet av alle overdrivelsene og løgnene om ham etter hans død så hadde han nok skammet seg og ikke ville hatt noe å gjøre med den selvgode gjengen som kaller seg kristne... Var jødene jesus liksom skulle redde, ikke kristne... Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Et sted må man begynne, Noxhaven De kristne begynner med Jesus, det han sier er rett og alt følger av det. Men, dere kristne sier at han er der, han er ikke død etc. Men, likevel så utilgjengelig denne jesusen er. Annet enn i noen forvitrede og manipulerte tekstnedtegnelser. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Et sted må man begynne, Noxhaven De kristne begynner med Jesus, det han sier er rett og alt følger av det. Men, dere kristne sier at han er der, han er ikke død etc. Men, likevel så utilgjengelig denne jesusen er. Annet enn i noen forvitrede og manipulerte tekstnedtegnelser. Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Hvem har sagt Herodes-dynastiet var demokratisk ? Du må virkelig lese deg opp på historie siden RWS https://no.wikipedia.org/wiki/Herodes-dynastiet Ikke alle jøder godtar Jesus som konge Han kom igjen etter 3 dager etter 8 dager etter 40 dager osv. RWS Jeg synes det er besynderlig med all prøvelsene som folk ble utsatt for i Det gamle testamentet. Samt også i Det nye testamentet. Jeg hørte en gang en prest forklare exodus. Altså hvorfor det skulle ta jødene 400 år i venting, altså flere generasjoner, før de ble hjulpet ut av Egypt som det så fint heter, og ledet til sitt Israel. Veien fra Egypt til Israel var dessuten kronglete og det tok nok noen generasjoner eller noe slikt før de fikk etablere Israel som nasjon. Hvor er kjærligheten fra denne guden, som sammenliknes mot sønnens kjærlighet. Samt det sies å være en og samme? Er kjærligheten til faren lengre inne og i en mer bitter skikkelse, enn i denne påståtte ubetinget kjærlige fyren ved navn jesusen? Siden han sies å ha befridd menneskene på korset, så burde han vel også være mere tilgjengelige, også utenfor bibelbokens plan (lesning). Burde han ikke ta kontakt snart? Endret 3. april 2016 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) I dag er dine historie kunskaper på et bunn nivå, RWS Når Jesus kom inn i bilde, var alle kristne jøder, Jesus selv var jøde. Må du styre deg da og ikke knaske jesus piller så fort... Selvsagt fantes det INGEN kristne på jesus sin tid, de kom først etterpå de... Og Jesus selv var selvsagt en jøde... Alt som er funnet på om jesus og som i dag kalles kristendom er jo funnet på lenge etter at fyren daua og hadde han visst hva for en dødskult som fulgte i kjølevannet av alle overdrivelsene og løgnene om ham etter hans død så hadde han nok skammet seg og ikke ville hatt noe å gjøre med den selvgode gjengen som kaller seg kristne... Var jødene jesus liksom skulle redde, ikke kristne... Er han bare jesuspille-forbruker? Virker mer som en jesuspille-langer dette her Endret 3. april 2016 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Ok, det har jeg prøvd. Merket ingenting. Har jeg bare gått i feil kirke da, eller? Kan jeg gi skylda på presten, eller kirkens menighetsmedlemmer, som ikke jobbet godt nok? Burde ikke jesusen dersom det er tilfelle at dette var løsningen, ta kontakt som en vårkåt hannfugl (stokkanden eksempelvis) ? Er jeg ikke sexy nok, gitt at hannfugler ofte er polygame, så er jo stokkender et godt bilde på en slik omfavnende jesusen? Endret 3. april 2016 av G Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Ok, det har jeg prøvd. Merket ingenting. Har jeg bare gått i feil kirke da, eller? .... Det kan godt være ? Eller du selv ikke tror at det er Jesus i en annen form Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Ok, det har jeg prøvd. Merket ingenting. Har jeg bare gått i feil kirke da, eller? .... Det kan godt være ? Eller du selv ikke tror at det er Jesus i en annen form Hva er målet for hvor sterk innstilling som må til før "det skjer" da? Hva merket du spesifikkt, om du gidder utdype, at etter selve den symbolske handlingen så skjer det noe? Tviler du fremdeles innimellom? Hva er din beste overbevisning - om at han finnes, som du selv kan redegjøre for, overfor andre? Det burde være en ærlig sak å kunne redegjøre for dette, dersom det skal ha en sannhetsgehalt for alle jesuspåstander som er blitt ytret. Og pleaze ikke host opp noe bibelsitat. Jeg spør deg som vitne. Endret 3. april 2016 av G Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Ok, det har jeg prøvd. Merket ingenting. Har jeg bare gått i feil kirke da, eller? .... Det kan godt være ? Eller du selv ikke tror at det er Jesus i en annen form Hva er målet for hvor sterk innstilling som må til før "det skjer" da? Hva merket du spesifikkt, om du gidder utdype, at etter selve den symbolske handlingen så skjer det noe? ... Nettopp dette at du tror det er symbolsk, ødelegger for deg. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Det er tull, du har Jesus "flesh, spirit, blood" i nattverden, G Ok, det har jeg prøvd. Merket ingenting. Har jeg bare gått i feil kirke da, eller? .... Det kan godt være ? Eller du selv ikke tror at det er Jesus i en annen form Hva er målet for hvor sterk innstilling som må til før "det skjer" da? Hva merket du spesifikkt, om du gidder utdype, at etter selve den symbolske handlingen så skjer det noe? ... Nettopp dette at du tror det er symbolsk, ødelegger for deg. Forklar gjerne. Trodde symbolikken mellom "chipsen" og "saften" og jesus legeme var greia jeg. Men, det har altså en annen mening? Har det noe betydning om det er Pringles eller flatbrød som brukes, eller burde man bruke noe annet? Hva er smartest å drikke? Må presten velsigne det, eller er dette noe du fint gjør alene, eller sammen med en enkelt annen kristen? Kan jeg skylde på presten for at velsignelsen hans var for dårlig, eller hører jesusen på individet framfor hva presten måtte stå for? Kunne man brukt en muslimsk iman, og oppnådd samme resultater? Hva er resultatene om du kan utdype dine personlige opplevelser med møtene med jesusen? Er egentlig dette jeg spør om, altså din opplevelse. Da det andre er ganske tamme greier, eksempelvis: kirke, bøker, ritualer eller hva nå enn alt det andre som omgir det hele måtte hete, være, kalles.. Endret 3. april 2016 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 "funnet på lenge etter at fyren daua og hadde han visst hva for en dødskult som fulgte i kjølevannet av alle overdrivelsene og løgnene om ham etter hans død" Som denne karen kanskje , knegg knegg : https://www.youtube.com/watch?v=KbA8IxPhJVo Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 "funnet på lenge etter at fyren daua og hadde han visst hva for en dødskult som fulgte i kjølevannet av alle overdrivelsene og løgnene om ham etter hans død" Som denne karen kanskje , knegg knegg : Eller mor Theresa... Hun har også fått en rekke løgner og bedrag heftet til sitt navn etter sin død (utrolig nok fikk hun fredsprisen...) enda det er hevet over enhver tvil at kjærringa var et grusomt og hjerteløst menneske... Nå blir hun helgen i den katoslke kirken også, noe som ikke er så rart når man ser hvordan den forbryter organisasjonen opererer... Paven gjør jo hva han kan for å dekke over barne skjendingen som foregår i i stor skala innenfor "pedolikenes" sirkler og ti tusenvis av liv blir ruinert hvert eneste år av prester som kun blir "straffet" med å bli flyttet til et nytt sogn om noen skulle oppdage at de voldtar og misbruker unger... En dag i nær fremtid vil hele den butikken eksplodere tilbake på dem og de kristne vil bli stilt til ansvar for drapene, voldtektene og plyndringene de har bedrevet i stor skala rundt om i verden... og en gledens dag vil det bli... Lenke til kommentar
G Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Du mente vel sikkert å si "pedolikkenes", rimer bedre når man bruker dobbel-k At "mor teresa" hadde en del svin på skogen var jeg ikke klar over. Men, det er ikke spesiellt overraskende. Men, som nevnt så var dette nytt for meg, da jeg nok er indoktrinert med en "hyggelig gammel dame" fra media. Takk for innsikten. Google-søk ga meg denne blant mange kilder. Om det er pålitelig eller ikke, så var det ganske nøytralt framstillet ihvertfall, slik at man selv må gjøre seg undersøkelser og konklusjoner om det kan være sannheter. "teresa" fremstilles om ikke annet som en naiv person, i det minste. Så får de verre ryktene finne sine bekreftelser der de måtte finnes da.. http://www.patheos.com/blogs/daylightatheism/2008/05/mother-teresa/ Endret 11. april 2016 av G Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 At "mor teresa" hadde en del svin på skogen var jeg ikke klar over. Jeg ble også indoktrinert med at hun var en veldig snill og omtenksom kristen og som de fleste andre trodde jeg rett og slett ikke på beskyldningene før jeg hadde lest litt rundt henne... Hvordan de kunne gi dette fæle kvinne mennesket nobels fredspris sier en del om nobels fredspris også faktisk... Ignorant eller ikke, hun hadde faktisk muligheten til å endre sin praksis, men valgte isteden å lage en skole som skulle videreføre denne jævlige praksisen hun drev... Millioner av dollar ble kastet vekk på dette og lignende "kirkelige" saker istedenfor å faktisk hjelpe dem som trenger det... Alt med den pedoliKKiske kirkens velsignelse, selvsagt.... Lenke til kommentar
G Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Burde det ikke stå "pedolske kirkens velsignelse" istedetfor pedolikkiske? - en pedolikk, pedolikkene er fæle - den pedolske kirke .. Endret 12. april 2016 av G 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå