Clarus Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Men, skjønner du ikke at det er kirken som har lagt de ordene i en jesu-skikkelse som de skriver om? Det burde lett kunne erstattes med: "Da trådte "kirken" fram og formanet dem: "Vi har fått all makt på jorden" (bare glemme himmelen, fordi det blir for fjernt å tenke på) Nei, at Jesus sa han var konge (hadde makten) er noe alle har skjønt. Det er ikke noe noen har funnet på siden. I følge bibelen antar jeg? Alle har nok ikke skjønt det. Han klarte ikke vise mer makt en ett par partytriks på 33 år heller. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Her er det altså ikke de fysisk døde som skal begrave disipelens far, men de åndelig døde. Og det er det Adam og Eva ble, og alle deres etterkommer, mentalt døde ! Hva i all verdens så ivrig du ble da. Hva skal åndelig død bety for noenting? Adam og Eva falt ut av den åndelige verden de var i (den bevissthetstilstand de var i), de mistet kontakten med Gud. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Om du ikke følger en teori basert på logiske premisser og ikke heller har muligheten til å komme frem til konklusjonen ut ifra egne erfaringer - hvordan klarer du da å evaluere troverdigheten til slike uttalelser som det du kommer med her IHS? Er troverdigheten helt irrelevant så lenge du har overbevist deg selv at du har rett? Har jeg rett i mine uttalelser siden jeg sier at jeg har rett? Har bibelen rett i sine uttalelser siden bibelen sier at den har rett? Har du rett i dine uttalelser siden du sier at bibelen sier at bibelen har rett? Sirkel argument fungerer siden sirkel argument fungerer siden.. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Om du ikke følger en teori basert på logiske premisser og ikke heller har muligheten til å komme frem til konklusjonen ut ifra egne erfaringer - hvordan klarer du da å evaluere troverdigheten til slike uttalelser som det du kommer med her IHS? Er troverdigheten helt irrelevant så lenge du har overbevist deg selv at du har rett? Har jeg rett i mine uttalelser siden jeg sier at jeg har rett? Har bibelen rett i sine uttalelser siden bibelen sier at den har rett? Har du rett i dine uttalelser siden du sier at bibelen sier at bibelen har rett? Sirkel argument fungerer siden sirkel argument fungerer siden.. Et sted må man begynne, Noxhaven De kristne begynner med Jesus, det han sier er rett og alt følger av det. Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Ba Jesus om å få slippe de lidelsene han viste ville komme? Nei, og dette er en viktig presisering: Han ba om at han måtte slippe dersom det fantes en annen vei for menneskenes frelse. Det var altså Jesu egen vilje å gå gjennom lidelsene dersom det ikke fantes en annen løsning, og det gjorde det ikke. Mener du at Jesus ønsket lidelsene? Endret 1. april 2016 av Lars - Olav Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Skal vi følge manuset var det vel ikke spørsmål om han ønsket å lide men mere at han var villig til det om det var det som måtte til. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Det var altså Jesu egen vilje å gå gjennom lidelsene dersom det ikke fantes en annen løsning, og det gjorde det ikke. Sa han til seg selv... denne masterplan guden som aldri evner å løse noenting uten at MINST et lik ligger igjen... denne siste gangen så var det han selv som hang der.. Liksom... Selvsagt ville det vært andre løsninger enn drap... Var jeg gud ville jeg faktisk ha funnet på noe som ikke innbefattet drap, gitt at jeg hadd en forhistorie som den kristne guden... Men det klarte han altså ikke? Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Det var altså Jesu egen vilje å gå gjennom lidelsene dersom det ikke fantes en annen løsning, og det gjorde det ikke. Sa han til seg selv... denne masterplan guden som aldri evner å løse noenting uten at MINST et lik ligger igjen... denne siste gangen så var det han selv som hang der.. Liksom... Selvsagt ville det vært andre løsninger enn drap... Var jeg gud ville jeg faktisk ha funnet på noe som ikke innbefattet drap, gitt at jeg hadd en forhistorie som den kristne guden... Men det klarte han altså i Det var altså Jesu egen vilje å gå gjennom lidelsene dersom det ikke fantes en annen løsning, og det gjorde det ikke. Sa han til seg selv... denne masterplan guden som aldri evner å løse noenting uten at MINST et lik ligger igjen... denne siste gangen så var det han selv som hang der.. Liksom... Selvsagt ville det vært andre løsninger enn drap... Var jeg gud ville jeg faktisk ha funnet på noe som ikke innbefattet drap, gitt at jeg hadd en forhistorie som den kristne guden... Men det klarte han altså ikke? Ikke klart for meg hva du mener! Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Skal vi følge manuset var det vel ikke spørsmål om han ønsket å lide men mere at han var villig til det om det var det som måtte til. Var det Gud som bestemte at det måtte lidelser til ? Endret 1. april 2016 av Lars - Olav Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Må vel kunne forklares slik ja for gud har latt det nedtegne at syndens lønn er døden så da må det drap til. Husker ikke skriftstedene så godt lengere. Utrolig hvor mye man glemmer etter 17 år uten å praktisere kristendommen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Må vel kunne forklares slik ja for gud har latt det nedtegne at syndens lønn er døden så da må det drap til. Husker ikke skriftstedene så godt lengere. Utrolig hvor mye man glemmer etter 17 år uten å praktisere kristendommen. Det er bare å Google "syndens lønn er døden" så finner du at det er noe Paulus skrev i sitt brev til Kirken i Rom på begynnelsen av 50 tallet e.Kr Forøvrig den eneste menigheten han skrev til, som han selv ikke hadde grunnlagt. Endret 1. april 2016 av IHS Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) ham er herren. La oss ete ham. La oss drikke hams blod. Så merkelig det enn høres ut, så har akkurat den biten slått ann i alle verdens hjørner Dette er tydligvis noe som ligger dypt inne i menneskets psyke. Hvordan viste han det ? Vask din sjel ! Endret 1. april 2016 av Lars - Olav Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) ham er herren. La oss ete ham. La oss drikke hams blod. Så merkelig det enn høres ut, så har akkurat den biten slått ann i alle verdens hjørner Dette er tydligvis noe som ligger dypt inne i menneskets psyke. Hvordan viste han det ? Vask din sjel ! Akkurat det samme sa Jesus, til alle Endret 1. april 2016 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Akkurat det samme sa Jesus, til alle Er det påstått at jesus sa... Bryr du deg så lite om hva som er sant at du begynner å fremme påstander som om de skulle være sanne? Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) ham er herren. La oss ete ham. La oss drikke hams blod. Så merkelig det enn høres ut, så har akkurat den biten slått ann i alle verdens hjørner Dette er tydligvis noe som ligger dypt inne i menneskets psyke. Hvordan viste han det ? Vask din sjel ! Akkurat det samme sa Jesus, til alle Hvorfor må du dø når Jesus har tatt din skyld? Sannelig sier jeg deg ; din herre døde forgjeves. La oss ete mer av ham (gjesp). Endret 1. april 2016 av Lars - Olav 1 Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Jesus var ikke annet enn en helvette predikant og viste særdeles lite gude takter i så måte.... Ville det vært nødvendig for en ekte gud å true folk med helvette?Er så lite noen "god" gud det er mulig å komme... Og hva er det med denne tron sittingen som kristne er så opptatt av? Og konge? Var det det bete kristne skribenter kom på? Jesus ble, antagelig, drept fordi han ville innføre monarkiet. Endret 1. april 2016 av Lars - Olav Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Jesus ble, antagelig, drept fordi han ville innføre monarkiet. Jepp, sikkert... Diktaturet er vel mer sannsynlig-... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Jesus var ikke annet enn en helvette predikant og viste særdeles lite gude takter i så måte.... Ville det vært nødvendig for en ekte gud å true folk med helvette?Er så lite noen "god" gud det er mulig å komme... Og hva er det med denne tron sittingen som kristne er så opptatt av? Og konge? Var det det bete kristne skribenter kom på? Jesus ble, antagelig, drept fordi han ville innføre monarkiet. Det var allerede et monarki, Herodes var konge. Men både de politiske og religiøse lederne følte sin stilling truet av Jesu ord om at han var konge, og fikk ham derfor drept. Noe som på ingen måte stanset Jesus, som fra da av gikk over til å være en himmelsk konge. Endret 2. april 2016 av IHS Lenke til kommentar
Lars - Olav Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Jesus var ikke annet enn en helvette predikant og viste særdeles lite gude takter i så måte.... Ville det vært nødvendig for en ekte gud å true folk med helvette?Er så lite noen "god" gud det er mulig å komme... Og hva er det med denne tron sittingen som kristne er så opptatt av? Og konge? Var det det bete kristne skribenter kom på? Jesus ble, antagelig, drept fordi han ville innføre monarkiet. Det var allerede et monarki, Herodes var konge. Men både de politiske og religiøse lederne følte sin stilling truet av Jesu ord om at han var konge, og fikk ham derfor drept. Noe som på ingen måte stanset Jesus, som fra da av gikk over til å være en himmelsk konge. Isralittene hadde ikke monarki. Når Jesus ble drept var det, antagelig, for at han ville innføre monarkiet. Endret 2. april 2016 av Lars - Olav Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Jesus var ikke annet enn en helvette predikant og viste særdeles lite gude takter i så måte.... Ville det vært nødvendig for en ekte gud å true folk med helvette?Er så lite noen "god" gud det er mulig å komme... Og hva er det med denne tron sittingen som kristne er så opptatt av? Og konge? Var det det bete kristne skribenter kom på? Jesus ble, antagelig, drept fordi han ville innføre monarkiet. Det var allerede et monarki, Herodes var konge. Men både de politiske og religiøse lederne følte sin stilling truet av Jesu ord om at han var konge, og fikk ham derfor drept. Noe som på ingen måte stanset Jesus, som fra da av gikk over til å være en himmelsk konge. Isralittene hadde ikke monarki !!! Wikipedia "Herod the Great was appointed "King of the Jews" by the Roman Senate. When Herod died in 4 BCE, the kingdom was divided among his sons" Som du vet, var Jesus "King of the Jews" rettere sagt Israels konge Endret 2. april 2016 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå