Gå til innhold

Jesus myten?

Anbefalte innlegg

Din virkelighetsoppfattelse er "far out" RWS

Du tror på en mann som svever i skyene med ubegrenset makt, og er styrt av en bok med fabler. Ditt argument er ikke gyldig.

Nei, han svever ikke i skyene, det er bare et bilde på hans opphøyde stilling og makt, bok eller ei.

Hvor er han da?

Fra å være kun et menneske, er han i dag mange mennesker over hele jorden, som hjelper andre mennesker.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tror på en mann som svever i skyene med ubegrenset makt, og er styrt av en bok med fabler. Ditt argument er ikke gyldig.

Nei, han svever ikke i skyene, det er bare et bilde på hans opphøyde stilling og makt, bok eller ei.

Hvor er han da?

Fra å være kun et menneske, er han i dag mange mennesker over hele jorden, som hjelper andre mennesker.

Så Gud er altså egentlig en samling av mange millioner ånder? Og ikke EN "ting" man skal møte i himmelen?

Lenke til kommentar

Min virkelighets oppfattning er allikevel mye bedre enn din på alle måter, da jeg ikke retter meg etter hva innbilte guder måtte syntes og mene om hvordan vi skal behandle mine medmennesker...

Du snakker så mye om at kristne er så flinke til å hjelpe mennesker, og glemmer helt at det eneste kristne har vært skikkelig flinke til å "hjelpe" folk med er til å møte sin død... Du snakker som om kristendommen tilbyr det optimale i samfunns oppbyggning, men evner ikke, bevist eller ubevisst, å se at det samfunnet vi har i dag er LANGT bedre enn noe samfunn laget under kristendommen noen gang...

Mulig du er blind, mulig du er så hjernevasket, men faktum er at norge er et av de mest lovlydige landene i verden (på godt og ondt...) selv om vi også er et av de mest gudløse landene i verden.... OG på toppen av det har minst politimenn pr innbygger til å passe på at vi følger lovene... I kristne USA er det STIKK omvendt.. (Et paradoks i USA er at hvis de hadde kastet ut alle ateistene så ville de mistet 97% av den vitenskapelige og teknologiske kompetansen, men bare 0,2% av de kriminelle i fengslene..) .Hvorfor det, når kristendom er så utrolig bra for samfunnet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er han da?

Så Gud er altså egentlig en samling av mange millioner ånder? Og ikke EN "ting" man skal møte i himmelen?

Gud er en hellig ånd, som først var i ett menneske, men i dag er mange mennesker, som hjelper andre mennesker. Akkurat som du kunne møte Gud i mennesket Jesus, kan du i dag møte Gud i mange mennesker, som hjelper andre mennesker. Det er dette hellige samfunn som er himmelriket på jorden.

Lenke til kommentar

Hvor er han da?

Gud er en hellig ånd, som først var i ett menneske, men i dag er mange mennesker, som hjelper andre mennesker. Akkurat som du kunne møte Gud i mennesket Jesus, kan du i dag møte Gud i mange mennesker, som hjelper andre mennesker. Det er dette hellige samfunn som er himmelriket på jorden.

Og når de kristne skal opp i himmelen og møte Gud, så samler desse millioner av guder som er i millioner av menneske seg tilbake til EN mektig Gud, istedenfor millioner av guder? Blir litt "Asbjørnsen og Moe" over dette.

Lenke til kommentar

Og når de kristne skal opp i himmelen og møte Gud, så samler desse millioner av guder som er i millioner av menneske seg tilbake til EN mektig Gud, istedenfor millioner av guder? Blir litt "Asbjørnsen og Moe" over dette.

Nei, de kristne møter Gud her og nå.

Lenke til kommentar

Nei, de kristne møter Gud her og nå.

Joda, det er riktig det, men ein dag skal vi møte Gud ansikt til ansikt. Eg ser for meg at eg kan spør han om alt eg ikkje forstår her nede, og at han vil gi ei god forklaring på alt.

Du vil snakke med Gud direkte, Cair Paravel ? 

1 Joh 3:2 "Mine kjære! Nå er vi Guds barn, og det er ennå ikke åpenbart hva vi skal bli. Men vi vet at når han åpenbarer seg, skal vi bli lik ham, for vi skal se ham som han er. Enhver som har dette håp til ham, renser seg, slik Kristus er ren."

Matt 5:8 "Salige er de rene av hjertet, for de skal se Gud."

Sal 51:12 "Gud, skap i meg et rent hjerte, gi meg en ny og stødig ånd! Driv meg ikke bort fra ditt ansikt, ta ikke fra meg din hellige Ånd!"

Sacred-Heart-of-Jesus-8.jpg
Endret av IHS
Lenke til kommentar

It is so nice when the crazys argue over their fantasys...  :) To bad it always kills a lot of people when the crazys compare their gods dick size's...

Føler du virkelig at de ordene du leser kan drepe deg, RWS ? tror du virkelig disse ordene du leser har drept mange ? hva kommer det av at du opplever dette så dramatisk ? Denne villrede måten du skriver på, bekrefter i grunnen bare kraften i ordene du hører.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Føler du virkelig at de ordene du leser kan drepe deg, RWS ? tror du virkelig disse ordene du leser har drept mange ?

Det er ikke ordene i eventyret jeg har problemer med, men de som følger disse ordene... De har drept og ødelagt mye og mange de... Mest i sine egne, kristne rekker da... og det er også en av grunnene til at jeg sier at kristendom er eventyr, da ingen gud, smart og allmektig og allvitende, ville skrevet en bok å diffus og tolkbar at tilhengerne er så uenige om innholdet at de slår hverandre ihjel i hopetall... Så dum er det ikke mulig for en gud å bli...

Så den abrahamske guden vil får alltid være den gude fantasien som det er drept flest mennesker over... Ganske "imponerende" for en fantasigud som aldri har satt sine ben på utsiden av midtøsten, ikke sant? Og dessverre et bevis på hvor fantatisk fordummet man blir at å tro så blindt på gudefantasier

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke ordene i eventyret jeg har problemer med, men de som følger disse ordene......De har drept og ødelagt mye og mange de

Så du tror at de som renser sine hjerter og fyller dem med kjærlighet, blir drapsmenn ? Hører du selv hvor dumt det høres ut ?

Lenke til kommentar

Det er ikke ordene i eventyret jeg har problemer med, men de som følger disse ordene......De har drept og ødelagt mye og mange de

Så du tror at de som renser sine hjerter og fyller dem med kjærlighet, blir drapsmenn ? Hører du selv hvor dumt det høres ut ?

Med kjærlighet til hvem? Homofile, muslimer, andre kristne med andre tolkninger, eller er det snakk om hjerte som er fylt av kjærlighet til seg selv og en gud? Du får det til å høres ut som dere kristne er noen vidunderlige skapninger, full av kjærlighet til alt og alle. Ikke akkurat den erfaringen jeg har ifra hverdagen.

Lenke til kommentar

Med kjærlighet til hvem? Homofile, muslimer, andre kristne med andre tolkninger, eller er det snakk om hjerte som er fylt av kjærlighet til seg selv og en gud? Du får det til å høres ut som dere kristne er noen vidunderlige skapninger, full av kjærlighet til alt og alle. Ikke akkurat den erfaringen jeg har ifra hverdagen.

Jesu og de kristnes kjærlighet er for hele verden. Ikke dermed sagt alle kan komme inn i varmen og varme seg, du må gi for å få.

1 Joh 3:16 "Hva kjærlighet er, har vi lært av at Jesus ga sitt liv for oss. Så skylder også vi å gi vårt liv for våre søsken."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Synes dette er et spørsmål som passer alle de kjærlige individer som drev inkvisisjon og heksejakt i guds navn.

Lenke til kommentar

Synes dette er et spørsmål som passer alle de kjærlige individer som drev inkvisisjon og heksejakt i guds navn.

Akkurat som RWS ? Hva i all verden får deg til å tro at mennesker fylt av kjærlighet driver med slikt ? Hører du ikke selv hvor dumt det høres ut ? 

Også guds navn ? Tror du virkelig at de som sier "Gott mit uns" eller "Allahu akbar" når de dreper, representerer Gud ? Hvor lettlurt er du ?

Det var Jesus som gav mat til de sultne, syn til de blinde, hørsel til de døve og liv til de døde, som representerte Gud (kom i Guds navn)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, både kongen og kronprinsen vet hvem som er kongenes konge. Du har ikke skjønt noe, RWS

At disse er truet av norsk lov til å besverge seg til en overtro er noe jeg gremmes over...

Og du kan slutte å tro at jeg vil følge i den saueflokk metaliteten du tydeligvis svever i, da det for meg er sannhetsgehalten stemplet opp av empiri som betyr noe, ikke hvem som tror på ubekreftede påstander... Skulle tro at kongen og kronprinsen visste bedre enn å besverge seg til overtro, men er man tvunget så er mn tvunget til det... Av de som hadde og har makta og dessverre er kristen overtro fremdeles en byll enkelte politikeres rumpe... Men det skal endres, vær du sikker. Norge skal være et sekulært land, styrt av plurariske og sekulære lover, simpel overtro må bekjempes ikke bare fordi det er fordummende, men fordi det er skadelig for et samfunn å besverge seg til slikt tull. 

Meneskerettighetene artikkel 19, fastsatt av FN, sier at alle menesker skal ha religionsfrihet. Norske myndigheter må før eller siden rette seg etter dette.  

Lenke til kommentar

Akkurat som RWS ? Hva i all verden får deg til å tro at mennesker fylt av kjærlighet driver med slikt ? Hører du ikke selv hvor dumt det høres ut ? 

Også guds navn ? Tror du virkelig at de som sier "Gott mit uns" eller "Allahu akbar" når de dreper, representerer Gud ? Hvor lettlurt er du ?

Det var Jesus som gav mat til de sultne, syn til de blinde, hørsel til de døve og liv til de døde, som representerte Gud (kom i Guds navn)

Alle disse tingene er utrolig dumme og lite gjennomtengte men alikavel foregikk det og til dels foregår den dag i dag blandt religiøse.

Inkvisisjonen var det katolikkene som bedrev.

Var det Jesus som fikk den til og gjøre dette?

Felles for dem var at de annså seg selv som gode kristne.

Personlig er dette bare tullball og utrolig trist at det har blitt slik ar tusenvis av mennesker har måtte lide og dø for andres tro.

Lenke til kommentar

Personlig er dette bare tullball og utrolig trist at det har blitt slik ar tusenvis av mennesker har måtte lide og dø for andres tro.

"Gott mit uns" "Allahu akbar" "God wills it" osv. er bare et skalkeskjul, perpyro 

Du må lære deg å se forskjellen, på en som virkelig representerer Gud og en som ikke gjør det !

Godt Jesus var først ute :)

Jesus%20healing.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så det du sier er at fundamentalisten med bombebelte rundt magen på et marked i afganistan klar til å fyre av bruker allah som skalkeskjul?

For hva om jeg må be?

Denne unge mannen som alle andre før han gjør dette for lovnaden om 72 jomfuer i himmelen som venter på han der.

Jeg kan på ingen måte forstå hvilket skalkeskjul denne personen måtte ha for sine handlinger for han tror nok helt og holdent på det han har blitt fortalt, akkurat som deg IHS som messer om det du har lest og er blitt fortalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...