skrujern123 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hei, lurer på om noen vet om hvor jeg kan skaffe meg RGB led lys med e27 sokkel på som jeg kontrollerer med fjernkontroll, jeg skal kunne kontrollere flere lys med samme fjernkontroll, jeg vet de har noe på biltema og diverse nettsider, men jeg skal ha 7stk seriekobla pærer som skal kunne kontrolleres av samme fjernkontroll, max 7watt på hver pære takker for svar edit: http://www.lightinthebox.com/no/e27-9w-integrate-rgb-lys-led-globe-paere-med-fjernkontroll-85-256v_p851210.html noe i den duren ^ Endret 6. desember 2015 av skrujern123 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Er du sikker på at E27-soklene er seriekoblet? Det høres merkelig ut at de bare skal ha 33V hver. Da passer i hvert fall ikke den pæra der. Hvis det er vanlig parallellkobling så er spørsmålet om fjernkontrollene til sånne pærer allerede er, eller kan, stilles inn til å bruke samme frekvens. Jeg tror det er gode sjanser for at de bruker samme frekvens (eller adressering), men hvis det ikke står noe i dokumentasjonen tviler jeg på butikkpersonalet vet det. Da er det bare å kjøpe to stk og prøve. Hvis det fungerer så kjøper du fem til. Både Biltema, Jula og Clas Ohlson har sånne i sortimentet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hver gang jeg har kjøpt slike pærer så har alle brukt samme fjernkontroll. Og med seriekobling tipper jeg han mener paralellkobling. Mange vet ikke forskjellen. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) er selvfølgelig pararellkobla, skreiv i stor fart uten å tenke ^^ (er faaktisk elektriker hehe) også er det e14 sokkel, mulig de går på samme frekvens,skal kontakte leverandør, sto ingenting om det på den biltema pæra jeg kjøpte Endret 9. desember 2015 av skrujern123 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Har ikke Clas Ohlson RGB med både E14 og E27-modeller? Lenke til kommentar
Fjellrapp Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) . Endret 20. juni 2017 av Fjellrapp Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Hue systemet til Philips er ganske rått. Hvis du bor i Oslo har Lampehuset på alnabru en sinnsykt stor Philips avdling. er nok alt for dyrt i forhold til den enkle styringen jeg skal ha :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå