Landeplagen Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei, Har fått i oppdrag å flytte en nettverkskontakt som brukes til en Altibox TV-receiver inn i et annet rom. Istedet for å skjøte rett på kabelen tenkte jeg å bare skjøte meg inn via den eksisterende koblingsboksen og montere opp en ny koblingsboks. Dette blir altså en parallellkobling av en nettverkskabel (se vedlagt prinsippskisse ). Jeg vil tro at man bare vil kunne bruke én av kontaktene til enhver tid. Stemmer dette, eller ville det vært mulig å ha to TV-receivere som kunne brukes samtidig og uavhengig av hverandre? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det stemmer i utgangspunktet at du kun kan bruke en om gangen, men hvis du kun kobler på par 2 og 3 i den ene kontakten, og kun 1 og 4 i den andre (men selvfølgelig på posisjonene til 2 og 3), og splitter på samme måte ved hjemmesentralen, kan du få 2x100 Mbit kontakter som fungerer uavhengig av hverandre. Det beste er selvfølgelig å trekke en ny kabel fra hjemmesentralen til den nye kontakten, men det er jo også mest jobb... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Da går jeg for løsningen som står i prinsippskissen. Får legge opp en ny kabel fra sentralen senere dersom de mot formodning skaffer seg en ekstra TV-boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå