geita_ Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Lurer på hvor mange som må dø før noe blir gjort, dette bare eskalerer mer og mer jo flere som kommer til europa. http://www.breitbart.com/london/2015/12/01/afghan-migrant-brutally-raped-burnt-death-young-european-wanted-break/ Endret 6. desember 2015 av geita_ Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Finnes det en god orginalkilde på det her? Edit; For jeg finner saken kun på nettsider jeg ikke har hørt om før. Endret 6. desember 2015 av Poor Leno 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Det jeg reagerte mest på var dette: "Finland’s immigration service made an announcement stating that neither murdering nor raping in Finland would block a migrant’s chances of being granted asylum" "remarking that while crimes committed abroad prior to arriving in Finland would be taken into account during the asylum decision process, ones perpetrated after arrival were not" Dette blir litt omvendt og totalt urettferdig for min del. Logikkens dager er talte. PS; Grunnen til at jeg reagerte mest på de linjene og ikke drapet er at jeg har blitt desensivitert av all faenskapen. Er liksom ikke noe nytt under sola lenger... Endret 6. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Finnes det en god orginalkilde på det her? Edit; For jeg finner saken kun på nettsider jeg ikke har hørt om før. Lykke til http://mvlehti.net/2015/06/22/ramin-azimi-vaittaa-jonnan-itse-vapaaehtoisesti-kavelleen-liekkeihin/ http://yle.fi/uutiset/porilaisen_teinityton_surmaajalle_elinkautinen_murhasta/8481737 Edit; Yle, den andre finner jeg ikke noe seriøst om. Endret 6. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Lurer på hvor mange som må dø før noe blir gjort, dette bare eskalerer mer og mer jo flere som kommer til europa. http://www.breitbart.com/london/2015/12/01/afghan-migrant-brutally-raped-burnt-death-young-european-wanted-break/ Han var ikke en ulovlig innvandrer. han hadde oppholdstillatelse, men ikke finsk statsborgerskap. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Lurer på hvor mange som må dø før noe blir gjort, dette bare eskalerer mer og mer jo flere som kommer til europa. http://www.breitbart.com/london/2015/12/01/afghan-migrant-brutally-raped-burnt-death-young-european-wanted-break/ Hvis du er av oppfatning at utlendinger stiller til mer faenskap enn folk generelt tar du feil. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 De er bare så dumme at de alltid blir tatt 4 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det er vel bevist i kriminalstatistikken at utlendinger oftere begår straffbare forhold. Uten sammenligning til den aktuelle saken forøvrig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Lurer på hvor mange som må dø før noe blir gjort, dette bare eskalerer mer og mer jo flere som kommer til europa. http://www.breitbart.com/london/2015/12/01/afghan-migrant-brutally-raped-burnt-death-young-european-wanted-break/ Hvis du er av oppfatning at utlendinger stiller til mer faenskap enn folk generelt tar du feil. Tja, statistikken til politiet sier noe annet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja, det har i mange år vært en kjentsak at innvandrere er overrepresentert på kriminalitetsstatistikkene. Det som forbauser meg, og sikkert andre, er at en del lukker øynene for dette og later som om det ikke er et problem. For det er det helt klart. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja, det har i mange år vært en kjentsak at innvandrere er overrepresentert på kriminalitetsstatistikkene. Det som forbauser meg, og sikkert andre, er at en del lukker øynene for dette og later som om det ikke er et problem. For det er det helt klart. Ja det er et problem. Jeg er for strengere straffer for både innvandrere og de som bor i landet fra før av. Forskjellsbehandling er også fy fy. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Vi trenger ikke strengere straffer for innvandrere egentlig, vi bør være strengere med å gi oppholdstillatelse og statsborgerskap samtidig som vi gjør det mye enklere å sende folk ut. En innvandrer/ flyktning/ utlending som ønsker å være i Norge vet stort sett at hvis de utfører straffbare handlinger så blir de ikke sendt ut alikevel, de gir faen. Hvis de hadde blitt sendt hjem igjen, vekk fra trygge Norge og tilbake til dritten, så tror jeg mange av de hadde tenkt seg om to ganger. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja, det har i mange år vært en kjentsak at innvandrere er overrepresentert på kriminalitetsstatistikkene. Det som forbauser meg, og sikkert andre, er at en del lukker øynene for dette og later som om det ikke er et problem. For det er det helt klart. Ja, innvandrere er overrepresentert. Helt uten om og men. Dog skal sies at de også er overrepresentert i gruppene som uansett er overrepresentert. Det vil si - som vi ser på flyktningestrømmen nå - uforholdsmessig mange unge menn. Så kan det spørres hvorfor trådstarter må til Finland for å finne eksempler på mordbrann. Det har vi da eksempler på her hjemme også, med samme motiv. Med etnisk norske gjerningsmenn såvel som innvandrere. Flere ganger hvert eneste år er det noen som bevisst tenner på bygninger med levende mennesker inni. Geir Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Send hjem utlendinger som begår alvorlig kriminalitet i Norge. Det er egentlig ikke forskjellsbehandling hvis man ser det sånn at man soner i opprinnelseslandet. Nordmenn kommer herfra, så da blir de ikke sendt ut. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 En annen ting er at vi må gjøre forholdene i fengslende enklere, mindre "behagelige", slik at det skal føles tøft å måtte sitte i fengsel. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det tror jeg nok det gjør uansett. Husk at fengsel også skal forberede folk på livet utenfor etterpå. Det hjelper ikke å ødelegge folk. Med mindre du har noen dokumentasjon på at dårligere soningsforhold gir mindre kvalitet tror jeg ikke på den løsningen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 En annen ting er at vi må gjøre forholdene i fengslende enklere, mindre "behagelige", slik at det skal føles tøft å måtte sitte i fengsel. Hvilke fengsler er det du snakker om? Vi har kun rehabiliteringsklinikker i Norge. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Det er ganske velkjent at politiet utviser "større interesse" for innvandrere som begår kriminalitet enn etniske nordmenn som gjør det. Det er nettopp av den grunn at vi sitter og diskuterer noe som foregår i Finland og til og med fordømmer det (noen av oss i hvert fall). Ingen fordømmer for eksempel finner som gjør kriminalitet fra et forum i Norge. Et annet eksempel er fokuset på overfallsvoldtekter. I følge politiets eget kjernekar-program er 40 prosent av antall anmeldte voldtekter såkalte festvoldtekter. Det utgjør per år rundt 1200 voldtekter. Men det er også et mørketall, ifølge politiet selv foregår det omtrent 8000-16000 voldtekter per år som ikke blir anmeldt til politiet. Til sammenligning forekom det 44 overfallsvoldtekter de siste tre årene. Som en talskvinne for politiet bemerket, alle disse overfallsvoldtektene ble begått av innvandrere (ofte flyktninger som har mistet retten til opphold i Norge). Det hun ikke sa, og ingen brydde seg om, var alle de festvoldtektene som ble begått av etniske nordmenn (altså resten av voldtektene). Her kan man anta at innvandrere og flyktninger sjeldent blir invitert til fester. Selv en person som etnisk norske Julio Petter Kopseng (med norske foreldre og oppdragelse) har blitt tatt for flere voldtekter enn disse overfallsvoldtektene (som selvsagt må fordømmes). Det viser egentlig det fokuset som politiet og media viser innvandrere som begår kriminalitet. En innvandrer som begår en kriminell handling er visstnok verre enn en nordmann som begår en kriminell handling. Noe som kan forklare hvorfor det er flere innvandrere enn nordmenn som blir tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå