CellularDude Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Setter stor pris på hjelp/råd til kjøp av PC til datter på 15, som skal bruke den siste del av 10. klasse og siden på VGS.Budsjettet er opptil 7000 kr. Ved evt. kjøp på nett, må den kunne leveres før jul. Foretrukne egenskaper/spesifikasjoner (+ betyr som oppgitt under, eller bedre):5 t. batteritid + 13-tommer skjerm + 8GB minne (dersom mindre, kan jeg oppgradere dette selv)SSD 128GB + Intel-prosessor Core i5 prosessor + Webkamera USB3 Sold bygget (skjermlokk, taster, ikke særlig svikt i dekselet mellom tastene) Produsent: Helst Asus eller Lenovo, men er åpen for andreMaskinen skal både brukes til skolearbeid (Office) og hjemmebruk (hovedsaklig musikk, enkelte spill og video). Det er ikke nødvendig at den skal kunne kjøre tunge spill.Har lest test av Lenovo U31-70 på Din Side, og det så ut til å være en ålreit maskin.Bruker selv Lenovo-PC på jobb og privat (begge Think Pad), og har gode erfaringer med merket. Dog er nok Think Pad utenfor budsjettet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Med det du har skrevet opp så forstår jeg ikke hvorfor du trenger hjelp Ikke spydig ment. Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 På videregående får man jo gode pc-er for rundt 900 Kr i året. Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei Jeg syns du burde ta en titt på Multicom sine bærbare Multicom Talisa U731 13.3" i3, 4Gb minne, 128GB SSD - 5800,- http://www.multicom.no/multicom-talisa-u731-133-full-hd/cat-p/c100559/p10632081 Multicom Talisa U731 13.3" i5, 8GB minne, 256GB SSD - 7300,- http://www.multicom.no/multicom-talisa-u731-133-full-hd/cat-p/c100559/p10632082 _______________________________________________________________________ + Begge maskinene er levert med siste generasjon Intel, Skylake. - Begge maskinene blir levert uten operativsystem. Jeg tror maskinene vil falle i smak med tanke på design, men også spesifikasjonene vil møte hennes smale behov. VIl holde fint med førstenevnte, og du vil også være innenfor budsjett Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) ManheiM:Takk for tipsene!! Skal sjekke dem ut Edit: De maskinene så absolutt brukende ut! At de leveres uten OS, betyr ikke noe. Man installerer rent Windows, og slipper en masse drittprogramvare å måtte avinstallere. Endret 6. desember 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå