Gå til innhold

Styring av varmepumpe (Mitsubishi?)


Anbefalte innlegg

Det er på tide å bytte ut varmepumpa, og lurte på om noen hadde erfaring med å styre en varmepumpe, helst uten IR, med dagens pumpe sliter jeg fordi IR-kommandoene er kjempelange, så vil helst ha noe med jeg kan styre via nett på annet vis, noen som har prøvd det? Har sett på "norgesfavoritten" mitsubishi i utgangspunktet, men er også åpen for andre meker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal styre varmepumper via IR, så er Global Caché sin iTach-serie utmerket. Den takler i det minste slike lange IR-kommandoer som kreves.

 

Det er IRtach jeg har nå, og får ikke til å sende alle kommandoer til varmepumpa jeg bruker nå, så jeg vil helst unngå IR, virker ikke som en løsning jeg kan stole 100% på, og det er ganske kjipt om jeg finner ut etter montering.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Driver å ser på innkjøp av varmepumpe nå selv, Panasonic har en ekstra modul fra Verisure som visstnok gir deg noe "smartmobil-tilgang".

Virka ikke som om montøren jeg prata med var helt kjent med hjemmeautomasjon, så jeg spurte ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Driver å ser på innkjøp av varmepumpe nå selv, Panasonic har en ekstra modul fra Verisure som visstnok gir deg noe "smartmobil-tilgang".

Virka ikke som om montøren jeg prata med var helt kjent med hjemmeautomasjon, så jeg spurte ikke så mye mer.

 

Jeg har jo en plugin for Verisure - men dog ikke til varmepumpe. Siden jeg ikke har varmepumpe selv er det komplekst å utvikle denne støtten men ikke umulig. og jeg har selv lyst på varmepumpe men lommeboka sier nei enn så lenge. Så om det er noen som har Versiure og Panasonic varmepumpe så kan jeg se på å inkludere dette i pluginen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Det blir nok isåfall for gjenbruk av kode, jeg bruker ikke Homeseer.

Brukte penga på varmepumpe istedenfor  :tease:

Endret av Slettet-A7VIlhBsZy
Lenke til kommentar

 

Antar du mangler en ikke der? Jeg får ikke sendt noe som helst til min panasonic med itach ihvertfall, IR-kodene er ekstremt lange, og virker som noe mistes på veien når man tar en capture.

 

AtW

Hvilken versjon av captureprogrammet til iTachen bruker du? Det var problemer med et par versjoner som ga slike resultater som du opplever.

 

 

Jeg husker ikke det på stående fot, takk for tips, jeg skal sjekke når jeg kommer hjem.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvilken pumpe bruker du mot iTach, Moskus?

En Panasonic. Stod i huset da vi flyttet inn.

Har aldri opplevd at IR-signalet ikke kommer frem. Jeg bruker blasteren, men det er kun 30 cm avstand...

 

ZXT-120 fungerer også utmerket. :)

 

Vurderer kjøpe den, funker den også på "andre ting"? Stereoanegg osv? kan den ev brukes til flere apparater samtidig?

 

Billigere her btw:

http://www.clasohlson.com/no/Z-wave,-Remotec-ZXT-120,-IR-extender-/Pr365768000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...