SuperBlackBird Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Har en bil som jeg har fått hevet kjøpet på, og som skal kjøres en 50-60 mil tilbake til tidligere eier. Problemet er at ene bremsen bak henger temmelig bra på, sist bilen ble kjørt (for et halvt år siden) så røk det av ene bakbremsen etter at jeg hadde kjørt en 4 mil lang tur. Det jeg lurer på.. Å bare kjøre med det antar jeg ikke vil gå, vil vel til slutt kunne låse hjulet? Så... er det noen "quick fix" man kan gjøre rimelig eller må man bare bytte caliper? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Skru av caliper og press tilbake stempelet. Deretter under kjøreturen bruk minst mulig bremser. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Ofte er det håndbremsen som henger seg. Bruk et stort skrujern eller et brekk jern og frigjøre spaken til håndbremsen. Ikke bruk håndbremsen etter det. 2 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Ofte er det håndbremsen som henger seg. Bruk et stort skrujern eller et brekk jern og frigjøre spaken til håndbremsen. Ikke bruk håndbremsen etter det. Du hadde helt rett! Dette gikk kjapt å løse! Tusen takk :-) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 For å komme tilbake til utgangspunktet: Å kjøre med hengende bremser er potensielt livsfarlig, i det bremsevæsken begynner å koke kan du regne med å miste det meste av bremsekraft. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå