Merko Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Hva kobler du skjermen til? Arduino? Skjermen er koblet på direkte på en Raspberry PI 2 Model B. Bare plug&play, så åpne nettleseren i fullscreen. Fungerer ypperlig. Må bare få lagt inn Firefox på den, da den hvite kanten\ramma rundt skjermen vil forsvinne med det (etter hva jeg har forstått). Når det er gjort er det bare legge inn et par kommandoer i oppstarts-profilen, slik at den automatisk åpner nettleser i fullscreen når maskinen slår seg på. (Greit ved strømbrudd ol). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Må bare få lagt inn Firefox på den, da den hvite kanten\ramma rundt skjermen vil forsvinne med det (etter hva jeg har forstått). Når det er gjort er det bare legge inn et par kommandoer i oppstarts-profilen, slik at den automatisk åpner nettleser i fullscreen når maskinen slår seg på. (Greit ved strømbrudd ol). Når du har fått dette til, så gi meg gjerne et hint om hvordan. Jeg har tenkt å lage et slikt "magisk speil" (skjerm med speilfolie på som kan vise diverse info). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Da nærmer det seg en løsning: https://www.youtube.com/watch?v=YIc7GW5x_hU Litt treg i oppstart, men betyr ikke så mye da den vil stå på for det aller meste. får se om det kan optimaliseres noe. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Kult! Du kan velge flere rom med pilknappene? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Kult! Du kan velge flere rom med pilknappene?Pr nå så er det til endring av temperaturen i det aktuelle rommet. Tenker det blir til at jeg kan trykke på tannhjulet, slik at jeg får en oversikt over rommene jeg vil gjøre endringer på. Med dette systemet så kan man jo lage interne iP-telefoner med kamera ol veldig enkelt. Synd jeg bor alene i en leilighet :-P Kanskje lage et proof of Concept for moro. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Med dette systemet så kan man jo lage interne iP-telefoner med kamera ol veldig enkelt. Synd jeg bor alene i en leilighet :-PJeg har FreePBX kjørende og bruker SIP. Men er det noen hendige SIP-klienter til RPi? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Med dette systemet så kan man jo lage interne iP-telefoner med kamera ol veldig enkelt. Synd jeg bor alene i en leilighet :-PJeg har FreePBX kjørende og bruker SIP. Men er det noen hendige SIP-klienter til RPi? Har mer eller mindre ingen erfaring med SIP-klienter. Skulle jeg ha laget noe så hadde jeg koda sammen noe med bruk av www.appear.in nettsiden Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Da nærmer det seg en løsning: https://www.youtube.com/watch?v=YIc7GW5x_hU Litt treg i oppstart, men betyr ikke så mye da den vil stå på for det aller meste. får se om det kan optimaliseres noe. Lurer på å prøve det samme, hvordan har du satt opp nettsiden slik at den virker mot Homeseer? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Da nærmer det seg en løsning: https://www.youtube.com/watch?v=YIc7GW5x_hU Litt treg i oppstart, men betyr ikke så mye da den vil stå på for det aller meste. får se om det kan optimaliseres noe. Lurer på å prøve det samme, hvordan har du satt opp nettsiden slik at den virker mot Homeseer? Eksempel: <form action="http://HOMESEER-IP/deviceutility" method="post" target="hidden-form"> <input type="hidden" name="ref" value="19"> <input type="hidden" name="action" value="devicecontrol"> <input type="hidden" name="CAPIControl" value="0"> <button id="btnSubmit" onClick="submitForm(this.form);" role="button" > </button> </form> 19 = Device ID'en. Den finner du om du feks tar musepekeren over en av nodene slik at du får opp hva den linker til: Value; 0 = på 1 = Av. i Chrome eller Firefox så kan du også høyreklikke på knappene i Homeseer, så velge Inspiser Element: Om det er andre ting du skal kontrollere, så kan du enkelt se hvilke verdier dem sender der. Edit: Om du ikke har noe erfaring med HTML tidligere, så kan jeg smelle opp et eksempel senere om du ønsker? Endret 31. desember 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Takk for eksempelet ☺ Kom gjerne med et eksempel på hvordan du henter ut temperaturen slik som på videoen din f.eks? Koden over brukes for å endre en device status, hvis jeg forstår riktig? Kan man trigge en event på samme måte? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Sånn for oversikten sin skyld så foreslår jeg at html styring av HS tas i en egen tråd. Denne handler jo om HSTouch. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Takk for eksempelet ☺ Kom gjerne med et eksempel på hvordan du henter ut temperaturen slik som på videoen din f.eks? Koden over brukes for å endre en device status, hvis jeg forstår riktig? Kan man trigge en event på samme måte? I filmklippet mitt var temepraturen noe jeg la inn manuelt, ikke noe som var kodet sammen. Slik at jeg kunne se hvordan det ville bli seende ut. Skal du hente ut temperatur, så må du bruke PHP (aner ikke om det går med javascript). Ellers så skal man kunne bruke JSON, men har ingen erfaring med det enda. Jeg kan smelle isammen et eksempel med PHP iløpet av helgen hvertfall Ellers så skal man kunne trigge events på tilsvarende måte som den HTML metoden ja. Sånn for oversikten sin skyld så foreslår jeg at html styring av HS tas i en egen tråd. Denne handler jo om HSTouch. God ide Endret 31. desember 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Lydfiler? Heisan. Har noen en samling med gode lydfiler andre kan bruke? Trykk på knapp - i forskjellige varianter. Timesignal, vekkesignal osv. Gjenbruk - er lat... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Er en god del forskjellige her: https://freesound.org/ 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Lydfiler? Heisan. Har noen en samling med gode lydfiler andre kan bruke? Trykk på knapp - i forskjellige varianter. Timesignal, vekkesignal osv. Gjenbruk - er lat... Hvordan skal du bruke dem i HSTouch? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Fermate. Trykk på knapp - i forskjellige varianter. Timesignal, vekkesignal osv. Jeg har noen lyder, men er neppe den første som vil ha litt lyd. Gjenbruk... 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Spiller du av en Wav fil når du trykker på en knapp?Var ikke klar over den funksjonen. Lurer på hvor jeg ville brukt den? -For å bekrefte at en knapp var trykket da kanskje.. Bruker du å spille av andre lyder over HSTouch også? Når da? (Bortsett fra vekking da, det jo obvious) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Ja, ActionWhenPressed, Play... Hører ofte nyhetene, da er det greit med et PIP, PIP 1 minutt før hel time. Osv. Det ligger jo noe i HS-mappa men jeg får google etter samlinger. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Tablet lyskontroll work in progress. Slider og knapp til høyre endres alt etter hvordan knapp man trykker på. Er noe jævla pirk å få alt slik man vil ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå