GeneralVirus Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei. Driver å leker meg med HStouch designer igjen, lenge siden sist jeg holdt på med det. Oppsettet mitt trenger oppfriskning. Post skjermbilde av deres oppsett, så kan vi inspirere hverandre. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Holder selv på med design til HomeSeer som jeg skal kjøre på nettbrettet. Kan legge ved noen bilder så fort det ser nogenlunde greit ut. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Henger meg på, vil gjerne tegne opp rommene i 3D med lamper og lys. Hva bør jeg bruke? Vil helst kunne skalere det for bruk på mobil, ipad og pc. Samt ipad 7 med stor oppløsning om 4 år. Ideer til software? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Henger meg på, vil gjerne tegne opp rommene i 3D med lamper og lys. Hva bør jeg bruke? Vil helst kunne skalere det for bruk på mobil, ipad og pc. Samt ipad 7 med stor oppløsning om 4 år. Ideer til software? Jeg lager designet i HTML\CSS, da jeg enkelt kan skalere det til TV, nettbrett og telefonen. Lite utkast, veldig mye som gjennstår. Dette er til et nettbrett som skal være fastmontert på veggen ved døra. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Hvordan får du det inn i HSTouch fra HTML/CSS? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Bruker ikke HSTouch. bruker bare vanlig nettside, så henter jeg informasjonen fra HomeSeer nettsiden. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Bruker ikke HSTouch. bruker bare vanlig nettside, så henter jeg informasjonen fra HomeSeer nettsiden. Hendig, men hvordan håndterer du oppdateringer? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg bruker som mange vet, Powerpoint til å tegne opp HST interfacene mine... Her er et par eksempler på iPad som henger på veggen: 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Her er et par fra Mobilen: 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Og et par fra "Control Pad": 1 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Henger meg på, vil gjerne tegne opp rommene i 3D med lamper og lys. Hva bør jeg bruke? Vil helst kunne skalere det for bruk på mobil, ipad og pc. Samt ipad 7 med stor oppløsning om 4 år. Ideer til software? Jeg lager designet i HTML\CSS, da jeg enkelt kan skalere det til TV, nettbrett og telefonen. Lite utkast, veldig mye som gjennstår. Dette er til et nettbrett som skal være fastmontert på veggen ved døra. Denne er jeg interessert i, siden Hstouch ikke finnes til windows 10 mobile Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Denne er jeg interessert i, siden Hstouch ikke finnes til windows 10 mobileJeg har skrevet en app til Windows Phone/Mobile, og har begynt på en native Universal Windows 10 app. På Windows 10 har du vel også mulighet til å installere denne selv om du ikke har en utvikler-konto. Send en PM. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Bruker ikke HSTouch. bruker bare vanlig nettside, så henter jeg informasjonen fra HomeSeer nettsiden. Hendig, men hvordan håndterer du oppdateringer? Må nesten prøve litt forskjellig så se hva som blir best, men forløpig blir det nok bare et PHP Script som går igjennom HomeSeer-nettsiden, henter ned all informasjon og lagrer det i en MySQL database, som igjen mater selve nettsiden nettbrettet kjører på ved hjelp av AJAX (Slik at siden kan motta oppdateringer uten at man må 'refreshe' nettsiden). Da det er veldig lite informasjon som hentes, så er det mulig jeg bare hopper over MySQL databasen og henter informasjonen direkte. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Litt av mitt oppsett. Begynner å ligne noe etter litt fikling i helga. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Bruker ikke HSTouch. bruker bare vanlig nettside, så henter jeg informasjonen fra HomeSeer nettsiden. Hendig, men hvordan håndterer du oppdateringer? Må nesten prøve litt forskjellig så se hva som blir best, men forløpig blir det nok bare et PHP Script som går igjennom HomeSeer-nettsiden, henter ned all informasjon og lagrer det i en MySQL database, som igjen mater selve nettsiden nettbrettet kjører på ved hjelp av AJAX (Slik at siden kan motta oppdateringer uten at man må 'refreshe' nettsiden). Da det er veldig lite informasjon som hentes, så er det mulig jeg bare hopper over MySQL databasen og henter informasjonen direkte. I så fall har jeg et forslag: HomeSeer støtter JSON, det er uendelig mye kjappere enn å parse HomeSeer-nettsiden. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 I så fall har jeg et forslag: HomeSeer støtter JSON, det er uendelig mye kjappere enn å parse HomeSeer-nettsiden. Ah kult. Skal sjekke opp i det. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Noen bilder fra mitt prosjekt, ikke helt ferdig enda. Design i powerpoint etter YouTube-guide fra Fermate. Kjøres i 1280x800 på to Lamina-tabs med Windows 8.1. Planen er å etterhvert bytte ut den ene med en iPad2, og lage noe lignende design til telefonene. Endret 7. desember 2015 av Sindre Aleksander 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Kult Bruker du Powerpoint2HSTouch Utility'en i Versjon 8.1 ? G Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Tenkte jeg skulle ha en slags termostat i forskjellige rom, hvor jeg kan endre temperatur, se strømforbruk i det aktuelle rommet ol. Tenker jeg har skjermen vedsiden av eksisterende lysbrytere som er ved inngangen til rommene. 3.5" skjerm fungerer perfekt. Nå må jeg bare designet et skall, så printe ut. så ser det litt penere ut også. Første utkast: Endret 8. desember 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Hva kobler du skjermen til? Arduino? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå