voltrex Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hvordan er disse i sammenligning? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Du får nok mest sannsynlig ut litt ekstra kraft i den lavste bassen med SVS. XTZ er litt mer allround. Har kun testet SVS (annen type) i ett vanskelig konferanselokale, mens jeg hadde 12.16 fra XTZ i mange år. SVS har etter hva jeg har lest oppover gjort seg absolutt best til film, litt mindre til musikk, da den ikke er like "god" som andre høyere opp i registret. Men i det lave frekvensene så er de veldig gode. Må betale veldig by mer for å få bedre kvalitet der nede enn SVS får til. Lsound som selger SVS, har noen Definitive Technology Supercube på "tilbud", demobrukte. Disse gir utrolig mye for pengene. Gikk selv for en utgått Referance til nesten halv pris der tidligere i år. Selskapet er ikke så kjent som SVS her i Norge, men de sparker skikkelig i fra seg til å være så små. Min med 3x14" måler kun 43cm alle veier, og det er den største de har. Den er også mye penere enn SVS/XTZ sine for stuebruk, men litt mindre håndterbar pga stoffet rundt, en ikke vanskelig, De har også veldig mye kraftigere forsterkere enn SVS/XTZ normalt bruker, noe som gir enda bedre kontroll over basselementet, noe som er veldig viktig når det kommer til bass. Lsound har også gratis test hjemme, men usikker på om dette gjelder lagersalg utgavene i Outlet. http://www.lsound.no/collections/outlet Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Husk at det er forskjeller innad i merkene. SVS er ikke sånn eller sånn. SB-serien (lukket kammer) er mer ment for musikk, med større hurtighet. PB-serien (kammer med port) er noe mer rettet mot film og spiller virkelig kjellerdypt, men ikke helt på topp til musikk. SB2000 er forrykende til musikk og du må godt opp i pris før det blir bedre av betydning. XTZ kjenner jeg for lite til dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå