Onkel Kompost Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Undertegnede har dette hovedkortet. Jeg har to maskiner stående. Denne med Aopen hovedkortet mitt + en XP 1800+ (med palomino kjerne), og en med et MSI hovedkort og en duron 1300 på. XPen bruker jeg til Windows Xp, dvs spill og slikt, mens Duronen står i linux-maskinen min. Jeg så tilfeldigvis over noen gamle ordrebekreftelser som jeg hadde liggende og så følgende. Spillemaskinen min står med 2*256 MB PC2100 NoName RAM, mens Linuxputeren har fått 2*256 PC2700 Geil RAM. Dermed slo det meg at noe av det lureste jeg kunne gjøre var å bytte om på RAMen, og med det samme lurte jeg på om jeg skulle oppgradere med en 512 PC2700 Geil brikke, siden denne bare kostet en 700 kr. Så nå er spørsmålet mitt som følgende: Jeg antar at det er mulig å fylle alle minnebrønnene med RAM, men er ikke sikker og har heller ikke lyst å investere cash om det ikke fører til noe annet enn trøbbel. Dernest lurer jeg på om jeg må re-innstallere Windows for å være sikker på at jeg ikke får trøbbel OM nå jeg oppgraderte RAMen. Jeg tviler på at jeg må dette siden Snekkern driver og tester ut RAM over en lav sko, og jeg antar at han ikke hadde giddt innstallere Windows om og om igjen. Som sagt, jeg antar at begge deler skal gå greit, men jeg kom til at det kanskje ikke var så utrolig dumt å være 100% sikker på at alt går i boks, og det var derfor jeg følte for å skrive dette innlegget. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Burde funke greit dette, trenger ikke reinstallere bios! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Hmm, da tror jeg minsanten meg jeg skal bestille meg noe mere RAM og noe annet stæsj fra PSdata (blir litt vel trist å bare bestille ram og betale over 100 kr i frakt på det) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis du forhåndsbetaler med Visa på Psdata tror jeg du slipper unna med 70-80kr. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Hehe, hadde det vært 110 (som jeg tror var det siste jeg betalte) -80 så hadde det vært greit nok. Men vi får se. Trenger jo en HD blant, får bare se hva jeg har lyst til å investere i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå