Gåvekk123 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei. Har alt jeg trenger for å bygge vannkjøling i datamaskinen bortsett fra cpu blokk. Enkelt og greit: går det å bruke en blokk fra fks en Corsair H80 og koble den på. Har flere sånne liggenede Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det går jo det hvis du kan koble slangene til H80 blokka. Om det er lurt er en helt annen sak. Jeg tror det er best å svare nei Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Overhodet ikke anbefalt Lenke til kommentar
Gåvekk123 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Overhodet ikke anbefalt Men det går? Er ikke snakk om å bruke pumpa som er på den. Er bare for å få vannet igjennom. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Selvfølgelig går det hvis blokka passer til sokkelen. Det blir bare hjemmemekk for å få koblet til slanger så vannet strømmer gjennom siden delene ikke er laget for å passe om hverandre. Lykke til, får håpe det ikke begynner å lekke så hele PC'en kortslutter og dør. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Er det ikke bedre å bare selge H80-en istedenfor å risikere lekk? 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Det skal jo gå. Du må da kappe slangene på AIO'n og måle ID. Deretter må du ha en overgang fra denne slangen til slangene du skal ha ellers i bygget. https://www.techbay.no/category.html/overganger Anbefales ikke. Det blir stygt, du får 4 ekstra punkter med slangeklemme som kan lekke. Du vil jo også få større område med lavt tverrsnitt, som gir restriksjoner på massestrøm. I tillegg er kvaliteten på Corsair AIO sine slanger dårlig (subjektiv erfaring). Gjør du det så skyll iallfall gjennom blokka skikelig først. Denne inneholder nok en rimelig seig guffe, som du ikke ønsker å blande med væsken du skal bruke ellers (EK, AquaComputer, Mayhem eller hva enn). Endret 6. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gåvekk123 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Testet litt nå, og alt av slanger passet perfekt. Trengte ikke slangeklemmer en gang. Den ligger på rundt 30c-35c ved lett bruk, men når jeg tester den på prime95 så skyter den fart opp til 90c. Vannet flyter fint igjennom og alt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hvordan har du koblet dette da? Nipler fra AIO slangene mot rad elns? Lenke til kommentar
Gåvekk123 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Var en h60 v2 som jeg brukte. Ikke h80. Bomma litt der. Jeg tok bare slangene helt av og satt dem nye rett på. Passa fint. Eneste er at hullet i nippelene på blokka er litt mindre i forhold til slangene mine. Endret 6. desember 2015 av Gronlund Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Sikkert lurt å bruke, står jo en pumpe der inne som ikke går da. Vil tro det gir god flow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå