SjurL Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hadde Windows 7og fikk problemer med at det hele tiden spørres etter Programutvidelse av typen (.dll). Det er noe som går i loop... Fikk så oppdatert til Windows 10 og det var noe jeg gjorde som gjør at det nå hele tiden åpner Notisblokk. Ikke stort bedre:-( Hvordan blir jeg kvitt dette som går i loop hele tiden? Hvordan får jeg Notepad til å slutte å kjøre? Hva er det som generer oppstarter av Notepad? Endret 6. desember 2015 av SjurL Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Når/ "hvordan" blir notepad åpnet, skjer det tilfeldig eller konstant? Du bare oppdaterte til Win 10, ikke en clean install? Det har vært problemer med å oppdatere Windows i mange (alle?) versjoner, det er grunnen til at det alltid er anbefalt å ta en clean install. Ta backup og sleng inn Win 10 fra en minnepinne, ikke behold noe ("slett alt" eller "ikke behold noe" heter vel alternativet når man starter installasjonen fra USB/ DVD på norsk) Lenke til kommentar
SjurL Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Når/ "hvordan" blir notepad åpnet, skjer det tilfeldig eller konstant? Du bare oppdaterte til Win 10, ikke en clean install? Det har vært problemer med å oppdatere Windows i mange (alle?) versjoner, det er grunnen til at det alltid er anbefalt å ta en clean install. Ta backup og sleng inn Win 10 fra en minnepinne, ikke behold noe ("slett alt" eller "ikke behold noe" heter vel alternativet når man starter installasjonen fra USB/ DVD på norsk) Begge deler...dvs. det åpner seg stadig vekk, forsåvidt i et jevnt tempo. Det var problemer før jeg oppdaterte også, men da ikke med Notisblokk (tror det har med noe jeg gjorde innpå oppgavebehandlingen. Bare oppdatering til Win10, ja Lenke til kommentar
SjurL Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Problemet er at jeg har et viktig program som jeg trenger i morgen tidlig og ønsker ikke å ta sjansen på at jeg ikke klarer å installere det selv. PS Får vel ikke uten videre slått av notepad.exe? Eller er det mulig å gjøre noen grep? Har også prøvd å skru av noen Windowsfunksjoner.. Endret 6. desember 2015 av SjurL Lenke til kommentar
SjurL Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Det kom altså etterspørsel etter en programutvidelse. Og shell32.dll ble nevnt. Innpå Oppgavebehandling var det filer med .32*exe i bruk. Og Rundll32 var innvolvert. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Er det en bærbar PC? Det er mest sannsynlig pekeplaten sin feil. Sjekk her for hvordan man fikser det problemet med at en pekeplatekombinasjon åpner notepad http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/windows-7-64bit-notepad-opens-randomly-blank/dcaa3697-32c0-4bf7-9e0b-a447a36c206a?page=2 Hmm, jeg sitter på en Win 10 laptop, men finner ikke noe synapsis greier. Det høres alikevel ut som en "fingerkombinasjon" med pekeplaten som skaper problemet. Må innrømme at jeg synes dette er merkelig og det er antagelig mer enn litt irritabelt for deg Endret 6. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
SjurL Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Tror nok ikke det. Har skiftet touchpadén på en tidligere Lenovo, men den har fungert greit på denne (T430p). Og det er et helt nytt problem; ikke noe som kommer og går pga. dårlig kontakt e.l. Tror jeg går til det skrittet og reinstallere. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Har du hurtigknapp for Notisblokk? Noen ganger kan det være så enkelt som at det er noe som forårsaker at det er kontakt og programmet åpnes i tide og utide. Pirk ut knappen og fjern eventuelt fremmedlegemer , sørg så for frie luftveier Lenke til kommentar
SjurL Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Er det en bærbar PC? Det er mest sannsynlig pekeplaten sin feil. Sjekk her for hvordan man fikser det problemet med at en pekeplatekombinasjon åpner notepad http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/windows-7-64bit-notepad-opens-randomly-blank/dcaa3697-32c0-4bf7-9e0b-a447a36c206a?page=2 Hmm, jeg sitter på en Win 10 laptop, men finner ikke noe synapsis greier. Det høres alikevel ut som en "fingerkombinasjon" med pekeplaten som skaper problemet. Må innrømme at jeg synes dette er merkelig og det er antagelig mer enn litt irritabelt for deg Du har delvis rett, det hadde noe med musepekeren å gjøre, dvs. det var USB-enheten som sender trådløse signaler til musa. Min fru oppdaget dette:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå