Gå til innhold

nokia 6600

gnomen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv nokia 6600, og den er stapp full av feil, dessuten lusker det eksplosive baterier i disse tider...

Her er hva jeg svarte mpx:

Hei. Jeg kjøpte en Nokia 6600 mobiltelefon fra dere for en liten stund siden. Men det viser seg at det er mange forskjellige rare ting med den.

Har bare behandla den bra, og siden den er veldig dyr og forholdsvis ny, har den ennå ikke falt i gulvet.

Den har en såkaldt "død piksel" øverst i venstre hjørne, som er veldig iriterende og lyser rødt, foreksempel da jeg ser på et bilde av en person når jeg blar gjenomm telefon listen.

Programmet som jeg instalerte på dataen min (cd-romen) finner ikke telefonen selv når jeg får overført filer fra datan til 6600, med en helt vanlig IR.

Den klikker av og til på oppstarten da man skal taste pinkoden, og slår seg av.

Bateritiden er ikke over 200 timer slik det står, men 2-3 dager.

Noen ganger bruker den utrolig lang tid på å åpne små filer.

Det virker som om Nokia 6600 er for avansert for nokia selv, da de sender ut opptil 25-50% av 6600ene sine med døde piksler og andre feil.

Siden jeg er en kar som ofte bytter mobil og selger den gamle, er jeg opptatt av at den er 100% god som ny.

Hva kan jeg/dere gjøre med disse feilene??

Lenke til kommentar
Har selv nokia 6600, og den er stapp full av feil, dessuten lusker det eksplosive baterier i disse tider...

Her er hva jeg svarte mpx:

Hei. Jeg kjøpte en Nokia 6600 mobiltelefon fra dere for en liten stund siden. Men det viser seg at det er mange forskjellige rare ting med den.

Har bare behandla den bra, og siden den er veldig dyr og forholdsvis ny, har den ennå ikke falt i gulvet.

Den har en såkaldt "død piksel" øverst i venstre hjørne, som er veldig iriterende og lyser rødt, foreksempel da jeg ser på et bilde av en person når jeg blar gjenomm telefon listen.

Programmet som jeg instalerte på dataen min (cd-romen) finner ikke telefonen selv når jeg får overført filer fra datan til 6600, med en helt vanlig IR.

Den klikker av og til på oppstarten da man skal taste pinkoden, og slår seg av.

Bateritiden er ikke over 200 timer slik det står, men 2-3 dager.

Noen ganger bruker den utrolig lang tid på å åpne små filer.

Det virker som om Nokia 6600 er for avansert for nokia selv, da de sender ut opptil 25-50% av 6600ene sine med døde piksler og andre feil.

Siden jeg er en kar som ofte bytter mobil og selger den gamle, er jeg opptatt av at den er 100% god som ny.

Hva kan jeg/dere gjøre med disse feilene??

Må si jeg blir veldig provosert når jeg leser en slik mail.

Det virker som all sunn fornuft og folkelig være måte har vært helt fraværende.

Hvorfor må du være så agresiv, hvorfor føler jeg at du føler deg lurt ved å kjøpe den mobilen?..var det noen som prakket den på deg??? Nei..du kjøpte den frivilig.

Selv synes jeg du bare setter deg selv i et veldig dårlig lys, ber om dårlig samarbeid fra MPX og har liten eller ingen forståelse for hvor komplisert det er å produsere en mobiltelefon.

Ja du har vært uheldig og fått problemer med en mobil....men å slutten med "hva skal dere gjøre for å fikse dette"....altså...det må da finnes en finere måte å ha en dialog på.

"jeg føler denne mobilen ikke svarer til mine forvetninger. Jeg regner med det er en mulighet for å returnere den i bytte mot en feilfri tilsvarende en."

Og du gjør jo ikke MPX noe roligere når du tilogmed bedyrer deg med å SI at den ikke har gått i gulvet....hadde jeg vært kundesuport hadde jeg blit en smuuule mistenkelig.

Det at du ikke finner mobilen via bluetooth er det jo strengt tatt overhode ikke noe MPX kan gjøre det...det er driverne til bluetooth enheten og Nokia som må ta tak i.....selv om du fikk en ny feilfri 6600 vil dette fortsatt vedvare...du kan også søke på forumet her om andre som har hatt det problemet...og løst det!

...det som fikk meg til å dra på smilebåndet var din referanse til standby tid...greit..Nokia har smurt tykt på..men du er klar over at den tiden er referert til standby av en mobil som bare står...og ikke brukes. Du kan sammenligne det med diskusjonene som var rundt monitorer for 3 - 4 år siden..hvor produsentene oppga kasse mål..og ikke faktisk mål på skjermene. Ved normal bruk....så vil den vare rundt 3 - 4 dager. Selv hadde jeg null eller ingen illusjoner om 200 timers standby...men greit...

Men jeg håper du får byttet den...og det vil du. Slik er loven...og at du vil bli fornøyd når du får den uten skjerm feil..resten..kan ikke MPX gjøre stort med...

AKIRA

Lenke til kommentar
Må si jeg blir veldig provosert når jeg leser en slik mail.

Det virker som all sunn fornuft og folkelig være måte har vært helt fraværende.

Selv synes jeg du bare setter deg selv i et veldig dårlig lys, ber om dårlig samarbeid fra MPX og har liten eller ingen forståelse for hvor komplisert det er å produsere en mobiltelefon.

Ja du har vært uheldig og fått problemer med en mobil....men å slutten med "hva skal dere gjøre for å fikse dette"....altså...det må da finnes en finere måte å ha en dialog på.

"jeg føler denne mobilen ikke svarer til mine forvetninger. Jeg regner med det er en mulighet for å returnere den i bytte mot en feilfri tilsvarende en."

Og du gjør jo ikke MPX noe roligere når du tilogmed bedyrer deg med å SI at den ikke har gått i gulvet....hadde jeg vært kundesuport hadde jeg blit en smuuule mistenkelig.

AKIRA

Dette blir feil. Når man betaler rundtom 5000 kroner for en mobiltelefon forventer man, og etter min mening bør man forlange at det meste er i orden. At mange telefoner har samme feil er heller ikke akseptabelt, fordi dette skal være en high-end telefon.

Du skriver "og har liten eller ingen forståelse for hvor komplisert det er å produsere en mobiltelefon". Det er faktisk ikke SÅ komplisert. Jeg mener, ett firma som Nokia, som så og si bare driver med telefoner (vet det er å overdrive), bør jo selvsagt klare å lage en telefon i denne kvalitetsklassen uten så mange feil som 6600 har.

Når det gjelder topic:

6600 er en meget bra telefon, i alle fall hvis du får en som er feilfri. Egentlig er det ikke ett stort problem, i alle fall ikke hvis du kjøper hos forhandler (ikke over internet), da du kan få ny telefon på dagen hvis du merker en feil på telefonen.

Lykke til, det er en meget bra telefon, og jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale den. Dog prisen er noe høy... :roll:

Lenke til kommentar

Kommer jo ikke som en bombe at 6600 ikke er feilfri,i motsetning til hva siemens gjør med sx1 utsetter den for å ordne bugs og feil,slik at den blir best mulig når den kommer ut.Så selger nokia sin ganske tidlig,ser ikke ut som de har testa 6600 godt nok og heller konstrerte seg for å gi ut mobilen ut før konkurentene sx1 og sendo sin.Da er de jo ikke bombe at nokia er størst i europa på mobil siden de er som regel først ute.

Vet at pixelfeil er vanlig på lcd men har ikke lest noe om pixelfeil på andre mobiler som p800(får se når sx1 kommer)men har lest at 6600 har en del software feil og. ;)

personlig venter jeg på sx1,når jeg skal ha en mob til 5k så forventer jeg den skal være mest mulig feilfri. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...