FB.934880505 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Har en pc som rett etter ny installasjon ikke vi liste oppdateringer i Windows update. Den installerer Windows update agent hver gang, men ikke noe mer. Et tips var å gå tilbake til tidligste system restore point, da så det ut til å virke for den listet 207 oppdateringer etter bare noen sekunder, men når den startet å laste ned feilet den så klart ettersom man skal starte på nytt etter å ha installert Windows Update Agent. Jeg har ved flere anledninger latt den stå i over en time uten at den har funnet noen oppdateringer.Dette fører også til at den ikke vil oppgradere til Windows 10.Når jeg går til et sted hos MS der jeg kan trykke oppgrader så laster den ned Windows 10 og starter installasjonen, men den skal også sjekke Windows update og der stopper det...Jeg lastet ned Windows 7 Pro fra en torrent side, men har aktivert med nøkkelen som fulgte med pc-en.Maskinen er en eldre HP sak jeg kjøpte på konkurssalg (E8400, 4gb ram) som jeg planla at skulle stå i boden min så jeg kunne bruke til Spotify samt se videoer og tegninger i forhold til hobbyen min. Noen tips til hva jeg kan forsøke? Endret 6. desember 2015 av FB.934880505 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Kan jo være noe rart med den iso'en du lastet ned. Med ny installasjon - mener du da at du formatterte systempartisjon før du installerte Windows på nytt? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Med nyeste versjon av Windows 10 (build 10586), skal det gå an å aktivere med Windows 7 / 8 produktnøkkel. Så lenge den produktnøkkelen er aktivert på samme maskin tidligere. Så last ned nyeste Windows 10 ISO og installer fra DVD / minnepenn. Hopp over inntasting av nøkkel under innstallasjonen og aktiver med Windows 7-nøkkelen din etterpå. Lykke til! Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Kan jo være noe rart med den iso'en du lastet ned. Med ny installasjon - mener du da at du formatterte systempartisjon før du installerte Windows på nytt? Jeg startet installasjonen fra en USB minne penn og valgte der å formatere begge harddiskene som sto i pc-en før jeg gikk videre. Situasjonen har utviklet seg noe siden i natt. Ettersom at jeg aldri får noe resultat av trykke på Se etter oppdateringer, satt jeg den til å automatisk se etter og installere oppdateringer ved neste hele time (05:00). Når jeg da sjekket til pc-en så jobbet harddisken som bare det. Etter det gikk jeg og la meg og i dag så viser den at den sist installerte oppdateringer 05:39, men den har fortsatt aldri sjekket etter oppdateringer... Når jeg sjekker oppdateringene som er blitt installert ser jeg at over halvparten har feilet. Jeg sjekket feilkoden på en av dem og ble der anbefalt å laste ned Windows update readiness tool fra MS som skal sjekke om det er noe galt med Windows. I mens har jeg koblet til et trådløst tastatur, dette brukte Windows update for å installere og det fungerte fint... Om ikke Windows Update Readiness Tool funger så tester jeg din løsning Pey'J. Jeg ser bare ingen garanti for at den ikke stopper på Windows update når W10 er ferdig installert også. Takk for tips! Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Med nyeste versjon av Windows 10 (build 10586), skal det gå an å aktivere med Windows 7 / 8 produktnøkkel. Så lenge den produktnøkkelen er aktivert på samme maskin tidligere. Så last ned nyeste Windows 10 ISO og installer fra DVD / minnepenn. Hopp over inntasting av nøkkel under innstallasjonen og aktiver med Windows 7-nøkkelen din etterpå. Lykke til! Det skal også sies at harddiskene i denne kan være slitne da de er 250GB disker. Når jeg sist brukte pc-en (test versjon av Windows Server 2012) så brukte jeg en SSD, men pga begrensninger i SATA grensesnittet takler den kun 150Mb/s så jeg syntes det var litt bortkastet. Ser nå ut som om Windows Update Readiness Tool skal stå å søke etter oppdateringer på pc-en like lenge som pc-en søker etter de på nett... Ser at det står at man ikke kan bruke linken til å laste ned W10 om man har volum lisens, mistenker at det er det jeg har ettersom jeg valgte det når jeg ringte MS sin telefonsvar for å aktivere W7. Jeg kommer til å teste det uansett. Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Virker som om Windows Update Readiness Tool fikset problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå