Anterialis Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei, I dag tidlig la i plutselig merke til en firkantet skygge nederst sentralt på TVen. Det er ikke helt svart, men alle farger er svakere/mørkere enn ellers på skjermen. Den firkantede skyggen er ikke skarpt avgrenset til resten av tvbildet, snarere er det 1 cm igjen/overgang. Skyggen er helt firkantet og måler 31x6 cm. Tv-en er 5 år gammel ca, ingen kvittering/garanti igjen.. Hva kan dette være? Dyrt å reparere? Forsøkt til ingen nytte: - Dra ut strømmen i flere timer - Ha tv-en påslått influere timer - fabrikk reset - oppgradert til siste FW (v4.x) Se bilder. På forhånd tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Virker som en del av panelet er dødt; Jeg ville ikke prøvd å fikse dette på en 5 år gammel TV. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Takk for svar! Men iom at det er farger - ja "normalt" - bak denne mørke skyggen, betyr vel det at LCD panelet ikke kan være helt gåent? Hadde det vært helt svart ville det vært annerledes... Og dette er bakgrunnsLED, ikke kantLED. Om det spiller noen rolle. Andre meninger? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Mulig at noen av led lysene har slukket, eller kretsen som går til lysene har tatt kveld. Ta med deg bildene å gå til Elesco eller en annen TV reperatør og spør om de vet hva det er og hva det evt vil koste. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Supert tips, takk! Ja detter altså bakgrunnsLED som slår av soner på TVen. Dette feltet minner om hva jeg har lest om disse feltene.. Igjen, takk for tips! Og andre, kom gjerne med innspill/meninger. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Liten dump... Andre som har erfart lignende problem som meg? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Antar det er en serie med baklysdioder som er ute av drift ja. Kanskje ikke umulig å feilsøke på. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Da skal jeg forhøre meg med en lokal TV-reparatør ift. pris på dette... Kjedelig at sånt skjer på en akkurat 5 år gammel tv (les reklamsjon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå