Gå til innhold

SVS subber ,crossover,og phase instillinger på sub og forsterker.

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk B&W 802D som fronter og har 2 stk SVS PC-2000 som står 60-70cm bak hver front.

På subbene så har jeg fase instillinger.  Er det ved 0 eller 180 grader elementet på subben går motatt av bassen på frontene?

Slik det ser ut som så så er bassen dypest på 0 grader, men siden subben er litt bak så burde vel ikke det vert forsinkelse med snarerer tvert imot så burde bassen komt litt tidligere.

Jeg vil jo ikke at bassen skal ligge etter .hva gjør jeg då ?

og så har jeg classe ssp600 som preamp. Når det gjelder crossover hva burde den stå på ? 40-hz er laveste. kan ikke si å merke forskjell på 40 50 60 70 80 osv.

Skal crossover på subben stå på maks? Den lager klart mest dyp-bass (Brommerlyd) når den står på 50hz. når den står på 160hz eller LFE som er høgste justering så spiller den høgere med ikke så dypt.på en måte  som at den spiller høyere frekvenser noe som jeg ikke syns en sub skal gjøre. den skal ta seg av bromminga.

håper dere guruer kan gi noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

180 grader forskyvning betyr at de går motsatt. Tidsforsinkelse har vel ingen betydning for lave frekvenser, det man trenger er at bassen er i fase.

Du har to lavpassfiltere, en i forforsterker og en i sub. Du trenger bare en av dem. Hvis sub står på max betyr det antagelig at det filteret ikke er aktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...