Gå til innhold

Rundkjøring på motorvei

ITtraktor

Anbefalte innlegg

http://www.side3.no/motor/vegvesenet-norge-har-na-halvparten-av-all-motorvei-som-vi-trenger/3423167160.html?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget-54bff77260286&utm_content=www.side3.no

I følge statensvegvesen er vist nå en firefeltsvei med rundkjøring og for så vidt busslommer klassifisert som motorvei. Og de påstår dermed at Norge nå har 600 km med motorvei. Er det bare jeg som synes at dette høres rart ut, jeg har ikke hørt om noen andre land som vil klassifisere dette som motorvei? Dessuten har veien gule og ikke blå skilt slik som en motorvei skal ha. Jeg kan i beste fall gå med på å kalle dette motortrafikkvei. Nei, dette synes jeg var svakt av Statens veivesen. Noen som vet hvor mye(lite) motorvei Norge faktisk har dersom man følger den faktisk defenisjonen? 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Litt dumt og henvise til en betalings side syntes jeg.

Jeg er ikke veldig lysten på og betale for og se hva diskusjonen handler om..

Det er bare å slå av Ad-block(eller hva du nå bruker) så får du lese...

Nope, det hjalp ikke og slå av for nettsiden

Adblock hvitlista nettavisen.no, ikke side3.no,  Kanskje nettavisen eier side3?

Problemet nå er att både videoen og siden er dekket med reklame...

Uansett, ser jeg andre har klart og kråle seg igjennom reklamene. Og nevner rv 22

En vei jeg kjenner godt, og uansett hvordan noen blårusser i vegvesenet definerer, er den ikke en motorvei...  Selv ikke den delen fra lillestrøm mot fet, det er en grei vei der. men ingen motorvei. Dessuten trenger en vel vadere der om høsten?   ;)

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...