sedsberg Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Prøver å få tilbake original firmware på dette AP-et da OpenWRT ikke støtter client/bridge-funskjonene. Noen som vet hvordan dette gjøres? Å prøve å flashe direkte med original firmware gjør ikke annet enn å "bricke" AP-et. På andre modeller må en konvertere .bin-fila til en .trx-fil ved f.eks. å strippe x antall bytes fra starten av .bin-fila. Men finner ingen informasjon for dette aksesspunktet. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hvilken versjon av ruteren har du? OpenWrt støtter alle client/bridge konfigurasjoner, så her er det fint om du utdyper litt mer. Hvilken tilstand er ruteren i nå (får du startet openwrt)? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Den er nå oppe og kjøre 100% som aksesspunkt. Ingen problemer der. OpenWrt Barrier Breaker 14.07 / LuCI Trunk (0.12+svn-r10530) Setter jeg den som client ser alt ut til å funke som det skal men får ingen forbindelse på maskinene som er koblet til. Endret 7. desember 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Høres utsom feil konfigurering. Har du web-interfacen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Bruker Web UI ja. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hva er det du forsøker å få til? Ønsker du eksempelvis å koble ruteren opp mot en anne ruter tårdløst, for så å dele trådnettet ut til klienter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Det stemmer. Men det er ikke en router. Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ah, da er det wan porten du vil koble en maskin på for å få nett? Det trenger nok litt ekstra konfigurering. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Den har strengt tatt ingen WAN port. Kun LAN. Det er kun et aksesspunkt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Sorry,ble litt hektisk her. Hvis du bare har en port, så er antagelig den satt opp som WAN. Da er det bare å konfigurere den slik du vil. Hvis du poster konfigurasjonsfilene, så kam jeg se om jeg finner tid. Tenker da på /etc/config/network og /etc/config/wireless (fjern eventuelle passord fra wireless). Endret 12. desember 2015 av Del Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Den står faktisk som LAN. Prøvde en gang å sette til WAN. Det gikk ikke noe bedre. Men har funnet et sted å sette den hvor jeg får kontakt via trådløst nå. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Da er tråden løst, eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Delvis. Oppsettet funker. Men jeg er fremdeles interresert hvis noen har en idiotsikker måte å få tilbake original firmware. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Såvidt jeg kan se skal det funke gjennom web-interface, men det er flere varianter av denne. Kanskje du ikke prøvde med riktig versjon original firmware? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Det er kun to versjoner tilgjengelige og jeg prøvde med begge. Det går ikke an fra Web-grensesnittet da det er feil format. Det kan gjøres via Telnet men som jeg nevnte så er det antageligvis en header som må strippes bort fra TP-link sin firmware. Jeg har funnet info på andre routere men ingenting om denne. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Skjønner, ser ut som du finner et ferdigstripped bilde til din ruter her: http://www.friedzombie.com/tplink-stripped-firmware/ det er riktignok tre versjoner, ikke to, så ta gjerne en dobbeltsjekk på din. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Tusen takk! Det er V3 jeg har så det er kun ett valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå